Skocz do zawartości

Recommended Posts

Witam.

Mam dość spory problem, mianowicie mam sprzęt składający się z :

CPU : Ryzen 5 1600 (chłodzenie boxowe) AMD

RAM : 16gb (2400 i 3200)

GPU : RX 470 gaming (4gb) GIGABYTE

Płyta : B450 AORUS M

Zasilacz : 500 W TITAN

I w np. gta5 na najniższych ustawieniach mam problem wyciągnąć 40FPS czym może być to spowodowane? Czy taki zestaw nie powinien wyciągać więcej? Może to wina że mam 2 różne traktowania na RAMie? Jestem zielony w tym temacie i proszę o pomoc.

 

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

 

 

Link to post
Share on other sites

 

 

16gb (2400 i 3200)
 

 

Jak wyżej, sprawdź najpierw czy pracuje to w ogóle w trybie Dual Channel, a nawet jeśli to pewnie zestawiło się na 2133Mhz. 

W zależności od tego co to za kości to albo próbować podnieść ręcznie ten zestaw do min. 2666 (pod warunkiem że DC działa) albo sprzedać tą kość 2400 i kupić taką samą 3200 jak masz, kolejną sprawą jest zakup dedykowanego chłodzenia pokroju Fortis 3 i podkręcenie tego procka do 3,9Ghz bo aż się o to prosi, ale nie na tym zasilaczu. Także niestety czeka Cię trochę wydatków.

 

Btw. w jakiej rozdzielczości grasz? 1080p? Rx 470 wybitną kartą nie jest ale po tych zmianach o których wyżej, powinno to śmigać sporo lepiej, chyba że mamy tutaj jeszcze przy okazji jakiś inny problem sprzętowy, wiec sprawdź najpierw ten ram, jak kompletnie nie wiesz co do czego to daj nam tutaj zrzuty z CPU-Z (zakładki Memory i SPD - obydwa sloty).

Link to post
Share on other sites

gpu load jakie masz ?

tam masz zakładkę zaawansowane gdzie sa cienie do właczenia i dystans .

jeśli nie masz na off to powyłączaj i minimum ustaw.

Więcej oprócz tego i  oc którego nie rób przed zmiana zasilacza nie zrobisz,trzeba było kupic i5 9400f

Edytowane przez janek20
Link to post
Share on other sites

Wszystko zależy od tego jaki masz budżet i czy przewidujesz dalsze modernizacje.

Ceny czegoś co można nazwać zasilaczem zaczynają się od ok 200zł.