Skocz do zawartości

Minimalna instalacja systemu Windows


Recommended Posts

Cześć,

 

jestem programistą, do tej pory korzystałem z technologii webowych, konkretnie Laravel + VueJS, git itd., do czego w 100% wystarczający był dla mnie Linux, konkretnie Arch.
Chciałbym jednak równolegle rozpocząć naukę C# i o ile jest to możliwe na Linuxie, o tyle staż / praktyki / praca zapewne wymuszą na mnie korzystanie właśnie z Windowsa. Jestem zwolennikiem jak najczystszych obrazów systemu i ewentualne doinstalowanie wymaganych przeze mnie komponentów. Szukam możliwie najlżejszej wersji Windowsa, bez OneDrive, Cortany, wszelkich gier itd. Fajnym rozwiązaniem byłaby wersja LTSC, ale chyba będzie problem z zainstalowaniem jej na zwykłym konsumenckim komputerze, bo nie do tego jest przeznaczona. Słyszałem o Windows Core OS, ale nie zagłębiałem się w tym temacie. Kiedy i czy w ogóle będzie możliwość zainstalowania go na desktopach? Może istnieje jakieś inne rozwiązanie?

Link to post
Share on other sites

Windows 10 IoT Core, Windows Embedded (dla komputerów przemysłowych typu sterowniki CNC, PLC) no i Windowsy Servery które bez uruchomionych dodatkowych usług są znacznie żwawsze niż Home czy Pro.

 

Te wersje są przeznaczone na komputery stacjonarne?

 

 

Windows 10 Enterprise LTSC, aktualna edycja 2019 z listopada 2018 niby do czego jest przeznaczony jak nie na komputery stacjonarne ?

 

Ale Enterprise jest chyba dla firm z tego co kojarzę, prawda?

Link to post
Share on other sites

Te wersje są przeznaczone na komputery stacjonarne?

 

A czemu nie? Jak cię stać i możesz do domu kupić system za 4 klocki a nie 4 stówki to kto ci broni?

 

Windows Server 2019 ma Cortanę, ale nie ma one Drive. Na dzień dobry jest odpalonych ze 110 procesów. W pro jakieś 170

 

Wersje Embedded nie mają tylu pierdół, są lżejsze,  można je zainstalować na wadze w warzywniaku albo bankomacie.

Edytowane przez benutzer
Link to post
Share on other sites