Skocz do zawartości

i5 4590 90-100% wykorzystania w grach po wyłączeniu vsync


Recommended Posts

To normalne, że procesor i5 4590 po odblokowaniu klatkarzu w grach (vsync off) zaczyna pracować na 90-100% i w momentach dobijania do 100% powoduje sekundowe ścinki? Nie mówię tutaj o żadnych nowościach, tylko o starociach typu:

 

Battlefield 3 Multi na detalach ultra (średni fps między 80-120)

 

Dying Light na detalach średnich (średni fps między 60-100)

 

Crysis 2 (stałe 120fps na detalach wysokich)

 

Far Cry 3 (60-100 fps na detalach wysokich)

 

?

 

 

Link to post
Share on other sites

To normalne i nie masz się czym martwić. Jeżeli masz monitor 60 Hz to możesz zablokować klatki. Jeżeli dysponujesz monitorem o częstotliwości odświeżania 144 - to tutaj nic nie poradzisz. Jeżeli chcesz mieć płynna rozgrywkę musisz wymienić procesor. Jaka karta grafiki ? 

Link to post
Share on other sites

To normalne i nie masz się czym martwić. Jeżeli masz monitor 60 Hz to możesz zablokować klatki. Jeżeli dysponujesz monitorem o częstotliwości odświeżania 144 - to tutaj nic nie poradzisz. Jeżeli chcesz mieć płynna rozgrywkę musisz wymienić procesor. Jaka karta grafiki ? 

Stary i słaby GTX 1050Ti 4GB  :P

Link to post
Share on other sites

No to pierwsze lepsze porównanie:

https://www.youtube.com/watch?v=iS3vE5DfoyQ

Patrząc po tym materiale ten procesor jest za słaby nawet na tą "starą i słabą" GTX 1050 ti :P

No ale to jednak Battlefield 1, a ja gram w BF3 multi z końcówki 2011 roku i momentami ten procesor nawet tam nie wyrabia przy braku vsynca. 

Link to post
Share on other sites

Z ciekawości sprawdziłem na YT to co piszesz @janek20 i niekoniecznie jest tak jak piszesz - dodatkowo tutaj jest słabsza karta a autor ma "Ti".

https://www.youtube.com/watch?v=0oU2cJfGUIo

3:20


Więc jest możliwe zapchanie tego procesora. 

 

Link to post
Share on other sites

far cry 3  to stara gierka i na pewno nie potrafi zaladowac w 100  procentach 4 rdzenie przy otwartym gpu... zreszta kazda z tych gier chodzila bez scinek na 4 rdzeniach

Jasne - szczególnie Battlefield 3 na mapie Kaspijska granica w CQ 64/64 

Na tej mapie stary i7 920@ 4.0Ghz 4/8 generuje większą wydajność od i5 3570k@ 4.6Ghz. Pomimo, że to stary procesor to 8 wątków vs 4 wątki na dużych mapach swoje robi.

Ta sama sytuacja jest w Crysis3 na mapie Welcome To The Jungle gdzie w lokacji ze strzelającą wieżą biegnąc przez trawę i7 [email protected] wygrywa zdecydowanie z i5 [email protected].

Edytowane przez DjXbeat
Link to post
Share on other sites

Ustawić synchronizację lub na tyle podnieśc poziom detali w grach by procesor nie przekraczał 90%. 

 

Niestety 4 rdzenie i to niezbyt wysoko taktowane to za mało na dzisiejsze warunki. Sam wymieniłem już ponad rok temu 4690k, który mimo OC dostawał zadyszki ze stosunkowo słabym na dzisiejsze warunku gpu jakim jest gtx970 w grach bardziej wymagających względem procesora jak GR wildlands, lub FC5. Objawy były dokładnie takie same jak opisujesz, po wymienie na 8700k jak ręką odjął.

Link to post
Share on other sites

Ustawić synchronizację lub na tyle podnieśc poziom detali w grach by procesor nie przekraczał 90%. 

 

Niestety 4 rdzenie i to niezbyt wysoko taktowane to za mało na dzisiejsze warunki. Sam wymieniłem już ponad rok temu 4690k, który mimo OC dostawał zadyszki ze stosunkowo słabym na dzisiejsze warunku gpu jakim jest gtx970 w grach bardziej wymagających względem procesora jak GR wildlands, lub FC5. Objawy były dokładnie takie same jak opisujesz, po wymienie na 8700k jak ręką odjął.

Przeczytałeś w ogóle o czym on pisał? O grach z 2011-2013 roku a nie o aktualnych grach... 

Jasne - szczególnie Battlefield 3 na mapie Kaspijska granica w CQ 64/64 

Na tej mapie stary i7 920@ 4.0Ghz 4/8 generuje większą wydajność od i5 3570k@ 4.6Ghz. Pomimo, że to stary procesor to 8 wątków vs 4 wątki na dużych mapach swoje robi.

Ta sama sytuacja jest w Crysis3 na mapie Welcome To The Jungle gdzie w lokacji ze strzelającą wieżą biegnąc przez trawę i7 [email protected] wygrywa zdecydowanie z i5 [email protected].

Efekt placebo. Battlefield 3 chodzi identycznie na i5 4/4 jak i na i7 4/8. Ta gra nigdy nie dostała optymalizacji pod wielowątkowość. 

Link to post
Share on other sites

bf 3 była jako pierwsza z dużych gier była pisana do 6 rdzeni.

Ale wtedy maks co kupiłes to 4/8 wiec fps mógł być do 15 procent wyższy na i7 co najcześciej z tamtejszymi wolnymi gpu nawet nie zauważyłeś róznicy miedzy i5 a i7.

 

 

Powtarzam każda z tych gier chodziła jak złoto na 4 rdzeniach ,niektóre nawet nie były wstanie załadowywać i5 w całości przy otwartym gpu bo były pisane na mniej niz 4 rdzenie dlatego problemem jest albo aktualizacja win albo awaria

Link to post
Share on other sites

Efekt placebo. Battlefield 3 chodzi identycznie na i5 4/4 jak i na i7 4/8. Ta gra nigdy nie dostała optymalizacji pod wielowątkowość. 

To, że gra nie dostała optymalizacji pod wielowątkowość nie oznacza, że będzie tak samo działać na procesorach z różną ilością wątków. Pomimo braku optymalizacji dla wielowątkowości gra i tak robi użytek z dodatkowych wątków. Na i7 920 wszystkie 8 wątków zutylizowane były w 80-90% podczas rozgrywki właśnie na mapie Kaspijska Granica w podboju dla 64 graczy. 

Obciążenie dla procesora rosło wraz ze zniszczeniami, które się pojawiały na mapie. Im mapa bardziej była rozwalona tym procesor dostawał mocniej po d... 

 

Trzymaj pierwszy lepszy materiał

https://www.youtube.com/watch?v=mi4pUE68Kps

 

i5 2500k@ 4.8Ghz.... i już w 12-16sekundzie masz 47kl/s gdzie GPU było w ~75% obciążone. na procesorze z większą ilością wątków wydajność tak nie spadała ;)

 

https://www.youtube.com/watch?v=kj5tMR7LEzw

A tutaj brak optymalizacji pod wielowątkowość a wszystkie wątki i7 3770k lecą obciążone praktyucznie w taki sam sposób ;)

 

Na tej mapie miałem 800godzin rozegranych na kilku procesorach... i5 3570k, i7 920, i7 3770k, i7 6700k. 

Edytowane przez DjXbeat
Link to post
Share on other sites
O grach z 2011-2013 roku a nie o aktualnych grach... 

 

 

Ok, to w takim razie powiedz mi - system też masz ten sam co w 2013? Bez żadnych cudownych poprawek z których niektóre w przypadku intela czasami zdejmowały po kilka % wydajności?

 

Zresztą zobacz sobie jak skrajnie biedny w obliczeniach jednordzeniowych ryzen 1600 (nie mylić z nowszą rewizją af, bo chodzi o zwykłego) w crysisie z wspomnianego przez ciebie 2013 roku rozjeżdża wydajnościowo wszystkie i5 i i7 (za wyjątkiem 7700k) https://www.purepc.pl/procesory/test_procesora_amd_ryzen_5_1600_najtansze_szesc_rdzeni?page=0,11https://www.purepc.pl/procesory/test_procesora_amd_ryzen_5_1600_najtansze_szesc_rdzeni?page=0,11

 

Serio będziesz mi wmawiał, że liczba rdzeni/wątków w starszych grach nie ma zupełnie znaczenia?

 

EDIT: Zresztą to nie tyle kwestia samej wydajności procesora co stosunku wydajności cpu do GPU stanowi problem. Starsza gra przy ustawieniach wysokich jest mniej wymagająca względem gpu niż nowa. Gpu nadąża z generowaniem 100-120 klatek na sekundę mimo, że nie jest demonem wydajności, ale procesor nie nadąża w tym tempie przetwarzać informacji, szczególnie w MP. Dlatego pisałem o konieczności zwiększenia narzutu na gpu by zlikwidować problem zacięć.

 

Te gry będą dobrze chodzić na 4690, pod warunkiem, że nie będzie przekraczane 90% obciążenia.

Edytowane przez wojciechu15
Link to post
Share on other sites

Ok, to w takim razie powiedz mi - system też masz ten sam co w 2013? Bez żadnych cudownych poprawek z których niektóre w przypadku intela czasami zdejmowały po kilka % wydajności?

 

Zresztą zobacz sobie jak skrajnie biedny w obliczeniach jednordzeniowych ryzen 1600 (nie mylić z nowszą rewizją af, bo chodzi o zwykłego) w crysisie z wspomnianego przez ciebie 2013 roku rozjeżdża wydajnościowo wszystkie i5 i i7 (za wyjątkiem 7700k) https://www.purepc.pl/procesory/test_procesora_amd_ryzen_5_1600_najtansze_szesc_rdzeni?page=0,11https://www.purepc.pl/procesory/test_procesora_amd_ryzen_5_1600_najtansze_szesc_rdzeni?page=0,11

 

Serio będziesz mi wmawiał, że liczba rdzeni/wątków w starszych grach nie ma zupełnie znaczenia?

 

EDIT: Zresztą to nie tyle kwestia samej wydajności procesora co stosunku wydajności cpu do GPU stanowi problem. Starsza gra przy ustawieniach wysokich jest mniej wymagająca względem gpu niż nowa. Gpu nadąża z generowaniem 100-120 klatek na sekundę mimo, że nie jest demonem wydajności, ale procesor nie nadąża w tym tempie przetwarzać informacji, szczególnie w MP. Dlatego pisałem o konieczności zwiększenia narzutu na gpu by zlikwidować problem zacięć.

 

Te gry będą dobrze chodzić na 4690, pod warunkiem, że nie będzie przekraczane 90% obciążenia.

Ale o czym ty teraz mówisz? Nie wiem jaki system ma autor tematu ale ja mam Windowsa 7 Home Premium 64 bit i taki sam procesor + GTX 960 2GB + 16GB ram. Crysis 2 ŚMIGA na bardzo wysokich ustawieniach praktycznie bez spadków poniżej 90fps. Nic się nawet na sekundę nie zacina. To samo z Far Cry 3. Nie wiem, co ty nagle wymyślasz, że te gry w cudowny sposób zaczęły potrzebować większej ilości rdzeni i wątków do płynnego działania na wysokich/bardzo wysokich detalach. I po kiego grzyba wysyłasz jakieś testy nowych procesorów w nowych grach, skoro cały czas pisze się tutaj o grach z lat 2011-2013? Jeszcze jakiś test z Crysisa 3, kiedy on pisał o Crysisie 2  :facepalm:

Edytowane przez scisorhands
Link to post
Share on other sites

Taaaak, bo procesor który w crysisie 3 z 2013 roku jest sporo mocniejszy nie będzie prawie w ogóle mocniejszy w crysisie 2 wydanym dwa lata wcześniej i robionym w tym samym silniku. Logiczne. 

 

 

 

 

Crysis 2 ŚMIGA na bardzo wysokich ustawieniach praktycznie bez spadków poniżej 90fps. Nic się nawet na sekundę nie zacina.

 

 

A autorowi na wysokich przy 120fps'ach. Czyli procesor ma o 30% więcej klatek do ogarnięcia niż u ciebie i jest przez to bardziej obciążony i dobijając do 100% powoduje przycięcia. Dlatego też radziłem mu między innymi zwiększenie detali. Zwiększy to narzut na gpu i obniży ogólny fps co odciąży procesor.

 

Czepiasz się lat produkcji gier i tego jak to tobie coś działa, a nie zabierasz się za sedno problemu. Kolega wyżej dla odmiany podrzuca ci różne filmy z battlefielda 3 pokazujące różnice i obłożenie wątków i to, jak bardzo się mylisz w tym, że w starych grach wszystko musi na 4 rdzeniach śmigać. Skoro w filmie z BF3 kręcony na 4.8ghz 2500k i GPU nie obciążonym w 100% daje radę wypluwać raptem 60-70fps'ów, to autor mając niekręconego 4590 i fps na poziomie 80-120 też na 100% ma CPU prawie w całości obciążone. A to własnie zapchanie procesora w 100% powoduje te "przycięcia" o których wspomina.

Edytowane przez wojciechu15
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...