Skocz do zawartości

Ryzen 9 3500x vs PCIe Lanes


Recommended Posts

Cześć, mam pytanie odnośnie zestawu który mam i czy mogę dokupić do niego jeszcze jeden dysk M2 NVMe np ADATA XPG SX8200 PRO 2TB. Mam na myśli ograniczenia PCIe Lanes w Ryzen 3gen - nie znam się na tym i nie wiem jak to wyliczyć. Z góry dzięki za pomoc.

Moja obecna konfiguracja jest taka:
CPU: Ryzen 9 3950x

MO: Asus Prime x570 Pro

GPU:
Geforce 1080Ti
Geforce 1070Ti
Dyski:
Samsung 970 EVO Plus NVMe M.2 500GB
Samsung SSD 870 1TB
Samsung SSD 860 256GB
Dysk 3.5 4TB

Dysk 3.5 2TB

Edytowane przez Pocotokomu
Link to post
Share on other sites

Z tego co widzę w specyfikacji płyty głównej to drugie gniazdo M.2 po obsadzeniu nie koliduje z innymi urządzeniami, więc śmiało możesz kupować.

Dzięki za info, a możesz mi to jakoś wytłumaczyć w dwóch prostych słowach, ale wrzucić ten txt, zawsze mam problem z tymi pcie lanes i ich rozdzielaniem :)

Link to post
Share on other sites

CPU has 20 usable PCIe 4.0 lanes, 16x GPU (this can be split in to 8x 8x for dual GPU's) and 4x PCIe 4.0 for NVMe direct to the CPU. It has another 4x PCIe 4.0 lanes that connect the chipset.

 

Then the Chipset has different ways it can be configured but it always has a 8x PCIe 4.0 lanes it can use for other pcie slots.

 

X570 platform has 40x usable PCIe 4.0 lanes.

Link to post
Share on other sites

CPU has 20 usable PCIe 4.0 lanes, 16x GPU (this can be split in to 8x 8x for dual GPU's) and 4x PCIe 4.0 for NVMe direct to the CPU. It has another 4x PCIe 4.0 lanes that connect the chipset.

 

Then the Chipset has different ways it can be configured but it always has a 8x PCIe 4.0 lanes it can use for other pcie slots.

 

X570 platform has 40x usable PCIe 4.0 lanes.

Czyli podsumowując w mojej konfiguracji będą działać 2 dyski m.2 z pełną szybkością? Tekst który wkleiłeś rozumiem żę to info ogólne o chipsecie x570 ale czy dotyczy to konkretnie mojej płyty głównej?

Link to post
Share on other sites