Skocz do zawartości

Która do sporadycznych wydruków?


Recommended Posts

Potrzebuję urządzenia 3w1 do skanowania i rzadziej do wydruków (raz w miesiącu kilka-kilkanaście stron). Głównie zależy mi na niskiej cenie urządzenia i niskiej awaryjności. Myślałem nad takimi, z czego HP z racji wymiennych głowic razem z kartridżem, wydaje mi się najlepszy:

 

- HP envy 6230 - 350zł

 

- Epson xp-452 - 350zł

 

- Brother dcp-j572dw - 400zł

 

Laserowe z dobrym skanerem niestety kosztuje dużo więcej, więc odpada.

 

Nie znam się i nie wiem, czy się tymi głowicami, pampersami przejmować. Czy brać co najtańsze w zakupie i eksploatacji?

Edytowane przez d i l
Link to post
Share on other sites

Jeżeli zależy Ci na niskiej awaryjności urządzenia, z góry odrzuć wszelkie produkty firm HP i Canon.

Drukarki atramentowe tak średnio nadają się do sporadycznych wydruków, bo atrament po prostu zasycha w głowicach i przez to ulegają one szybszej degradacji.

Zdecydowanie lepszym wyborem będzie urządzenie laserowe nawet, jeśli będzie początkowo nieco droższe.

Koszty drukowania są nieporównywalnie niższe, niż w typowych atramentówkach, a i nie będziesz musiał kupować następnej drukarki za 2 lata, bo głowica siądzie od zaschniętego tuszu.

 

Jeżeli jednak upierasz się przy atramencie, to przedstawiony przez Ciebie Epson będzie dobrym kompromisem.

Możliwość napełniania tuszy zapewnia tanią eksploatację. A nawet, jeżeli się pojemnik szybko zużyje, to zamienniki kosztują grosze.

Edytowane przez slo1q
Link to post
Share on other sites
  • 1 miesiąc temu...

Jeśli drukujesz rzadko, to tylko laser. Atrament w kartridżach po pewnym czasie zasycha i idzie na zmarnowanie. Kiedyś musiałem wywalić prawie nowy kartridż z atramentowego Lexmarka, bo po paru miesiącach "zastania" nie szło nic wydrukować.

Link to post
Share on other sites

 

 

Laserowe z dobrym skanerem niestety kosztuje dużo więcej, więc odpada.