Skocz do zawartości

Problem z włożeniem kości RAM


Recommended Posts

Dzień dobry,

Mam pytanie, pewnie laickie i głupie, ale proszę, nie śmiejcie, bo jestem nowicjuszem w sprawie. Zamówiłem ostatnio dwie kości RAM, a mianowicie https://www.morele.net/pamiec-corsair-value-select-ddr4-4-gb-2133mhz-cl15-cmv4gx4m1a2133c15-715673/ - 4GB, 2133MHz. Takie same dwie mam już włożone w komputer. Kości przyszły, jednak nie umiem ich włożyć do gniazda. Obejrzałem kilka poradników, jednak nie udaje mi się powtórzyć tego co tam. Z tego co widzę, na większości poradników powinny być dwa zatrzaski, z obu stron. U mnie jest tylko jeden. Ponadto przy wkładaniu RAM powinien w końcu "kliknąć", ale ja dociksam dosyć mocno, mimo to nie klika, a boję się wciskać mocniej, żeby nie połamać płyty głównej. Włożyłem na początku tak jak umiałem te kości, ale po odpaleniu komputera nie pojawiał się obraz na monitorze, a na płycie głównej świeciła się czerwona lampka przy "ez debug led" (naprzemian przy |cpu" i "ram"). Kości wyciągnąłem i komputer normalnie działa. Płyta główna to MSI  z170a g43 PLUS. Jak poradzić sobie z tym problemem?

Link to post
Share on other sites

W wielu płytach jest tylko jeden zatrzask. Wiem że pisałeś o oglądaniu kilku poradników, ale może ten filmik przybliży Ci temat bardziej (zatrzaski są z jednej strony  :) ). https://www.dobreprogramy.pl/Jak-zainstalowac-nowa-pamiec-RAM-w-komputerze,Wideo,0,89138.html

 

Skoro kupiłeś takie same pamięci, problemu z kompatybilnością nie powinno być.

Przed włożeniem kości, sprawdź czy nie ma jakiś paprochów w gniazdach, może Masz syf i przez to nie kontaktują, albo co gorsza są już jakieś uszkodzone piny, jeżeli wszystko jest ok, to nie powinno być problemu.

Dla pewności po instalacji dodatkowych kości zrób reset ustawień biosu, może coś się namieszało.

Link to post
Share on other sites
  • 3 tygodnie później...

Ja bym odpiął stare kości i wsadził te nowe w ich miejsca by wykluczyć problem ramu lub gniazd

O to to