emilstw 118 Napisano 4 Maja 2020 Udostępnij Napisano 4 Maja 2020 Panie i Panowie, W dniu 23.04.2020r. dokonałem zakupu płyty głównej AUS B450-TUF GAMING PRO. Po czym okazało się, że z winy ASUSA dostawa będzie opóźniona i wysyłka rozpocznie się od 28.04. Po telefonie odnośnie tego maila dodałem usługę aktualizacji BIOS, na wszelki wypadek by ruszył RYZEN 5 3600. Jakież było moje zdziwienie, gdy 28.04 paczka była już w paczkomacie. Z racji natłoku spraw za składanie kompa wziąłem się w weekend majowy. Otwieram pudło, patrzę, a na chłodzeniu VRM były rysy. Ok, niby na folii, ale rysy tak głębokie że po zdjęciu folii też są. W dodatku po złożeniu kompa okazuje się, że BIOS wcale nie jest najnowszy. Co to za chora praktyka, że płacąc za pełnoprawny nowy produkt, dostaję produkt "nowy", pozwrotowy? Rozumiem, że mam się z tym teraz bujać i ewentualnie zwrócić w ciągu 15 dni itp. itd. tylko, że komp mi jest potrzebny do pracy i po to nie kupowałem "u Janusza", żeby mieć pewność co do jakości, a tu dno i metr mułu. Co mogę poczynić w tej sytuacji? Da się jakoś sprawdzić czy to nie jakaś poserwisowa kupa? https://drive.google.com/file/d/1m1lShqOeYuioXmiGktu0UR2jZiOxX9JV/view?usp=sharing https://drive.google.com/file/d/1EF2Rduy5_ZNcwVeGJuAsGS_HyOfXGyFy/view?usp=sharing Cytuj Link to post Share on other sites
Jagodziankaw 1 Napisano 4 Maja 2020 Udostępnij Napisano 4 Maja 2020 (edytowane) Miałam tak samo tyle że u konkurencji Morele. Niby sprawna ale jednak uszkodzona i kwiatki dopiero potem się pojawiły. Po oddaniu na reklamacje oczywiście jej nie przyjmą bo to wygląda na uszkodzenie użytkownika. Edytowane 4 Maja 2020 przez Jagodziankaw 1 Cytuj Link to post Share on other sites
lucas-7 45 Napisano 4 Maja 2020 Udostępnij Napisano 4 Maja 2020 (edytowane) Zgłosiłeś to do sklepu czy żal wylewasz tylko na forum? / usuń podpis z tapatalk / worm Edytowane 4 Maja 2020 przez worm Cytuj Link to post Share on other sites
emilstw 118 Napisano 4 Maja 2020 Autor Udostępnij Napisano 4 Maja 2020 Zgłosiłeś to do sklepu czy żal wylewasz tylko na forum? Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka Nie wnoszących nic do tematu uprasza się o nie zaśmiecanie. Zgłaszałem do sklepu, telefonicznie i mailowo i słyszałem żenujące odpowiedzi w stylu: "ale w systemie widzę, że usługa aktualizacji była wykonana". Poza tym cisza, odpowiedzą w ciągu dwóch dni na maila. Cytuj Link to post Share on other sites
mutissj 2187 Napisano 4 Maja 2020 Udostępnij Napisano 4 Maja 2020 (edytowane) do 14 dni możesz zwrot zgłosić, czyli jeszcze masz czas Edytowane 4 Maja 2020 przez mutissj 1 Cytuj Link to post Share on other sites
emilstw 118 Napisano 4 Maja 2020 Autor Udostępnij Napisano 4 Maja 2020 Nawet do 15 u nich, ale jak to się ma do płyty która już pracuje i ma zerwaną naklejkę z radiatora VRM? Cytuj Link to post Share on other sites
Artok 1950 Napisano 4 Maja 2020 Udostępnij Napisano 4 Maja 2020 Każdy produkt możesz oddać. Po prostu jeżeli zakres używania przedmiotu był większy, niż to konieczne do stwierdzenia cech charakteru przedmiotu (czyli część komputerową możesz normalnie zamontować, bo jak inaczej) to sklep może potrącić Ci z oddawanej kwoty. Cytuj Link to post Share on other sites
jarrino 3909 Napisano 4 Maja 2020 Udostępnij Napisano 4 Maja 2020 Nie zastanawiaj się ani chwili. Oddawaj. Ja, nawet jakbym miał stracić parę złoty, to bym oddał. Jak zaczniesz z nimi dyskutować, przekonywać, itd. stracisz czas i nerwy... 1 Cytuj Link to post Share on other sites
ADR15 255 Napisano 4 Maja 2020 Udostępnij Napisano 4 Maja 2020 Ryzen 3 gen. odpalił na tej płycie? Może mają spreparowane biosy tylko żeby odpaliła 3 gen.... Jak stary był ten bios ? Jedna drobna ryska na mostu... Mam od nich płytę i wszystko ok, wiele innych sprzętów, raz za opóźnienie otrzymałem pada gratis. Cytuj Link to post Share on other sites
emilstw 118 Napisano 5 Maja 2020 Autor Udostępnij Napisano 5 Maja 2020 Nie zastanawiaj się ani chwili. Oddawaj. Ja, nawet jakbym miał stracić parę złoty, to bym oddał. Jak zaczniesz z nimi dyskutować, przekonywać, itd. stracisz czas i nerwy... Dzięki, najbardziej mnie martwi że zaraz coś pierdyknie i będę bez kompa na dłuższy czas, a potrzebuję do pracy. Ryzen 3 gen. odpalił na tej płycie? Może mają spreparowane biosy tylko żeby odpaliła 3 gen.... Jak stary był ten bios ? Jedna drobna ryska na mostu... Mam od nich płytę i wszystko ok, wiele innych sprzętów, raz za opóźnienie otrzymałem pada gratis. Jest naklejka Ryzen 3000 desktop ready, więc pewnie po sklepach lata już wersja która obsługuje te Ryśki. Bios który wgrałem był z 16.01.2020 (najnowszy ze strony producenta), nie pamiętam już jaki był ich. Płacę za pełnoprawny, nowy produkt i taki chcę dostać, jakbym chciał używkę albo outletową wersję to bym szukał na allegro za mniejszą kasę. Cytuj Link to post Share on other sites
Rebelmind 3580 Napisano 5 Maja 2020 Udostępnij Napisano 5 Maja 2020 Towar po zwrocie jest kontrolowany, kontrolę zaś przeprowadza człowiek. Jeżeli np są rysy to obciąża się poprzedniego właściciela a towar ląduje w Outlecie z obniżoną ceną (sklep wychodzi na zero). Ale jak człowiek się pomyli / niedopatrzy to towar wraca do obiegu jako nowy - pomimo tego, że nowy już nie jest. Ot, taka jest powszechnie stosowana praktyka i trzeba z tym żyć. Za granicą największe sklepy mają nawet do 3 miesięcy możliwość zwrotu towaru, który był testowany tak jak pisze @Artok. Jeżeli chcesz "pełnoprawny, nowy produkt" to zwracaj i nie dyskutuj nawet z nimi (szkoda czasu). 5 Cytuj Link to post Share on other sites
emilstw 118 Napisano 5 Maja 2020 Autor Udostępnij Napisano 5 Maja 2020 Dzięki wszystkim za pomoc, dam znać po zakończeniu sprawy jak się ma sytuacja. Myślicie, że ASRock B450 Pro4 będzie git jako alternatywa dla tego ASUSA? Jest teraz 60 zł taniej, więc trochę kusi Cytuj Link to post Share on other sites
Rebelmind 3580 Napisano 5 Maja 2020 Udostępnij Napisano 5 Maja 2020 Zdecydowanie Pro4 jest warty rozważenia. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Artok 1950 Napisano 5 Maja 2020 Udostępnij Napisano 5 Maja 2020 B450 Pro4 w innych miejscach jest taniej, niż w xkomie. Zawsze to 30-40 złotych w kieszeni więcej. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
zbiku90 3655 Napisano 5 Maja 2020 Udostępnij Napisano 5 Maja 2020 Z jednej strony każdy chce mieć nowy, pełnowartościowy produkt ale z drugiej możliwość zwrotu w ciągu 14 dni to świetna sprawa. Osobiście z tego dość często korzystam, przeważnie z 2 powodów: a) produkt nie spełnia oczekiwań b) zamówiłem coś przez pomyłkę bo opis wprowadza w błąd. Medal ma moim zdaniem 2 strony i nie kręcę afery jak widać że "nowy" sprzęt był testowany, ma zerwaną folię albo drobne ryski, dopóki wszystko działa jak trzeba i ma min. 24 miesiące gwarancji. Gdyby sprzedawcy mieli obniżać cenę za każdy zwrócony produkt to automatycznie musiałaby wzrosnąć cena standardowa ze szkodą dla wszystkich kupujących, takie prawa rynku. Ale to tylko moje skromne zdanie, jak ktoś się nie zgadza to zapraszam do dyskusji. Cytuj Link to post Share on other sites
mbe13 444 Napisano 5 Maja 2020 Udostępnij Napisano 5 Maja 2020 To wygląda jak uszkodzona folia ochronna. Moim zdaniem z igły robisz widły. Cytuj Link to post Share on other sites
ADR15 255 Napisano 5 Maja 2020 Udostępnij Napisano 5 Maja 2020 Ale rozumisz ktoś pomacał tę płytę wcześniej, może serwisant, który wgrywał stary bios. Cytuj Link to post Share on other sites
soda 387 Napisano 5 Maja 2020 Udostępnij Napisano 5 Maja 2020 Ja już nie pierwszy raz słyszę, że X-kom wysyła sprzęt ze zwrotów jako nowy. Cytuj Link to post Share on other sites
emilstw 118 Napisano 5 Maja 2020 Autor Udostępnij Napisano 5 Maja 2020 (edytowane) To wygląda jak uszkodzona folia ochronna. Moim zdaniem z igły robisz widły. Ale rozumisz ktoś pomacał tę płytę wcześniej, może serwisant, który wgrywał stary bios. Ale rozumiesz jeden z drugim, że to głębsze rysy i radiator ma zadry? Nie widziałem, że to normalna akcja przy wgrywaniu BIOSa. Rozumiem, że kupując tel i dostając z rysą na tyle obudowy to byście mówili, a w sumie spoko. Prosiłem, by nie pisać postów nic nie wnoszących do tematu. Edytowane 5 Maja 2020 przez emilstw Cytuj Link to post Share on other sites
ADR15 255 Napisano 5 Maja 2020 Udostępnij Napisano 5 Maja 2020 Jestem ciekaw tych "zadr", płytę już zwróciłeś ? Ciekawe, czy za te ryski będą chcieli coś potrącić.... Cytuj Link to post Share on other sites
emilstw 118 Napisano 5 Maja 2020 Autor Udostępnij Napisano 5 Maja 2020 Jeszcze nie. Przyznali się do winy i zaproponowali rabat na inną nową płytę. Sam pracuję w sklepie internetowym i znam bolączki zwrotów, z drugiej strony od tego mają outlet, który doskonale się sprawdza. Temat jest klarowny i kupując z outletu zupełnie bym nie miał wątpliwości. Z drugiej kij wie u kogo była ta płyta bo kto normalny jeździ nożykiem po radiatorze? Załóżmy, że będę chciał zmienić platformę i ktoś mnie zapyta - "a Ty nożem jechałeś po radiatorze?" Cytuj Link to post Share on other sites
mbe13 444 Napisano 5 Maja 2020 Udostępnij Napisano 5 Maja 2020 Skoro sie przyznali to bierz drugą z rabatem i problem z głowy. Na przyszłość jak zamawiasz w sklepie internetowym w uwagach poproś o dopilnowanie aby sprzęt był nowy a przy unboxingu zostanie nagrany. Cytuj Link to post Share on other sites
zbiku90 3655 Napisano 5 Maja 2020 Udostępnij Napisano 5 Maja 2020 No zerwana folijka a głęboka zadra to jednak spora różnica, za to już powinna być delikatna obniżka ceny Cytuj Link to post Share on other sites
Marekpe 56 Napisano 6 Maja 2020 Udostępnij Napisano 6 Maja 2020 Na pewno folia jest zerwana,ja tam widzę delikatne pęcherze powietrza tj była nie zerwana.Po drugie wszelkie rysy mogą być wyolbrzymiane przy fotach makro. Cytuj Link to post Share on other sites
PrzemekPSP 54 Napisano 7 Maja 2020 Udostępnij Napisano 7 Maja 2020 Ja kupiłem tak Maximus x code i też miałem tak porysowane mimo foli.. Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.