Skocz do zawartości

Aparat cyfrowy dla początkującego fotografa/blogera Budżet 2,2k oraz 1k


Recommended Posts

Witam.

Jako, że zaczynam się interesować fotografią chciałbym kupić aparat. Budżet od 500 do 2200.

Interesują mnie wysokiej jakości zdjęcia (makro, portrety, krajobrazy, sesje tematyczne)

Sam również trenuje kulturystyke i chciałbym nagrywać filmy z treningów

Koleżanka poleca mi Canon g7x i na taki się chce zdecydować.

Pytanie tylko czy w tym budżecie nie znajde czegoś lepszego ?? Premiera tego aparatu była już w sumie dość dawno.

Szukam jeszcze jednego aparatu dla znajomego, którego budżet to 1k. Jego wymagania to "żeby robił ładne zdjęcia z wakacji"

 

Ja w temacie aparatów jestem zupełnie zielony także z góry dziekuje za wszelaką pomoc. 

 
Link to post
Share on other sites

Interesują mnie wysokiej jakości zdjęcia (makro, portrety, krajobrazy, sesje tematyczne)

 

Wolałbym mimo wszystko nowy i żeby radził sobie dobrze mimo braku dużego światła. 

Sprzętem tej klasy nie licz na żadne z powyższych. Owszem, będzie ciut lepiej niż telefonem, bo sensor jest większy (aczkolwiek bez szału), ma zoom optyczny oraz fizyczne przyciski i pokrętła zamiast macania po ekranie, ale z drugiej strony jeśli tych zdjęć nie obrobisz, to efekt może być mniej atrakcyjny niż automatyczna obróbka telefonem.

 

Jeśli zamierzasz nauczyć się obróbki i robić w rawach to jeszcze zakup ma jakiś sens, w przeciwnym wypadku lepiej dołożyć do dobrego telefonu.

 

Jednak ze względu na jakość najlepiej byłoby pójść w jakiś system z wymienną optyką, ale wtedy tym bardziej od obróbki nie uciekniesz, a koszty pójdą znacznie w górę.

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

System z wymienną optyką jeśli nie ma się kolejnych tysięcy na szkła nie ma sensu.