Pivlo 3 Napisano 1 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2019 Dzień dobry, Od roku czasu posiadam płytę główną MAG Z390 TOMAHAWK, biosu w wersji E7B18IMS.160, procesor i5-9600K, karta graficzna Gigabyte GFX970. Od dwóch dni pojawiła się taki dziwny problem.W czasie uruchamiania się komputera na samym początku słychać 3 długie sygnały na ekranie nic nie widać.Po chwili uruchamia się Windows 10 i bez problemu można używać komputera.Problem pojawia się przy próbie restartu wtedy już komputer nie wstaje cały czas jest czarny ekran pomaga tylko wyłączeniu komputera. Diagnoza wykazała, że problem występuje tylko w tedy, kiedy w biosie jest ustawiony "Windows 10 WHQL Support na UEFI w ustawieniu CSM wszystko działa normalnie (a wcześniej działało na UEFI).Problem znika po wyjęciu karty graficznej i podłączeniu monitora do DP na płycie.Wykonane czynności 1) flash biosu - brak efektu2) Wymiana karty na inną - brak efektu3) Włożenie karty do innego slotu - brak efektu4) Test pamięci - ok I teraz już brak mi pomysłów co dalej zrobić z tym problemem. PozdrawiamTomek Cytuj Link to post Share on other sites
lonialomax 806 Napisano 1 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2019 (edytowane) Zresetuj bios zworką na płycie gł. możliwe ,że coś się namieszało w pamięci biosu. Cytat: Jeśli usłyszysz 3 długie dźwięki, usuń wszystkie moduły pamięci i spróbuj zainstalować tylko jeden moduł pamięci w gnieździe DIMMA2 najpierw, a następnie uruchom ponownie komputer. Edytowane 1 Listopada 2019 przez lonialomax Cytuj Link to post Share on other sites
kokosnh 4154 Napisano 2 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2019 Zobacz co się stanie jak fast boot-a wyłączysz... Być może RAM jednak. Cytuj Link to post Share on other sites
Pivlo 3 Napisano 2 Listopada 2019 Autor Udostępnij Napisano 2 Listopada 2019 (edytowane) Dzięki za pomoc. Znalazłem przyczynę problemu. 3 dźwiękowe sygnały, które opisałem wcześniej dotyczyły niewykrywania monitora w czasie uruchamiania systemu. Po przełączeniu na CSM i wyłączeniu fast boota jak sugerował @kokosnh wszystko działa OK. Myślę, że problem leży w kompatybilności monitora i płyty głównej. Mogę z tym żyć Edytowane 2 Listopada 2019 przez Pivlo Cytuj Link to post Share on other sites
kokosnh 4154 Napisano 3 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2019 kabel sprawdzałeś, może na innym typie złącz pójdzie? Cytuj Link to post Share on other sites
Rozwiązanie Pivlo 3 Napisano 5 Listopada 2019 Autor Rozwiązanie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2019 Znalazłem rozwiązanie problemu. Rozwiązanie opisane jest tutaj: https://www.nvidia.com/en-us/drivers/nv-uefi-update-x64/ Pozdrawiam Pivlo Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.