Skocz do zawartości

komputer do grafiki 2d pod dotację z PUP


Recommended Posts

Proszę pomóżcie. Staram się o dotację z PUP na założenie firmy. Chciałabym dobrać zestaw pod następujące wymagania:

 

Zastosowanie komputera: Grafika i ilustracja 2d Adobe Illustrator i Photoshop, duże pliki.
Maksymalna kwota jaką dysponujesz: Ile przełknie Urząd Pracy, w ramach rozsądku, trzeba dobrze wyjaśnić dlaczego akurat taki model jest potrzebny (7 tys. dali, bo ktoś miał dobre uzasadnienie; kolega w innym PUP dostał 13 tys. na laptopa bo wykazał, że będzie dojeżdżał do klientów i musi być mobilny)
Kiedy zamierzasz kupić komputer? do 2 miesięcy
Których części potrzebujesz?: cały zestaw
Czy będziesz podkręcać sprzęt? Raczej nie, na pewno nie sama bo jestem zielona. Wolałabym z zapasem, żeby wystarczył na dłużej. Chociaż oczywiście można zostawić furtkę do rozbudowy, czemu nie?
Jaką rozdzielczość posiada Twój monitor? Czy masz zamiar go zmienić? Jaki to model?: Chcę kupić też wypasiony monitor do grafiki (Eizo najlepiej), ale to może lepiej omówić w innym wątku?
Specjalne wymagania: Mocny komputer do pracy. Lubię mieć dużo pootwierane na raz. Przydałoby się sporo miejsca na przechowywanie plików. Plus dysk zewnętrzny do archiwizacji na wszelki wypadek.
Czy posiadasz jakieś części z poprzedniego komputera? Nie.
Inne: jaka karta graficzna?
Link to post
Share on other sites

Lepiej nie, nie idźmy tą drogą.  :D 

Nie sztuka wydać kupę kasy bez sensu. Raczej nie chcę przesadzić z wymaganiami i ceną, mogą mi tego nie przepuścić, jeśli nie będzie dobrego uzasadnienia do czego mi to potrzebne. A urząd się konsultuje z informatykiem, więc nie można naściemniać za bardzo.

Link to post
Share on other sites

To pod obróbkę video, 2D można złożyć coś i za 15 000 zł jak i więcej. 

Znawca kurde mol...... 2d-rendering i komp > 15k..... chyba że 15k groszy :)