Skocz do zawartości

amatorski komputer oraz monitor do obróbki zdjęć i filmów do 4000zł - 5000zł


Recommended Posts

    • Zastosowanie komputera: obróbka zdjęć Lightroom oraz filmów gopro
    • Maksymalna kwota jaką dysponujesz: 4000zł - 5000 zł
    • Kiedy zamierzam kupić komputer? niezwłocznie
    • Czy będziesz podkręcać sprzęt?: nie
    • Specjalne wymagania: brak
    • Jaką rozdzielczość posiada Twój monitor?: nie posiadam
    • Których części potrzebujesz?: skrzynka i monitor
    • Czy posiadasz jakieś części ze poprzedniego komputera? Brak
    • Własna propozycja zestawu: poniżej propozycje
    • Inne: 

 

Drodzy, 

Chciałbym Was poprosić o konsultacje w poniższym zakresie.

Potrzebuję kupić zestaw komputerowy jak w tytule. Komputer będę wykorzystywał hobbistycznie, do obróbki zdjęć z wakacji / Świąt / uroczystości oraz filmów z kamery Gopro.

Wybaczcie, ale jestem kompletnym laikiem w tym temacie. Do tej pory fotografowałem amatorsko, bez specjalnej postprodukcji.

Chciałbym zacząć zgłębiać temat, ale brakuje sprzętu.

Co do szczególnych wymagań w zakresie obróbki filmów posiadam gopro hero 7 i tu zależy mi, aby komputer dźwignął obróbkę 4k, montaż już do full hd.

Na monitorze nie będę oglądał filmów w 4k.

Zasięgnąłem opinii przyjaciela, który ma większe doświadczenie w powyższej zakresie oraz posiada zmysł techniczny, którego mi brakuje. 

 

Poniżej jego sugestie w zakresie wyboru komputera.

 

https://www.x-kom.pl/p/494708-desktop-shiru-7200-i5-9400f-16gb-240-plus-1tb-w10x-gtx1050ti.html?fbclid=IwAR30sczR4ytgyH7zrwX9RuSEaVMH8tnOeHNRZ-682-d0s21-2S7zzDTB-Oo

 

i druga propozycja, choć sporo droższa:

 

https://www.x-kom.pl/p/517445-desktop-dell-vostro-3670-mt-i7-9700-16gb-256-plus-1tb-win10p-gtx1050.html?fbclid=IwAR30sczR4ytgyH7zrwX9RuSEaVMH8tnOeHNRZ-682-d0s21-2S7zzDTB-Oo

 

Poniżej sugestia odnośnie monitora:

 

https://m.ceneo.pl/52504497?fbclid=IwAR1yxzJWqb4DNHsONKCxaUbRPzqd7HW3XFa17tMpbV4i-3KC8KSX3HkqYHM