Skocz do zawartości


Uwaga, ta strona używa Cookies
Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.
Dowiedz się więcej    
Akceptuję
Zdjęcie

Nowy PC a dźwięk zwarcia w nieregularnych odstępach.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
15 odpowiedzi w tym temacie

#1 Ventro

Ventro
  • Amator

  • 26 postów

Napisano 22 marzec 2020 - 11:35

Witam.
Zakupiłem ostatnio niżej wymieniony zestaw:
R5 1600 AF (nie jest i nie będzie kręcony)
MSI B450a pro max
fera 3
Crucial 2x8GB 3000MHz CL15 ustawione na profli XMP 1 (2800MHz)
SX 8200 Pro 512GB NVME
Seasonic Focus 450W
MSI RX 470 4GB Gaming X (karta zakupiona przeze mnie, użytkowana wcześniej bez podkręcania i kopania)
Armia AR7

Użytkuje go od 4 dni jednak od wczoraj ze środka obudowy zaczął dobiegać dźwięki takiego jakby zwarcia.
Myślałem na początku że coś jest źle podłączone, więc wszystko dokładnie sprawdziłem, podpiąłem, jednak dźwięk dalej występuje w nieregularnych odstępach czasu.
Myślałem że to dźwięk z karty graficznej jednak z niej wydobywa się tylko odgłos piszczących cewek gdy gram w jakieś gry. Podczas przeglądania pulpitu jest cicho.
Dziś zdjąłem panel boczny i ten dźwięk znowu sie pojawia, zlokalizowałem go między chłodzeniem a wentylatorem wyciągającym powietrze z obudowy. Tak jakby ten dźwięk wydobywał się z płyty głównej, spod radiatorów.
Komputer przetestowałem PRIME 95, 0 błędów, OCCT przez godzinę kartę i przez godzinę procesor, 0 błędów, temperatury nie przekroczyły na karcie 70 stopni a na procku 61 stopni.
W gra występują też spadki FPS do 1-2, sprawdzane MSI Afterburnerem co też troche mnie dziwi ponieważ zestaw jest dobry, pomimo starej karty graficznej. Czasami też myszka zamiast iść płynnym ruchem lewo prawo przeskakuje od razu w miejsce zatrzyamnia.


Nie mam innej karty graficznej żeby na niej sprawdzić, zasilacza oraz innych komponentów też nie posiadam.
Znajomych popytałem ale nikt ode mnie nie korzysta z PC, wszyscy pracują na laptopach.
Gry w które gram to POE i Albion Online, nie są wymagające, także komputer praktycznie nie jest obciążony na 100%. Większość czasu to Netflix i pisanie sprawozdań na zaliczenia online dlatego wychwytuje ten dźwięk który mnie strasznie niepokoi i boje sie że może sie coś przepalić i cała inwestycja pójdzie do piachu nie wiedząc czemu.
Nie za bardzo wiem co moge z tym faktem zrobić :/ Bo sytuacja występuje losowo, pod obciążeniem niby się nic nie stało ale może to być kwestia czasu.
Wszystko zakupiłem w proline z opcją montażu.
Poratowali byście jakimiś radami?

Pozdrawiam Ventro.


Użytkownik Ventro edytował ten post 22 marzec 2020 - 12:02

  • 0

#2 gepardmak

gepardmak
  • Maniak

  • 4376 postów

Napisano 22 marzec 2020 - 15:01

To reklamuj sprzęt na usługę montażu masz również gwarancje. 


  • 0

#3 kajtek.

kajtek.
  • yyyyyyyy ?

  • 32652 postów

Napisano 22 marzec 2020 - 15:17

Cewki sekcji zasilania? 


  • 0

#4 Ventro

Ventro
  • Autor tematu
  • Amator

  • 26 postów

Napisano 22 marzec 2020 - 15:45

Proline twierdzi, że nie udziela gwarancji na usługę montażu tylko na same komponenty.
Wstawię ss'a od Pani, która takiej informacji mi udzieliła.

3lIC2i7.png

Ciężko mi powiedzieć które cewki, ale są to te z napisem MAX, tak mi sie wydaje, gdy dźwięk się wydobywał, obsłuchałem całego kompa i w miejscu zdjęcia jest ten dźwięk najbardziej słyszalny.

KZLH73I.jpg


  • 0

#5 gepardmak

gepardmak
  • Maniak

  • 4376 postów

Napisano 23 marzec 2020 - 07:34

Skoro biorą pieniądze za taką usługę to i ponoszą odpowiedzialność. Masz na fakturze do zamówienia wyszczególnioną taka pozycje jak usługa montażu? To pisz do nich i składaj reklamacje. Jak mechanik źle coś zamontuje i uszkodzi nową część to czy ponosi odpowiedzialność za montaż tej części czy nie? Tu jest ten sam problem. Sklep będzie się powoływał na swój regulamin ale ich regulamin nie jest podstawą prawną w tym kraju i mogą sobie go w buty wsadzić. Usługa montażu została wykonana z nienależytą starannością albo uszkodzona jest płyta główna lub część którą Ci wstawili pochodzi z reklamacji. Jeśli będą stawiać opór a nie minęło 14 dni od zamówienia to możesz cały komputer zwrócić bez podania przyczyny. Nie podoba Ci się jego działanie oddajcie mi pieniądze i tyle. Masz do tego prawo. Połasiłeś się na niską cenę w tym egzotycznym sklepie to niestety będziesz miał schody. Z morele jest to samo. Kupujesz to jest cacy ale jak coś nie działa to już Twój problem oni umywają ręce albo reklamacja trwa miesiącami. 


  • 0

#6 soda

soda
  • Gaduła

  • 493 postów

Napisano 23 marzec 2020 - 07:54

Połasiłeś się na niską cenę w tym egzotycznym sklepie to niestety będziesz miał schody.

 

To jaki sklep polecasz do zakupu części do kompa? Swoją drogą to nie raz kupowałem w Proline i nigdy żadnych problemów.


  • 0

CPU: i7 10700 + DR ADVANCED MB: MSI Z490 TOMAHAWK RAM: G.SKILL TridentZ 2x8GB 3600 CL 16 GPU: 2080 Ti MSI GAMING X TRIO

SSD M2: SAMSUNG 970 EVO PLUS 1 TB SSD: IRDM 120 GB HDD: WD BLUE 1 TB | SEAGATE BARRACUDA 2 TB

PSU: Seasonic FOCUS GX-750 SC:ASUS XONAR D2X CASE: BE QUIET! 500DX SCR: iiyama GB3466WQSU

|| LOGITECH G29 || ISK HD9999 || Win 10 Home ||


#7 gepardmak

gepardmak
  • Maniak

  • 4376 postów

Napisano 23 marzec 2020 - 09:07

Dobrą firmę poznasz nie tylko po tym że ma korzystne ceny ale po podejściu do klienta, reklamacji. Kupowałem w wielu sklepach internetowych i tam gdzie zwykle są najniższe ceny to poziom usług też jest najniższy. Od jakiegoś czasu kupuje w x-kom, nie jest może najtaniej ale sklep nigdy nie robi mi problemów z wymianą, zwrotem czy jakąś reklamacją. Zawsze sprawnie, często od ręki bez stresu i niepotrzebnych problemów. Ale to moja osobista opinia. Niestety nie wiem czy x-kom daje gwarancje na montaż ale można do nich napisać i zapytać tu masz adres:  x-kom@x-kom.pl  Osobiście nie korzystam z usługi montażu zawsze zestawy składam sam, chyba że zamawiam jakiegoś laptopa, wtedy dołożenie pamięci czy SSD realizuje serwis x-kom. Każdej firmie mogą zdarzyć się wpadki jesteśmy tylko ludźmi ale olewanie klienta to żadne podejście. W dobie mediów społecznościowych i stron fanpage takie podejście szybko może się na nierzetelnej firmie zemścić. Jeśli mam problem z wyegzekwowaniem swoich praw opisuję całą sytuację na fanpage sklepu lub producenta czy usługodawcy żeby uświadomić ludzi że tak różowo jak oni piszą to tu nie jest. Odezwa jest natychmiastowa. Mogą usuwać komentarze ale firmy boją się złych opinii jak ognia. Piszesz do swoich znajomych wrzucasz im link i niech klikają na niego. Gdy pod twoim komentarzem nagle pojawiają się dziesiątki wpisów, polubień itd. sklep mięknie, bo robi się afera co wpływa na postrzeganie marki. Wizerunek dzisiaj znaczy więcej niż to co sprzedajesz. Miałem tak kiedyś z MSI, serwis lokalny odmawiał mi reklamacji, serwis na Tajwanie nie miał z tym problemu wysłali lepszą kartę grafiki niż miałem. 


Użytkownik gepardmak edytował ten post 23 marzec 2020 - 09:09

  • 1

#8 Ventro

Ventro
  • Autor tematu
  • Amator

  • 26 postów

Napisano 25 marzec 2020 - 19:16

Zdecydowałem sie na proline bo wcześniej kupowałem u nich rzeczy do starego komputera, karte graficzną i wszystko było ok.
Tym bardziej, że w polecanych zestawach też był proline i usługa montażu za 1 zł to sie skusiłem.

Dziś zgłoszę serwisowi co sie dzieje z komputerem i postaram się go wysłać na gwarancję. 
Odezwe się po tym jak coś mi odpowiedzą telefonicznie bądź przez maila.


Próby kontaktu telefonicznego niestety nieskuteczne. Przez cały dzień nikt nie odbiera. Napisałem maila do sklepu. Gdy dostane jakąś wiadomość zwrotną to edytuje te wiadomość.

W przypadku, gdy sklep stwierdzi, że to nie ich problem i żebym odesłał np płyte do MSI, mimo tego że z kompa korzystałem kilkanaście godzin nadał przysługuje mi prawo do odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni od daty zakupu? Czy jako że jest to usługa montażu itd to nie moge z tego skorzystać?


  • 0

#9 gepardmak

gepardmak
  • Maniak

  • 4376 postów

Napisano 25 marzec 2020 - 19:32

Zakup odbył się przez internet nie w siedzibie sklepu więc jak najbardziej przysługuje Ci prawo 14-dniowego zwrotu towaru. Usług montażu nie wyklucza możliwości odstąpienia od umowy. 


  • 0

#10 Ventro

Ventro
  • Autor tematu
  • Amator

  • 26 postów

Napisano 26 marzec 2020 - 14:58

Okay, dziękuję bardzo. Jeżeli do jutra nie odpiszą na maila i nie odbiorą telefonów w poniedziałek odeśle zestaw, ponieważ jego praca chyba nie tak powinna wyglądać. 
Gdy będę coś wiedział więcej to się będe odzywał dalej.
Dzięki Wam za odpowiedzi i pomoc :)

E:
Po rozmowie z serwisem Proline doszliśmy do porozumienia, że juro przyjedzie kurier po zestaw i Oni go wezmą na serwis i sprawdzą. 
Jak będę wiedział coś więcej to będę się kontaktował dalej.


Użytkownik Ventro edytował ten post 26 marzec 2020 - 16:54

  • 0

#11 benutzer

benutzer
  • Nałogowiec

  • 1957 postów

Napisano 26 marzec 2020 - 20:04

Tylko żeby ciebie w wuja nie zrobili. Ty go używałeś parę dni, teraz wysyłka, oni parę dni przetrzymają u siebie i 14 dni na odstąpienie od umowy minie. Jeśli do 13 dnia od momentu kiedy odebrałeś komputer nikt się nie odezwie, to ja bym odstąpił od kupna i zwrócił całość. x-kom też potrafi wałki robić. Kiedyś sprzedawali laptopy z dyskami SSD do którego gratis dodawali dysk magnetyczny USB. Tak naprawdę to wyciągali dyski HDD z laptopów, wkładali tanie SSD a HDD ładowali do tanich chińskich obudów i dawali niby gratis. Potem jak komuś trafiła się awaria dysku USB, to trzeba było wysłać laptopa z dyskiem do serwisu. Oni przekładali dysk HDD do laptopa, wołali serwis Dell który wymieniał trefny dysk HDD i potem znów go przekładali do obudowy USB a na jego miejsce wkładali dysk SSD. I z gwarancji Next Business Day nici.


  • 0

 

 


#12 Ventro

Ventro
  • Autor tematu
  • Amator

  • 26 postów

Napisano 30 marzec 2020 - 12:07

Na taka ewentualność się przygotowałem, spakowałem im wszystko co dostałem w takiej formie jak dostałem. Jeżeli we wtorek nie dostane żadnej odpowiedzi od Nich to zgłoszę odstąpienie od umowy, ponieważ nie będę sobie zawracał głowy tym że odeślą mi, powiedzą że wszystko u niech było okay i nie zrobią z tym nic.
Najgorzej, że teraz jest weekend wiec 3 dni wypadają tak o, po prostu więc zostaje tylko poniedziałek i wtorek na jakieś decyzje.


Przeczytałem co Proline ma na stronie odnośnie zwrotu. Oni liczą czas 14 dni od daty wydania, więc 17.03.
Czyli jeżeli dziś paczkę odbierze ode mnie kurier, dojedzie do nich prawdopodobnie w poniedziałek, to wtorek (31.03) jest moim ostatnim dniem na złożenie decyzji o odstąpieniu od umowy? I czy taką decyzje mogę przesłać mailowo tzn ręcznie napisana decyzja przeze mnie i przesłana Im na maila w formie skanu? 
Bo w środę minie 15 dni od wydania i automatycznie tracę możliwość jakiegokolwiek zwrotu.


Zadzwonili do mnie z Proline i uzyskałem następujące informacje:

- zestaw składany jest zestawem personalizowanym czy jak to tam nazwać i wtedy nie przysługuje prawo do zwrotu towaru w ogóle
- zestaw jeszcze do nich nie dotarł, jeżeli dotrze to będą go testować i jeżeli coś wykryją to będę informowany o tym na bieżąco
- na zestaw dostaje sie "gwarancje" na rok w przypadku jakiś problemów, tzn jeżeli coś wystąpi to w trakcie roku Oni wysyłają kuriera i diagnozują problem, po roku koszt takiej zabawy to 50 zł + pewnie kurier
- zestaw do nich jeszcze nie dotarł, chociaż wysłany został w piątek

także tyle tylko udało mi się dowiedzieć póki co


Użytkownik Ventro edytował ten post 30 marzec 2020 - 12:08

  • 0

#13 gepardmak

gepardmak
  • Maniak

  • 4376 postów

Napisano 30 marzec 2020 - 13:01

Proline oszukuje klientów z tego co napisałeś to masz tu niedozwolone klauzule a to podstawa do zgłoszenia sprawy do UOKiK, jeśli będziesz miał ze sklepem problemy. Napiszemy na Nich skargę jeśli będzie trzeba. To że zestaw był składny u nich na indywidualne zamówienie klienta nie wyklucza odpowiedzialności sprzedawcy ani możliwości ustawowego zwrotu towaru. Montaż podzespołów jest usługą za którą sklep pobiera opłatę, jeśli usługa nie został należycie wykonana odpowiada za nią sprzedawca. Niedbale złożony sprzęt, nieprawidłowe działanie zaraz po uruchomieniu to podstawa do rozwiązania umowy kupna sprzedaży zgodnie z ustawą. Tu nie unikną odpowiedzialności. 

 

-zestaw składany jest zestawem personalizowanym czy jak to tam nazwać i wtedy nie przysługuje prawo do zwrotu towaru w ogóle

To zapis niedopuszczalny z punktu widzenia prawa i jest nie ważny jeśli występuje w umowie. Sklep może zapłacić 10% swoich rocznych obrotów jeśli UOKiK dopatrzy się takich zapisów w umowach z klientami. 

 

Najczęstsze niedozwolone klauzule:

-wyłączenie całkowitej lub częściowej odpowiedzialności za wady rzeczy lub usługi, bądź za działania podmiotów trzecich, przy pomocy których przedsiębiorca świadczy usługi;
-wyłączenie całkowitej lub częściowej odpowiedzialności za przerwy w świadczeniu usług czy pogorszenie jakości usług lub utratę danych (przy usługach telekomunikacyjnych);
-ograniacznie możliwości domagania się zwrotu części płatności w przypadku gdy przerwa w świadczeniu usług trwała nie krócej niż np. 24 godziny.

 

Nieważne są ponadto postanowienia, które zgodnie z art. 385³ kodeksu cywilnego:

pkt 1) wyłączają lub ograniczają odpowiedzialność względem konsumenta za szkody na osobie;

pkt 2) wyłączają lub istotnie ograniczają odpowiedzialność względem konsumenta za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania;

pkt 21) uzależniają odpowiedzialność kontrahenta konsumenta od wykonania zobowiązań przez osoby, za pośrednictwem których kontrahent konsumenta zawiera umowę lub przy których pomocy wykonuje swoje zobowiązanie, albo uzależniają tę odpowiedzialność od spełnienia przez konsumenta nadmiernie uciążliwych formalności;

 

Dodatkowo okres odpowiedzialności sprzedawcy z tytułu rękojmi wynosi 2 lata i tu sprzedawca nie może pobierać dodatkowych opłat za diagnozowanie usterki, transport itp. To kolejny zapis niezgodny z prawem. 

 

Więcej informacji znajdziesz tutaj https://prawakonsume...macje/rekojmia/


Użytkownik gepardmak edytował ten post 30 marzec 2020 - 13:04

  • 0

#14 Ventro

Ventro
  • Autor tematu
  • Amator

  • 26 postów

Napisano 30 marzec 2020 - 14:11

Dokładnie w mailu dostałem taką odpowiedź:

Ai7dEjF.png


Dzięki wielkie za odpowiedź i za rady. Wszystko za chwilę przejże.

Jednak ze zwrotem i tak jest problem bo termin 14 dni mija jutro tzn 31.03.


Użytkownik Ventro edytował ten post 30 marzec 2020 - 14:15

  • 0

#15 benutzer

benutzer
  • Nałogowiec

  • 1957 postów

Napisano 30 marzec 2020 - 14:32

Zwróć cały komputer jako jedną rzecz.


  • 0

 

 


#16 Ventro

Ventro
  • Autor tematu
  • Amator

  • 26 postów

Napisano 30 marzec 2020 - 15:27

Napisałem maila, zawarłem w nim informacje które przytoczył gepardmak oraz benutzer, że mimo indywidualnego zamówienia chciałbym skorzystać z prawa do zwrotu w ciagu 14 dni ponieważ towar był wadliwy a usługa montażu była przeprowadzona źle o czym informowałem ich już podczas odebrania przesyłki. (*wentylator od chłodzenia CPU był luźno w obudowie zamiast na radiatorze, nie wspominałem o tym wcześniej gdyż uważałem że jest to nieistotne).

Uzyskana odpowiedź:
mfyd5mJ.jpg


Użytkownik Ventro edytował ten post 30 marzec 2020 - 16:35

  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych