wolfen93 0 Napisano 5 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2020 Dzień dobry! Z racji panującej sytuacji, nie chce się szlajać ze sprzętem po mieście i próbuje rozwiązać problem samemu. Otóż, w losowych momentach komputer potrafi się wysypać. Raz wygląda to tak, że ekran znika paskami aby pojawił się BSOD, raz zamraża się zarówno ekran, jak i zapętlony ostatni dźwięk, no kombinacji jest mnóstwo, a ostatnio po restarcie nie mogło znaleźć dysku z windowsem, co rozwiązało się poprzez odłączenie i podłączenie dysku jeszcze raz. Specyfikacja: I5 6600k, 1.35V, 4,4 Ghz GTX 980 EVGA SC 16 GB RAM Corsair 2400 Mhz WD Blue 1 TB SSD GoodRam IRDM PRO MLC 240 GB (system) SSD Plextor 512 GB M.2 M8PeG Thermaltake Smart SE 630W Asus Xonar DG MSI Z170a Gaming M3 Uff, to chyba tyle ze sprzętu, jeśli zaś chodzi o testy, to w OCCT sprawdziłem procesor przez 12h, w LINPACK 8h, grafikę w 3D przez 6h i pamięć grafiki przez 8. Przy ostatnim teście komputer przy pierwszym podejściu się wysypał, pytanie, czy to faktycznie to, czy po prostu trafiło na zły moment. Komputer sypie się niezależnie od tego co robię, może być to pulpit, jak i pełne obciążenie w grach. Dzisiaj zrobię jeszcze test zasilacza, ale tez nie wydaje się być wadliwy. Miałem podobny problem w przeszłości, za poradą wyłączyłem w UEFI, w ustawienaich procesora jedną z opcji, bodaj jakiś Thermal Control i pomogło (dokładną nazwę zawsze mogę sprawdzić). Problem w tym, że opcja nadal jest nieaktywna, a problem po roku-półtora powrócił. Temperatury CPU nie przekraczały 75 stopni podczas testów, GPU ok 67. Cóż dalej czynić? Może wirus? Kaspersky chroni i nic nie widzi. Z góry dziękuję za porady! Przeprowadziłem jeszcze test zasilania w OCCT i program się wyłączył, ale nie komputer! Załączam raport: System.ArgumentOutOfRangeException: Indeks był spoza zakresu. Musi mieć wartość nieujemną i mniejszą niż rozmiar kolekcji.Nazwa parametru: indexw System.ThrowHelper.ThrowArgumentOutOfRangeException(ExceptionArgument argument, ExceptionResource resource)w LiveCharts.Helpers.NoisyCollection`1.System.Collections.IList.get_Item(Int32 index)w .get_CurrentValue()w .(Double , Double , Double )w .()w System.Windows.Threading.Dispatcher.Invoke(Action callback, DispatcherPriority priority, CancellationToken cancellationToken, TimeSpan timeout)w System.Windows.Threading.Dispatcher.Invoke(Action callback)w .()w .(Object )w LiveCharts.Wpf.Charts.Base.Chart.ChartUpdated()w LiveCharts.Wpf.Components.ChartUpdater.UpdaterTick(Boolean restartView, Boolean force)w System.Windows.Threading.DispatcherTimer.FireTick(Object unused)w System.Windows.Threading.ExceptionWrapper.InternalRealCall(Delegate callback, Object args, Int32 numArgs)w System.Windows.Threading.ExceptionWrapper.TryCatchWhen(Object source, Delegate callback, Object args, Int32 numArgs, Delegate catchHandler)w System.Windows.Threading.DispatcherOperation.InvokeImpl()w MS.Internal.CulturePreservingExecutionContext.CallbackWrapper(Object obj)w System.Threading.ExecutionContext.RunInternal(ExecutionContext executionContext, ContextCallback callback, Object state, Boolean preserveSyncCtx)w System.Threading.ExecutionContext.Run(ExecutionContext executionContext, ContextCallback callback, Object state, Boolean preserveSyncCtx)w System.Threading.ExecutionContext.Run(ExecutionContext executionContext, ContextCallback callback, Object state)w MS.Internal.CulturePreservingExecutionContext.Run(CulturePreservingExecutionContext executionContext, ContextCallback callback, Object state)w System.Windows.Threading.DispatcherOperation.Invoke()w System.Windows.Threading.Dispatcher.ProcessQueue()w System.Windows.Threading.Dispatcher.WndProcHook(IntPtr hwnd, Int32 msg, IntPtr wParam, IntPtr lParam, Boolean& handled)w MS.Win32.HwndWrapper.WndProc(IntPtr hwnd, Int32 msg, IntPtr wParam, IntPtr lParam, Boolean& handled)w MS.Win32.HwndSubclass.DispatcherCallbackOperation(Object o)w System.Windows.Threading.ExceptionWrapper.InternalRealCall(Delegate callback, Object args, Int32 numArgs)w System.Windows.Threading.ExceptionWrapper.TryCatchWhen(Object source, Delegate callback, Object args, Int32 numArgs, Delegate catchHandler)w System.Windows.Threading.Dispatcher.LegacyInvokeImpl(DispatcherPriority priority, TimeSpan timeout, Delegate method, Object args, Int32 numArgs)w MS.Win32.HwndSubclass.SubclassWndProc(IntPtr hwnd, Int32 msg, IntPtr wParam, IntPtr lParam)w MS.Win32.UnsafeNativeMethods.DispatchMessage(MSG& msg)w System.Windows.Threading.Dispatcher.PushFrameImpl(DispatcherFrame frame)w System.Windows.Application.RunDispatcher(Object ignore)w System.Windows.Application.RunInternal(Window window)w .(Container ) Cytuj Link to post Share on other sites
BlackCoffe 13471 Napisano 9 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2020 Zasilacz do podmiany, może nie trzymać napięć. Dodatkowo sprawdź czy nie masz spuchniętych kondensatorów. Cytuj Link to post Share on other sites
saalami 1 Napisano 9 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2020 Zobacz czy masz tak jak ruszasz kompem. Mocniej lub mniej Mocniej, poruszaj nim. Głupio to brzmi może, ale ja tak miałem od 2 lat przy dotknięciu kompa. Cytuj Link to post Share on other sites
jarrino 3909 Napisano 9 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2020 Najpierw spróbuj go całkowicie rozłożyć i spokojnie, powoli i dokładnie złożyć ponownie. Możesz wymienić przewód łączący dysk systemowy z płytą. Z zasilaczem, jedynym rozsądnym wyjściem, jest sprawdzenie napięć. Jest to dość dobry model, ale zepsuć się może wszystko. Ja myślę, że to nie on... Cytuj Link to post Share on other sites
gepardmak 697 Napisano 9 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2020 Gdy coś nie działa podstawą jest przywrócenie ustawień fabrycznych bios by wykluczyć wpływ OC na stabilność platformy. Potem test ram i diagnostyka dysków twardych. Następnie szukamy szkodliwego oprogramowania w systemie. Cytuj Link to post Share on other sites
wolfen93 0 Napisano 9 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2020 (edytowane) Gdy coś nie działa podstawą jest przywrócenie ustawień fabrycznych bios by wykluczyć wpływ OC na stabilność platformy. Potem test ram i diagnostyka dysków twardych. Następnie szukamy szkodliwego oprogramowania w systemie. Do wcześniej wymienionych testów doszedł prime 95 (ponad 8 godzin i wszystko poszło gładko), tutaj wybrałem opcję zapychającą procesor i RAM właśnie i nic : ( Dysk systemowy zbadałem oprogramowaniem od GoodRAM i stan igła pokazuje. Co do OC się zgadzam, ale czy OCCT i Prime95 nie powinny wykazać niestabilności? Krótkie testy nie były, robiłem wszystkie jak leci i dopiero przy "power supply'' Program się wyłączył, ale nie komputer, co tez jest innym objawem niźli zazwyczaj. I odnośnie zasilacza, czy testy obciążeniowe tez nie powinny wykryć nieprawidłowości w PSU? Wtedy pobór jest dość mocny. Dodatkowo sprawdziłem, czy słuchawki mogą robić spięcie (kabel coś się naderwał), przełączyłem się testowo na głośnik bluetooth i dalej wywala losowo. @jarrino @BlackCoffe - gdzie ewentualnie poprzeglądać sprzęt? Gdzie owe spuchnięcia mogą wystąpić? Edytowane 9 Kwietnia 2020 przez wolfen93 Cytuj Link to post Share on other sites
jarrino 3909 Napisano 9 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2020 (edytowane) Miałem podobną sytuację, robiłem przez tydzień wszystko o czym pomyślałem, a okazało się, że występował problem na połączeniu dysku ssd z płytą. Wymieniłem przewód łączący, usztywniłem dysk(bo wisiał luzem) i problem minął... Edytowane 9 Kwietnia 2020 przez jarrino Cytuj Link to post Share on other sites
lonialomax 806 Napisano 9 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2020 Po pierwsze jak masz plik dump z blue screena to wrzuć na jakiś hosting, a po drugie to uruchom PC z minimum osprzętu. Dysk tylko z systemem i co ważne bez Asus Xonar DG. To wyłączanie się w losowych momentach może być spowodowane problemem z pamięcią, konfliktem sterowników, niestabilnym OC lub problemami z zasilaniem. Test Power Supply w OCCT przy niedoborach w zasilaniu powinien zrestartować PC. W Prime95 obciążony jest tylko CPU a on nie daaje, aż tak wysokiego poboru. Cytuj Link to post Share on other sites
BlackCoffe 13471 Napisano 9 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2020 Testy syntetyczne nie zawsze przekładają się na realne sytuacje. Przede wszystkim na miejscu autora postarałabym się o zasilacz na podmianę i sprawdziła czy problemy nadal będą występować. Cytuj Link to post Share on other sites
jarrino 3909 Napisano 9 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2020 Jak @up- absolutnie nie wydawać kasy na zasilacz, zanim nie sprawdzi paru innych rzeczy. Ja napisałem co pomogło mnie, ale jak totalnie nie wiadomo co jest grane, to się rozkłada zupełnie (procesor też aby sprawdzić piny) i składa jeszcze raz. Też już takie przejścia kiedyś miałem. Komputer się oczywiście sam nie naprawił, ale wystarczą niewielkie drgania w czasie pracy i jakiś przewodzik może być już wyrobiony i tracić na chwilę połączenie. Jeśli kolega nie ma miernika, to niech odda zasilacz do sprawdzenia napięć na liniach... Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.