Skocz do zawartości

Uniwersalny zestaw kina domowego


Recommended Posts

Witam

 

Proszę o pomoc w możliwości podłączenia głośników komputerowych do telewizora. Dodam tylko że jeżeli chodzi o komponenty audio to jestem mocnym laikiem więc jeżeli problem wydaje się błahy to przepraszam, ale nie mogę się odnaleźć :cry:

Zależy mi aby dźwięk z TV na głośnikach był 5.1 :D

 

Posiadam następujące urządzenia:

Telewizor: LG B7V,

Głośniki: Creative Gigaworks G500 5.1, rozmieszczone po całym pokoju,

PC: stacjonarka

 

Obecnie telewizor podłączony jest kablem HDMI z komputerem, a głośniki są podłączone analogowo (3 kabelki) do płyty głównej: (TV <-- PC --> Głośniki). na PC mam też wyjście cyfrowe.

 

Chciałbym dodać drugi set up: telewizor z głośnikami (bez konieczności uruchamiania PC aby dźwięk leciał z głośników):  TV --> Głośniki.

 

Z tego co wyczytałem i (chyba) zrozumiałem nie potrzebuję końcówki mocy, ponieważ głośniki ją mają.

 

Na dzień dzisiejszy znalazłem takie 2 urządzenia:

- Creative Decoder DDTS-100 - pojawiają się leciwe używki ale ceny są zawrotne i często sprzedawane są niekompletne zestawy (ok 450zł)

- Dekoder dźwięku DDTS-100 3xSPDIF (ok 400zł)

https://allegro.pl/oferta/dekoder-dzwieku-ddts-100-3xspdif-do-6xrca-pilot-ir-7050212741

 

I tu mi się rodzą 3 pytania:

Czy podany wyżej sprzęt spełni moje oczekiwania?

Jeśli tak to czy warto polować na ten dekoder od Creative'a czy kupić z allegro coś typu Ligawo?

Czy jest jakieś zabezpieczenie aby nie dało się włączyć 2 źródeł dźwięku jednocześnie?

 

Myślałem aby podłączyć TV i PC cyfrowo do takiego dekodera i z dekodera podłączyć analogowo głośniki i pilotem lub ręcznie zmieniać tv/pc w zależności od potrzeb :D

Link to post
Share on other sites

dźwięk z tv będzie 2.0 bo sam tv nie ma możliwości wyslania 5.1

 

Więc nic ci to nie da. A jeśli masz tv cyfrowa to powinieneś mieć dekoder abonencki i wtedy taki dekoder podłączasz przez hdmi do np amplitunera.

 

W tym stanie bez pc nie da rady.