Skocz do zawartości

Recommended Posts

Hej,

 

Chciałbym zakupić monitor do kwoty maksymalnie 2500zł, aczkolwiek a) jestem zielony w temacie, b) mam pewne wymagania.

 

Potrzebuje sprzętu dosyć uniwersalnego tzn.

1) od czasu do czasu gry komputerowe głównie RPG/H&S

2) do pracy min. 8h dziennie-> analiza danych, duuużo danych, spore ilości tekstu, trochę kodu, więc wszystkie tryby jak flicker free, low-blue light, reader modes są dla mnie niezbędne, również chciałbym aby monitor posiadał funkcje dzielenia ekranu tj. excel na jednej, pdf na drugiej itp

3) do filmów; zależy mi na porządnym odwzorowaniu kolorów, czarnej czerni (no przynajmniej nie srebrnej jaką mam teraz), gdyby był HDR to wypas, chodzi mi o to aby przyjemnie można było obejrzeć film. Obecnie posiadam LG IPS LED 24MP76 i czerń to wygląda jak "czarne srebro" i ogólnie kicha. 

4) Możliwość powieszenia na ścianie to mus, więc VESA 100x100 lub 75x75.

5) Obecność głośników w monitorze raczej obowiązkowa - jestem w stanie z nich zrezygnować tylko na rzecz naprawdę wypasionego obrazu itp

6) Wymiar 27 cali, ewentualnie 29, ale raczej preferuje 27. 

7) Rozdzielczość 2k. Nie wiem czy 4K to dobry pomysł bo jednak czasem gram, a moja obecna karta RX480 po prostu zdechnie przy 4K.

 

Trochę sam się porozglądałem i mam pewne propozycje, aczkolwiek mam wrażenie że to mimo wszystko w 100% sprzęt do grania i słabo może nadać się do pracy, a obecny stosunek granie-praca to tak 1 do 4, ale może się mylę:

 

https://www.benq.eu/pl-pl/monitor/gaming/ex2780q.html

 

https://www.samsung.com/pl/monitors/curved-c32hg70/LC27HG70QQUXEN/

 

Z góry serdecznie dziękuję za pomoc, wszelkie rady i propozycje.

 

Pozdrawiam,

Tomek

Link to post
Share on other sites