Skocz do zawartości


Uwaga, ta strona używa Cookies
Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.
Dowiedz się więcej    
Akceptuję
Zdjęcie

Wzmocnienie sygnału WiFi w domu (AP, powerline)


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
27 odpowiedzi w tym temacie

#21 cooger

cooger
  • Too old to die young.

  • 8071 postów
  • 3DMark 06:666

Napisano 10 maj 2020 - 17:48

Bez rozsądnej diagnostyki i konkretnych informacji ciężko coś doradzić.


  • 0

Ekspert działu: Routery i sprzęt sieciowy / Kącik retro komputerów/ Głośniki, słuchawki i urządzenia audio/ Pełne zestawienie Ekspertów

Zanim wyślesz mi PW z linkiem do Twojego postu zastanów się czy naprawdę go nie widziałem.

Za hajper777: "Nie jestem jakimś mega hejterem żeby jarać sie barwą dzwieku do 100% wydajności"

Poszukuję: Abit BH6, TH7, KG7; Asus: A7M. Masz niepotrzebny stary sprzęt komputerowy (min.13 lat)? Napisz PW.


#22 Franz

Franz
  • Gaduła

  • 440 postów

Napisano 11 maj 2020 - 10:23

Tak jak mówi @cooger - za mało danych, by ustalić przyczynę. 

To, że pojawiły się 2 nowe sieci to jest ok. - inaczej być nie może to nie jest system Mesh WiFi, gdzie każdy kolejny podłączony AP ma dokładnie tą samą sieć (nazwa, ustawienia, hasła) i gdy korzystasz z takiego systemu, nie zauważasz, że zmieniasz AP do którego się podłączasz, bo dzieje się to płynnie.

W tym wypadku transmiter TP-Linka utworzył 2 nowe sieci (2,4 i 5 GHz), a klonowanie polega na przeniesieniu ustawień i haseł z sieci, którą klonujesz - ale to odrębne sieci i trzeba się odrębnie do nich zalogować i zapisać ich ustawienia w urządzeniu, które się łączy z tym transmiterem.


  • 0

#23 roninq6

roninq6
  • Autor tematu
  • Bywalec

  • 127 postów

Napisano 11 maj 2020 - 10:42

Jakie dane dostarczyć aby łatwiej było stwierdzić co może być przyczyną tak częstego rozłączania tej nowej sieci na piętrze? Postaram się dostarczyć co będzie trzeba, gdyż znajoma zastanawia się również nad zwrotem urządzeń.


Użytkownik roninq6 edytował ten post 11 maj 2020 - 10:43

  • 0

#24 cooger

cooger
  • Too old to die young.

  • 8071 postów
  • 3DMark 06:666

Napisano 11 maj 2020 - 11:14

1. Adresacja IP + ustawienia DHCP na wszystkich urządzeniach w tym klientach. Jeden DHCP na całą sieć.

2. Ustawienia WiFi - należy ustawić odrębne SSID dla każdej sieci bo inaczej nie wiadomo z czym się łączysz.

3. Sprawdzenie poprawności zestawienia powerline, w tym test przepustowości przy połączeniu LAN.

4. Efekty testu po LANie w momencie gdy jest problem z WiFi.

 

Generalnie najlepiej gdyby przy tym usiał ktoś kto ma pojęcie o sieciach.


  • 0

Ekspert działu: Routery i sprzęt sieciowy / Kącik retro komputerów/ Głośniki, słuchawki i urządzenia audio/ Pełne zestawienie Ekspertów

Zanim wyślesz mi PW z linkiem do Twojego postu zastanów się czy naprawdę go nie widziałem.

Za hajper777: "Nie jestem jakimś mega hejterem żeby jarać sie barwą dzwieku do 100% wydajności"

Poszukuję: Abit BH6, TH7, KG7; Asus: A7M. Masz niepotrzebny stary sprzęt komputerowy (min.13 lat)? Napisz PW.


#25 Franz

Franz
  • Gaduła

  • 440 postów

Napisano 11 maj 2020 - 11:17

To co napisał @cooger

A przede wszystkim, jeżeli może to nich sprawdzi w różnych miejscach domu (oraz w innych mieszkaniach, czy domach jeżeli ma taką możliwość) podłączając transmitery w tym samym pokoju, czy cały czas dioda Powerline jest czerwona - ten kolor wskazuje, że jakość połączenia jest zła.

Jeżeli jest tak, gdy oba transmitery podłączone w jednym pokoju, a dioda czerwona to instalacja elektryczna musi być w fatalnym stanie, albo (co mało prawdopodobne, ale możliwe) transmitery są uszkodzone.

 

Jakość połączenia między transmiterami jest odrębną sprawą i nie ma na nią wpływu dostawca internetu, czy ustawienia routera.


Użytkownik Franz edytował ten post 11 maj 2020 - 11:20

  • 0

#26 cooger

cooger
  • Too old to die young.

  • 8071 postów
  • 3DMark 06:666

Napisano 11 maj 2020 - 11:19

Zdjęcia gniazdek dużo powiedzą ;)


  • 0

Ekspert działu: Routery i sprzęt sieciowy / Kącik retro komputerów/ Głośniki, słuchawki i urządzenia audio/ Pełne zestawienie Ekspertów

Zanim wyślesz mi PW z linkiem do Twojego postu zastanów się czy naprawdę go nie widziałem.

Za hajper777: "Nie jestem jakimś mega hejterem żeby jarać sie barwą dzwieku do 100% wydajności"

Poszukuję: Abit BH6, TH7, KG7; Asus: A7M. Masz niepotrzebny stary sprzęt komputerowy (min.13 lat)? Napisz PW.


#27 roninq6

roninq6
  • Autor tematu
  • Bywalec

  • 127 postów

Napisano 16 maj 2020 - 17:48

Panowie, szczerze mówiąc odpadam. Połączyłem się z laptopem znajomej przy pomocy Teamviewer (aktualnie dzieli nas trochę km). Otrzymałem dane do routera, tam wszystko wyglądało ok. W dodatku każdemu urządzeniu (laptopy + telefony) w jej domu przypisałem statyczne DHCP z perspektywy routera od 192.168.100.2 wyszło do 192.168.100.9, a ogólny DHCP server od 192.168.100.2 do 192.168.100.99 (lan na 192.168.100.1). Urządzenia stale łączą się teraz przez te IP więc powinno być ok.

Co do powyższych postów:
1. Zrobione (j/w)
2. Każda sieć miała inną nazwę (nie kopiowałem ostatecznie danych przy użyciu WPS).
3,4. Ogólnie jest jakaś loteria, bo przy dzisiejszych próbach to nawet na kablu podłączonym do transmitera2 jest "sieć niezidentyfikowana" (były nawet próby restartu to ustawień fabrycznych).
5. Co do gniazdek to szczegółowo opisuję poniżej (jeśli chodzi o uziemienie to tak - jest w całym domu) + z tego co udało mi się dowiedzieć to wszystko jest na jednym obwodzie elektrycznym. 

Sprawa z transmiterem1 wygląda tak, że jest on podpięty bezpośrednio do gniazdka, do gniazdka zaraz obok podpięty jest przedłużacz, gdzie podłączony jest telewizor, główny router etc. (całe to gniazdko jest zasłonięte szafą, ale nie wiem czy to ma znaczenie podczas gdy to i tak idzie po prądzie).. i teraz gdziekolwiek podłączy się transmiter2 to i tak dioda powerline świeci na czerwono (czy to na parterze czy na piętrze - zawsze na czerwono lub czasem nawet nie świeci w ogóle). Parowanie etc. robione zgodnie z instrukcją:
https://images-eu.ss...A1OIxjHfQPS.pdf
https://static.tp-li...guages)_QIG.pdf

W dodatku nie ma możliwości zmiany gniazdka dla transmitera1, gdyż musi on być połączony z routerem głównym, który jest niejako przypięty do ściany i z konieczności podpięty pod przedłużacz. Obu transmiterów w gniazdkach tuż obok siebie nie da rady podłączyć z uwagi na ich rozmiary (wtedy zresztą nie mielibyśmy gdzie podłączyć routera głównego). Teraz kilka zdjęć z góry przepraszam za jakość niektórych:

Transmiter2 na dole w jednym z gniazdek (dioda na czerwono - czyli parowanie jest, ale sygnał słaby):

http://fotowrzut.pl/...VLB9N48DP/1.jpg

Transmiter2 - połączenie na górze (nie łączy mimo wszystkich kresek zasięgu "brak internetu", nie świeci, więc pewnie problem z sygnałem pomiędzy transmiterami):

http://fotowrzut.pl/...FF5HPESUW/1.jpg

Najczęściej pojawiający się komunikat przy połączeniu do WiFi TP-Linka:
http://fotowrzut.pl/...WAUZW1VD7/1.jpg

Raz zadziałało na kablu przy wymuszonych ustawieniach dla Ethernetu z perspektywy Windowsa (w dodatku nie wiedzieć czemu wtedy nazwa tej sieci mimo podłączenia do transmitera 2 była taka sama jak nazwa sieci routera głównego):
http://fotowrzut.pl/...HCHF2FDQJ/1.jpg

A tu już nie działa przy wymuszonych ustawieniach na WiFi:
http://fotowrzut.pl/...6EUEJY0MH/1.jpg

Generalnie był czas, że internet działał na górze nawet na WiFi, ale padał co jakiś czas.. Nie wiem w czym tkwi problem, czy w instalacji prądowej (która niby jest na jednej fazie) czy w uszkodzeniu transmiterów, ale znajoma traci cierpliwość i skończy się chyba na zwrocie sprzętu póki jeszcze jest możliwość. Jeśli macie jeszcze jakieś pomysły to prosiłbym, ale w takiej sytuacji nie wiem już czy to wszystko jest warte zachodu.

Konfiguracja tego zajęła już tyle czasu i przeszło przez tyle różnych prób, że mimo szczerych chęci chyba trzeba się poddać i przyzwyczaić się do braku internetu na górze (bo możliwości poprowadzenia kabla nie ma).


Użytkownik roninq6 edytował ten post 16 maj 2020 - 17:55

  • 0

#28 cooger

cooger
  • Too old to die young.

  • 8071 postów
  • 3DMark 06:666

Napisano 18 maj 2020 - 07:33

Próbowałeś chociaż pingować po ustawieniu adresacji czy bazujesz tylko na komunikacie brak internetu? Bo ten komunikat występuje nawet jak masz poprawne połączenie LAN, ale z jakiegoś powodu nie masz wyjścia na świat.

 

Prawidłowa kontrola powinna wyglądać tak:

 

1. Upewniamy się, że mamy poprawne połączenie fizyczne (kontrolki, panel web urządzenia/aplikacja)

2. Upewniamy się, że mamy poprawne połączenie na warstwie IP - jeśli DHCP nie działa to ustawienia ręczne raczej nie pomogą, testujemy choćby pingiem

3. Dopiero teraz testujemy wyjście na świat - jeśli nie działa od razu to ping i tracert, sprawdzamy DNSy. Oczywiście warunkiem jest to że router jest poprawnie skonfigurowany i ma dostęp do neta.

 

i jeśli wszystko działa po kablu to dopiero wtedy zajmujemy się WiFi.

 

Jeśli nie dajecie rady to faktycznie lepiej zwrócić urządzenia.


  • 0

Ekspert działu: Routery i sprzęt sieciowy / Kącik retro komputerów/ Głośniki, słuchawki i urządzenia audio/ Pełne zestawienie Ekspertów

Zanim wyślesz mi PW z linkiem do Twojego postu zastanów się czy naprawdę go nie widziałem.

Za hajper777: "Nie jestem jakimś mega hejterem żeby jarać sie barwą dzwieku do 100% wydajności"

Poszukuję: Abit BH6, TH7, KG7; Asus: A7M. Masz niepotrzebny stary sprzęt komputerowy (min.13 lat)? Napisz PW.





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych