Skocz do zawartości

RX 570 a zasilacz


Idź do rozwiązania Problem ogarnięty przez Garindan,

Recommended Posts

Chciałbym powoli, na raty, zupgrade'ować swojego starego desktopa.

Niestety, w kwestiach dot. składania kompów jestem ździebko zielony, więc pomyślałem, że to forum pomoże mi się w tym wszystkim odnaleźć.

 

Na początek pozwolę sobie podrzucić aktualną konfigurację  mojego, siedmioletniego już, komputera.

 

CPU: i5-3350P

GPU: Radeon HD 7750 (2GB, DDR3)

Płyta główna: Gigabyte GA-B75M-HD3

Pamięć: 8 GB (DDR3, 1x8 GB)

HDD: SATA 7200 RPM

napęd optyczny: DVD+/-RW

zasilacz: Corsair CX430

Do portów USB przez większość czasu połączone są (oprócz myszki i klawiatury, rzecz jasna): nadajnik Bluetooth, karta Wi-Fi i tablet graficzny.

 

Moje pierwsze wątpliwości dotyczą zasilacza.

 

Jak wynika z powyższej konfiguracji, komputer zasilany jest przez jednostkę o mocy 430 watów.

W pierwszej kolejności, z racji na bardzo ograniczony budżet, chciałbym wymienić tylko kartę graficzną. Mój wybór padł na Radeona RX 570 (a dokładniej na Sapphire Radeon RX 570 PULSE 4GB).

Pomimo, że producent zaleca zasilacz o większej mocy, wszystkie kalkulatory PSU (a także własne obliczenia na papierze) pokazują, że przynajmniej teoretycznie ten Corsair powinien dać radę.

Oczywiście, w szerszej perspektywie, komputer doczeka się nowego zasilacza (500-600 W), ale na razie, przynajmniej przez parę miesięcy, jestem skazany na wspomnianego CX 430.

 

I tu przechodzimy do sedna – czy Waszym, eksperckim zdaniem, te 430 W wystarczy, i mogę bez większych obaw kupić już teraz tego RX-a 570?

 

Przepraszam za rozpisywanie się i  z góry dziękuję za odpowiedzi oraz wyrozumiałość. :)

 

Link to post
Share on other sites

 

 

Jak wynika z powyższej konfiguracji, komputer zasilany jest przez jednostkę o mocy 430 watów.

 

no nie zupełnie... w zależności od modelu który posiadasz ( bo są różne wersje) max.obciążenie linii +12V to  336W lub 384W.