Skocz do zawartości

Nowa płyta od x-kom wcale nie taka nowa?


Idź do rozwiązania Problem ogarnięty przez emilstw,

Recommended Posts

Panie i Panowie,

 

W dniu 23.04.2020r. dokonałem zakupu płyty głównej AUS B450-TUF GAMING PRO. Po czym okazało się, że z winy ASUSA dostawa będzie opóźniona i wysyłka rozpocznie się od 28.04. Po telefonie odnośnie tego maila dodałem usługę aktualizacji BIOS, na wszelki wypadek by ruszył RYZEN 5 3600. Jakież było moje zdziwienie, gdy 28.04 paczka była już w paczkomacie.
 
Z racji natłoku spraw za składanie kompa wziąłem się w weekend majowy. Otwieram pudło, patrzę, a na chłodzeniu VRM były rysy. Ok, niby na folii, ale rysy tak głębokie że po zdjęciu folii też są. W dodatku po złożeniu kompa okazuje się, że BIOS wcale nie jest najnowszy. 
 
Co to za chora praktyka, że płacąc za pełnoprawny nowy produkt, dostaję produkt "nowy", pozwrotowy? Rozumiem, że mam się z tym teraz bujać i ewentualnie zwrócić w ciągu 15 dni itp. itd. tylko, że komp mi jest potrzebny do pracy i po to nie kupowałem "u Janusza", żeby mieć pewność co do jakości, a tu dno i metr mułu. Co mogę poczynić w tej sytuacji? Da się jakoś sprawdzić czy to nie jakaś poserwisowa kupa?
 
 

 

Link to post
Share on other sites

Miałam tak samo tyle że u konkurencji Morele. Niby sprawna ale jednak uszkodzona i kwiatki dopiero potem się pojawiły. Po oddaniu na reklamacje oczywiście jej nie przyjmą bo to wygląda na uszkodzenie użytkownika. 

Edytowane przez Jagodziankaw
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Zgłosiłeś to do sklepu czy żal wylewasz tylko na forum? Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

 

Nie wnoszących nic do tematu uprasza się o nie zaśmiecanie.

 

Zgłaszałem do sklepu, telefonicznie i mailowo i słyszałem żenujące odpowiedzi w stylu: "ale w systemie widzę, że usługa aktualizacji była wykonana". Poza tym cisza, odpowiedzą w ciągu dwóch dni na maila.

Link to post
Share on other sites

Każdy produkt możesz oddać. Po prostu jeżeli zakres używania przedmiotu był większy, niż to konieczne do stwierdzenia cech charakteru przedmiotu (czyli część komputerową możesz normalnie zamontować, bo jak inaczej) to sklep może potrącić Ci z oddawanej kwoty.

Link to post
Share on other sites

Ryzen 3 gen. odpalił na tej płycie? Może mają spreparowane biosy tylko żeby odpaliła 3 gen.... Jak stary był ten bios ? Jedna drobna ryska na mostu... Mam od nich płytę i wszystko ok, wiele innych sprzętów, raz za opóźnienie otrzymałem pada gratis.

Link to post
Share on other sites

Nie zastanawiaj się ani chwili. Oddawaj. Ja, nawet jakbym miał stracić parę złoty, to bym oddał. Jak zaczniesz z nimi dyskutować, przekonywać, itd. stracisz czas i nerwy...

 

Dzięki, najbardziej mnie martwi że zaraz coś pierdyknie i będę bez kompa na dłuższy czas, a potrzebuję do pracy. 

 

 

Ryzen 3 gen. odpalił na tej płycie? Może mają spreparowane biosy tylko żeby odpaliła 3 gen.... Jak stary był ten bios ? Jedna drobna ryska na mostu... Mam od nich płytę i wszystko ok, wiele innych sprzętów, raz za opóźnienie otrzymałem pada gratis.

 

Jest naklejka Ryzen 3000 desktop ready, więc pewnie po sklepach lata już wersja która obsługuje te Ryśki. Bios który wgrałem był z 16.01.2020 (najnowszy ze strony producenta), nie pamiętam już jaki był ich. Płacę za pełnoprawny, nowy produkt i taki chcę dostać, jakbym chciał używkę albo outletową wersję to bym szukał na allegro za mniejszą kasę. ;)

Link to post
Share on other sites

Towar po zwrocie jest kontrolowany, kontrolę zaś przeprowadza człowiek. Jeżeli np są rysy to obciąża się poprzedniego właściciela a towar ląduje w Outlecie z obniżoną ceną (sklep wychodzi na zero). Ale jak człowiek się pomyli / niedopatrzy to towar wraca do obiegu jako nowy - pomimo tego, że nowy już nie jest. Ot, taka jest powszechnie stosowana praktyka i trzeba z tym żyć. Za granicą największe sklepy mają nawet do 3 miesięcy możliwość zwrotu towaru, który był testowany tak jak pisze @Artok.

 

Jeżeli chcesz "pełnoprawny, nowy produkt" to zwracaj i nie dyskutuj nawet z nimi (szkoda czasu).

  • Popieram 5
Link to post
Share on other sites

Z jednej strony każdy chce mieć nowy, pełnowartościowy produkt ale z drugiej możliwość zwrotu w ciągu 14 dni to świetna sprawa. Osobiście z tego dość często korzystam, przeważnie z 2 powodów: a) produkt nie spełnia oczekiwań b) zamówiłem coś przez pomyłkę bo opis wprowadza w błąd. Medal ma moim zdaniem 2 strony i nie kręcę afery jak widać że "nowy" sprzęt był testowany, ma zerwaną folię albo drobne ryski, dopóki wszystko działa jak trzeba i ma min. 24 miesiące gwarancji. Gdyby sprzedawcy mieli obniżać cenę za każdy zwrócony produkt to automatycznie musiałaby wzrosnąć cena standardowa ze szkodą dla wszystkich kupujących, takie prawa rynku. Ale to tylko moje skromne zdanie, jak ktoś się nie zgadza to zapraszam do dyskusji.

Link to post
Share on other sites
Napisano (edytowane)

To wygląda jak uszkodzona folia ochronna. Moim zdaniem z igły robisz widły.

 

Ale rozumisz ktoś pomacał tę płytę wcześniej, może serwisant, który wgrywał stary bios.

 

Ale rozumiesz jeden z drugim, że to głębsze rysy i radiator ma zadry? Nie widziałem, że to normalna akcja przy wgrywaniu BIOSa. Rozumiem, że kupując tel i dostając z rysą na tyle obudowy to byście mówili, a w sumie spoko.

 

Prosiłem, by nie pisać postów nic nie wnoszących do tematu.

Edytowane przez emilstw
Link to post
Share on other sites

Jeszcze nie. Przyznali się do winy i zaproponowali rabat na inną nową płytę. Sam pracuję w sklepie internetowym i znam bolączki zwrotów, z drugiej strony od tego mają outlet, który doskonale się sprawdza. Temat jest klarowny i kupując z outletu zupełnie bym nie miał wątpliwości. Z drugiej kij wie u kogo była ta płyta bo kto normalny jeździ nożykiem po radiatorze? Załóżmy, że będę chciał zmienić platformę i ktoś mnie zapyta - "a Ty nożem jechałeś po radiatorze?"

Link to post
Share on other sites

Skoro sie przyznali to bierz drugą z rabatem i problem z głowy. Na przyszłość jak zamawiasz w sklepie internetowym w uwagach poproś o dopilnowanie aby sprzęt był nowy a przy unboxingu zostanie nagrany. 

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...