Skocz do zawartości

Samsung galaxy j5 ogromny problem, nie da się normalnie użytkować...


Recommended Posts

Witam.

Mam ogromny problem z tym jakże świetnym urządzeniem jakim jest Galaxy J5 SM-J500FN.

Mam tu tylko 8GB pamięci, z czego 3,44 zajmuje pamięć systemowa, a dostępne miejsce to śmieszne 470mb.

Tylko ja się pytam, jak to możliwe?

Mam zainstalowane przez siebie tylko CZTERY aplikacje, z czego ze wszystkich czterech korzystam codziennie, więc odpada odinstalowanie którejkolwiek.

Ale nerwy całkiem mi dzisiaj puściły, kiedy to okazało się, że ze względu na BRAK PAMIĘCI, nie mogę zaaktualizować, ani korzystać z aplikacji bankowej.

Smart menedżer wyraźnie pokazuje:

- zdjęcia 1,48gb,

- muzyka 383mb,

- aplikacje 510mb

- filmy 2,5 gb.

Ale.

Filmy przerzuciłem na kartę pamięci, po czym usunąłem z telefonu, to nie dość, że usunęły się i z karty i z telefonu, to nawet nie zwolniło się te cholerne 2,5gb na telefonie.

Nadal mam na telefonie dostępne niecałe 500mb, pomimo tego, że po usunięciu filmów powinny być 3.

Już nie wspomnę o tym, że straciłem te filmy i z tego gównianego telefonu na pewno ich nie odzyskam.

Ale dlaczego mając te 470mb wolnego, nie mogę zaaktualizować aplikacji bankowej, do której potrzebuje zaledwie 100mb?

Niestety zmiana telefonu na chwilę obecną nie wchodzi w grę, więc muszę się z tym użerać.

BARDZO proszę o pomoc, wyjaśnienie, cokolwiek.

Link to post
Share on other sites

Normalka, spróbuj w aplikacjach wyłączyć, zatrzymać, wyczyścić cache we wszystkim czego nie używasz. Tylko uważaj bo niektóre rzeczy są potrzebne. Dziś 64 dysku i 4 GB Ramu to już minimum.

No właśnie nie bardzo mam w czym to wyczyścić.Ale kurde, mam prawie 500mb wolnego, to na głupią aktualizację 100mb powinno wystarczyć, a ciągle dostaje komunikat, że za mało pamięci.

Jeszcze wcięło mi te filmy, a nie zwolniło miejsca, skoro tak to chociaż chciałbym je odzyskać o ile jest to możliwe.

Link to post
Share on other sites

Użyj jakiegoś programu czyszczacego, np SD Maid. Wyczyści cache i inne pozostałości. Ale miałem przypadek, kiedy to nic nie dało. Znajomej Galaxy S2 też miał problem z brakiem pamięci, chociaż bardzo mało rzeczy na nim było. Użyłem kodu czyszczącego z klawiatury (kod serwisowy) i nagle pojawiła się zaginiona pamięć. Nie wiem czy na J5 też to zadziała, spróbuj:

http://jerkbait.pl/topic/47970-patent-na-przepe%C5%82nion%C4%85-pami%C4%99%C4%87-w-androidzie/

https://rosrants.com/samsung-code-delete-dumpstatelogcat/

Link to post
Share on other sites

Witam.

Mam ogromny problem z tym jakże świetnym urządzeniem jakim jest Galaxy J5 SM-J500FN.

Mam tu tylko 8GB pamięci, z czego 3,44 zajmuje pamięć systemowa, a dostępne miejsce to śmieszne 470mb.

Tylko ja się pytam, jak to możliwe?

Mam zainstalowane przez siebie tylko CZTERY aplikacje, z czego ze wszystkich czterech korzystam codziennie, więc odpada odinstalowanie którejkolwiek.

Ale nerwy całkiem mi dzisiaj puściły, kiedy to okazało się, że ze względu na BRAK PAMIĘCI, nie mogę zaaktualizować, ani korzystać z aplikacji bankowej.

Smart menedżer wyraźnie pokazuje:

- zdjęcia 1,48gb,

- muzyka 383mb,

- aplikacje 510mb

- filmy 2,5 gb.

Ale.

Filmy przerzuciłem na kartę pamięci, po czym usunąłem z telefonu, to nie dość, że usunęły się i z karty i z telefonu, to nawet nie zwolniło się te cholerne 2,5gb na telefonie.

Nadal mam na telefonie dostępne niecałe 500mb, pomimo tego, że po usunięciu filmów powinny być 3.

Już nie wspomnę o tym, że straciłem te filmy i z tego gównianego telefonu na pewno ich nie odzyskam.

Ale dlaczego mając te 470mb wolnego, nie mogę zaaktualizować aplikacji bankowej, do której potrzebuje zaledwie 100mb?

Niestety zmiana telefonu na chwilę obecną nie wchodzi w grę, więc muszę się z tym użerać.

BARDZO proszę o pomoc, wyjaśnienie, cokolwiek.

W systemowej galerii znajdziesz coś w rodzaju kosza na śmieci czyli folder ostatnio usunięte. Należy wyczyścić zawartość manualnie lub zmienić ustawienia ewentualnie przenieść systemowy magazyn galerii na kartę sd.

Link to post
Share on other sites

W systemowej galerii znajdziesz coś w rodzaju kosza na śmieci czyli folder ostatnio usunięte. Należy wyczyścić zawartość manualnie lub zmienić ustawienia ewentualnie przenieść systemowy magazyn galerii na kartę sd.

Próbowałem to z nagraniami video i jak przeniosłem na kartę, a usunąłem z pamięci telefonu, to zniknęły mi i tu i tu.

Link to post
Share on other sites
  • 1 rok później...

Dołączam się do tematu i tego samego problemu.

Telefon Galaxy J5 (SM-J500FN)

Pamięć urządzenia 7,95GB (Wykorzystano z 8,00GB)

Aplikacje 3,69GB

Buforowane dane 67,80Mb 

 

Jestem pewien, że wielu z was też tak ma.

Czy nikt nie zwrócił uwagi na to, że skoro aplikacje i buforowane dane

zajmują miejsca około 4GB, to co stało się z resztą pamięci urządzenia?

 

Próbowałem wszelkie resety,

próbowałem rooty urządzenia i przypisać kartę SD jako pamięć wewnętrzną.

Nic nie pomaga. 

Z karty SD 32GB robi się nawet jakimś cudem 64GB jako łączna pamięć telefonu,

lecz tej wewnętrznej pamięci urządzenia 8GB i wykorzystania 7,95GB z 8GB nie jest w stanie nic ruszyć.

Przypuszczam, że przez jakieś zabezpieczenia KNOX nie ruszy się za chiny wcale. 

Wgrywałem nawet nowe firmware.

Nic a nic nie pomaga.

 

Dodam, że po resecie, telefon niby działa OK.

posiada około połowy wolnej pamięci bez karty SD czy też z kartą. (mowa tu o tych 8GB)

Natomiast kiedy tylko telefon zrobi aktualizację swojego systemu wraz z aplikacjami które są fabrycznie zainstalowane,

dzieje się ponownie wszystko to samo od nowa.

Przecież jak i sama aktualizacja, oraz same aplikacje, nie ważą tyle, aby aż tyle zajmować miejsca w telefonie.

 

Moja jedyna teoria jest taka, że telefon podczas aktualizacji dzieli w jakiś sposób partycje, nie koniecznie fizycznie, gdzie oddziela pliki systemowe i instalacyjne systemu nie usuwając starych i zamienia je na nowe, gdzie stare są chronione w jakiś sposób przed usunięciem lub nie chcianym usunięciem albo formatowaniem itp.

 

Telefon już dawno powinienem był jebnąć o ścianę i tak zrobiłem, lecz jest on na tyle mocny, że wytrzymuje moje rzuty i zawsze po za połamaną klapką, to idzie go poskładać do kupy.  Ostatnio kupiłem Samsunga s60 ale nie wytrzymał pierwszego lepszego jebnięcia o podłogę. Kvrvva raty płace za niego do dziś.

Dlatego ten Samsung J5 wiernie mi służy nie od dziś. Było by super gdyby ktoś znalazł problem i podzielił się tą informacją, gdyż ja przekopałem kilka tysięcy stron internetowych tracąc wiele godzin i niestety nic na ten temat nie znalazłem.

Link to post
Share on other sites
  • 4 tygodnie później...

Nic z tym nie zrobisz. System zajmuje połowę a resztę kopie aplikacji po aktualizacjach. Jak coś zaktualizujesz, to stara wersja jest trzymana w telefonie. Można każdą aplikację wyłączyć i zainstalować wersję fabryczną. Daj se siana i poszukaj czegoś nowszego. Wcześniej też miałem J5  Powiem, że szkoda nerwów na takie stare złomy. Sprzedałem go, dopłaciłem z 80 PLN i kupiłem dziecku J6 z 2018 roku.  Telefon ma 3 GB RAMu,  32GB flash i o dziwo działa całkiem sprawnie. I kosztował na wiosnę 200 PLN, Teraz koło 300-400.

Tak każdy stary telefon działa. Mam jeszcze jeden stary z 1,5 RAMU i 8 GB flash i Androidem 5.0 do Janosika w aucie., Jedyne aplikacje jakie tam są to do obsługi kart sim Play i Yanosik. I jest może +-1 GB flash wolnego. 4-5 aplikacji i telefon przestaje działać. Karta SD też niewiele da, bo nie każda aplikacja się da zainstalować na karcie. Co najwyżej na zdjęcia. 

Edytowane przez bob
  • Lubię to 1
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...