Skocz do zawartości


Uwaga, ta strona używa Cookies
Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.
Dowiedz się więcej    
Akceptuję
Zdjęcie

powtarzające się BSoD'y (Memory Mangement) w Windows 10

Windows 10 BSoD

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 blackspez

blackspez
  • Amator

  • 46 postów
  • Miejscowość:Birmingham, UK

Napisano 17 czerwiec 2019 - 21:05

Witam,

 

Postanowiłem popełnić w końcu wpis na forum, jako że od jakichś kilku dobrych tygodni mam powracający problem z komputerem. A zatem po kolei, zgodnie z szablonem:

 

1.Konfiguracja komputera:

- generalnie jak w sygnaturce, poniżej skrócony raport z HWiNFO:

 

 

Computer:      MSI MS-7760

CPU:           Intel Core i7-3820 (Sandy Bridge-E, M1)
               3600 MHz (36.00x100.0) @ 1199 MHz (12.00x100.0)
Motherboard:   MSI X79A-GD65 (8D) (MS-7760)
BIOS:          V1.8, 10/18/2012
Chipset:       Intel C600/X79 (Patsburg)
Memory:        16384 MBytes @ 666 MHz, 9-9-9-24
               - 8192 MB PC12800 DDR3 SDRAM - Corsair CML16GX3M2A1600C9
               - 8192 MB PC12800 DDR3 SDRAM - Corsair CML16GX3M2A1600C9
Graphics:      MSI GTX 1060 GAMING X
               NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB, 6144 MB GDDR5 SDRAM
Drive:         SAMSUNG HD501LJ, 488.4 GB, Serial ATA 3Gb/s
Drive:         Samsung SSD 840 PRO Series, 125.0 GB, Serial ATA 6Gb/s @ 3Gb/s
Drive:         WDC WD20EARX-00PASB0, 1953.5 GB, Serial ATA 6Gb/s @ 3Gb/s
Drive:         WDC WD20NMVW-11EDZS2, 1953.5 GB, Serial ATA 3Gb/s @ 3Gb/s <-> USB
Drive:         ST3500830AS, 488.4 GB, Serial ATA 3Gb/s <-> USB
Drive:         ASUS DRW-24B5ST, DVD+R DL
Sound:         Intel Patsburg PCH - High Definition Audio Controller [C1]
Sound:         NVIDIA GP106 - High Definition Audio Controller
Network:       Intel 82579V (Lewisville) Gigabit Network Connection
OS:            Microsoft Windows 10 Professional (x64) Build 18362.175 (1903/May 2019 Update)

 

2.System operacyjny: j.w. czyli Windows 10 Professional 64-bit

 

3.Zmiany wprowadzone w systemie i sprzęcie przed wystąpieniem kłopotów: nic radykalnego, zwykłe aktualizacje Windowsa plus nowa myszka (teraz, tak ja się zacząłem zastanawiać, to faktycznie problemy zaczęły się mniej więcej wtedy, kiedy kupiłem myszkę - przypadek? trochę nie chce mi się wierzyć, że to przez myszkę...)

 

4.Używany program antywirusowy: Windows Defender

 

5.Wykonane czynności w celu naprawy problemu:

 

- naprawa systemu Windows - reinstalacja "z zachowaniem ustawień"

- uaktualnienie wszystkich sterowników

- format dysku twardego i czysta instalacja Windowsa

- aktualizacja BIOSU (częściowa - udało mi się uaktualnić BIOS o kilka wersji, ale do najnowszej już mi się nie udało, bo płyta nie chciała czytać patyka)

- plus standardowe windowsowe testy - sprawdzanie dysku, RAM'u, rejestrów itd. itp. - tu wszystko niby OK...

 

6.Informacje dodatkowe:

 

Generalnie wyskakują mi różne błędy, ale zdecydowanie najczęściej pojawia się "MEMORY_MANAGEMENT" (powiedzmy, że w 8 na 10 przypadków, to właśnie ten błąd). Mam niejasne wrażenie, że błąd pojawia się najczęściej, kiedy mam uruchomionych kilka aplikacji w jednym czasie (nawet zwykłe kombo Chrome + Firefox + Word zwiększa prawdopodobieństwo błędu, nie mówiąc już o jakiejś grze i np. Chrome w tle - błąd prawie pewny, tak samo jak np. próbuje właczyć Lightrooma albo Photoshopa przy działający w tle Chromie/Firefoxie). Jeśli chodzi o gry, to po resecie systemu zainstalowałem sobie Cywilizację VI i wygląda to tak, że są bardzo duże szanse na błąd w trakcie ładowania gry (zwłaszcza jeszcze coś jest już uruchomione), ale jeżeli już gra się w końcu odpali, to da się pograć spokojnie przez dłuższy czas...

 

Podsumowując - jako zwykły użytkownik komputera podejrzewam na ten moment, że problem raczej tkwi w sprzęcie a nie w systemie, i moją główną podejrzaną jest płyta główna (parę lat już niby ma - generalnie komp złożony niecałe 6 lat temu, jedynie grafika nowsza - wymieniona 2 lata temu), ale jeśli ktoś ma inny pomysł, to będę wdzięczny. Wszelkie porady, co mam dalej robić będą bardzo mile widziane. Z góry dziękuję za pomoc.


  • 0

CPU: Intel Core i7-3820 3,6GHz | COOLER: Hyper 412S | MOTHERBOARD: MSI X79A-GD65 (8D) | RAM: 2x 8GB Corsair Vengeance LP 1600MHz | GPU: MSI NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB Gaming X | SSD: Samsung SSD 840 PRO Series 128GB | HDD: Samsung SpinPoint T166 500 GB, WD Green 2TB | PSU: Fractal Design Newton 600W | CASE: Fractal Design Define R4 OS: Microsoft Windows 10 Professional (x64) | MONITOR: Dell U2413KEYBOARD: Logitech K800 | MOUSE: Logitech MX Master 2S | EXTERNAL HDD'S: WD My Passport Ultra 1TB, WD My Passport Ultra 2TB, Seagate FreeAgent Desktop 500GB | SPEAKERS: Creative I-Trigue L3500


#2 Proximo_5

Proximo_5
  • Nowicjusz

  • 8 postów

Napisano 17 czerwiec 2019 - 21:34

Puszczenie memtest z bootowalnego pendrive? Czy tylko windowsowski?
  • 0

#3 PLSBX

PLSBX
  • Małoletni bajkopisarz

  • 2146 postów

Napisano 17 czerwiec 2019 - 21:49

To samo co @UP. Do tego można też obciążyć ram prime95 i przy okazji procesor.
Pomyśl nad pożyczeniem lub sprawdzeniem swojego ramu u kogos.


  • 0

#4 PaulG

PaulG
  • Gaduła

  • 314 postów

Napisano 17 czerwiec 2019 - 21:52

 

Memory:        16384 MBytes @ 666 MHz, 9-9-9-24

               - 8192 MB PC12800 DDR3 SDRAM - Corsair CML16GX3M2A1600C9
               - 8192 MB PC12800 DDR3 SDRAM - Corsair CML16GX3M2A1600C9

Pamięci 1600 MHz pracujące na 1333 MHz, przestaw w Biosie tak by pamięci pracowały w natywnej prędkości oraz sprawdź czy napięcie na nich to 1.5 V. 


  • 1

CPU: Intel Xeon E3 1240 V3 MOBO: MSI B85-G41 PC MATE Ram: 16GB DDR3 1600MHz 

GPU: Gigabyte Radeon RX 570 Gaming 4G  SSD: Adata SP920 128GB HDD: WD Blue 1TB 

PSU: XFX TS 550W 80+ Bronze   Case: SilentiumPC Pilum 400


#5 jarrino

jarrino
  • Maniak

  • 10116 postów
  • Miejscowość:Warszawa

Napisano 17 czerwiec 2019 - 21:53

Czyli nie możesz wgrać wersji biosu 4.8 ? Tu może być problem...Ten bios dotyczy właśnie pamięci.


Użytkownik jarrino edytował ten post 17 czerwiec 2019 - 21:54

  • 1

i5 9600K; EVGA Z370 ;32Gb Hyperx 2666 ; MSI 1070 ;Thermaltake Smart SE 630W


#6 blackspez

blackspez
  • Autor tematu
  • Amator

  • 46 postów
  • Miejscowość:Birmingham, UK

Napisano 18 czerwiec 2019 - 14:05

Dziekuje bardzo za wszystkie odpowiedzi, odpisuje teraz na szybko, bo z pracy, jakby co, to wieczorem napisze wiecej (no i sorki za brak polskich znakow, ale w pracy niestety nie mam innej mozliwosci...)

 

Puszczenie memtest z bootowalnego pendrive? Czy tylko windowsowski?

 

Pamiec testowalem windowsowym testem, zrobilem test najbardziej rozszerzony, taki, co trwal cala noc... A memtesta z pendrive'a nie udalo mi sie uruchomic - u mnie w BIOS'ie jest chyba ze sto roznych opcji bootowania, probowalem kilku roznych kombinacji, ale memtest sie nie odpalil... Jak wiesz, jaka opcje w BIOS'ie ustawic, to bede bardzo wdzieczny ;)

 

 

To samo co @UP. Do tego można też obciążyć ram prime95 i przy okazji procesor.
Pomyśl nad pożyczeniem lub sprawdzeniem swojego ramu u kogos.

 

A mozna cos wiecej na temat tego "prime95"? Bo, szczerze mowiac, pierwsze slysze..

 

 

Pamięci 1600 MHz pracujące na 1333 MHz, przestaw w Biosie tak by pamięci pracowały w natywnej prędkości oraz sprawdź czy napięcie na nich to 1.5 V. 

 

Dzieki za rade, sprobuje dzis wieczorem i dam znac, co to dalo... ;)

 

 

Czyli nie możesz wgrać wersji biosu 4.8 ? Tu może być problem...Ten bios dotyczy właśnie pamięci.

 

No wlasnie nie moge, udalo i sie zaktualizowac BIOS jedynie do wersji 1.80, od nastepnej MSI udostepnia BIOS'y w postaci windowsowego instalatora, ktory niby sam sie rozpakowuje i rebootuje, ale u mnie po restracie nic sie nie dzieje, tylko normalnie sie windows uruchamia...

 

Tak jak pisalem wyzej - podejrzewam, ze to kwestia ustawienia jakiejs odpowiedniej opcji w BIOS'ie, ale u mnie nie ma czegos takiego jak zwykle "BOOT FROM USB", tylko ze sto roznych opcji... 


  • 0

CPU: Intel Core i7-3820 3,6GHz | COOLER: Hyper 412S | MOTHERBOARD: MSI X79A-GD65 (8D) | RAM: 2x 8GB Corsair Vengeance LP 1600MHz | GPU: MSI NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB Gaming X | SSD: Samsung SSD 840 PRO Series 128GB | HDD: Samsung SpinPoint T166 500 GB, WD Green 2TB | PSU: Fractal Design Newton 600W | CASE: Fractal Design Define R4 OS: Microsoft Windows 10 Professional (x64) | MONITOR: Dell U2413KEYBOARD: Logitech K800 | MOUSE: Logitech MX Master 2S | EXTERNAL HDD'S: WD My Passport Ultra 1TB, WD My Passport Ultra 2TB, Seagate FreeAgent Desktop 500GB | SPEAKERS: Creative I-Trigue L3500


#7 jarrino

jarrino
  • Maniak

  • 10116 postów
  • Miejscowość:Warszawa

Napisano 18 czerwiec 2019 - 15:48

Moim zdaniem, powinieneś "popracować" nad aktualizacją biosu. Wiem, że to może być trudne, ale na pewno jest jakaś droga żeby go zaktualizować. Napisz do producenta, może pomogą ? Ja kiedyś dwa tygodnie walczyłem z płytą Gigabyte i pomogli mi go rozwiązać.

Szukałeś w internecie takiego problemu ? Ja przetłumaczyłem sobie kiedyś kilkaset opcji z biosu. Jeszcze poza przetłumaczeniem musiałem znaleźć w necie do czego służy. Masz instrukcje do płyty ? Przeglądnij ją dokładnie...


Użytkownik jarrino edytował ten post 18 czerwiec 2019 - 15:51

  • 1

i5 9600K; EVGA Z370 ;32Gb Hyperx 2666 ; MSI 1070 ;Thermaltake Smart SE 630W


#8 blackspez

blackspez
  • Autor tematu
  • Amator

  • 46 postów
  • Miejscowość:Birmingham, UK

Napisano 19 czerwiec 2019 - 08:21

Wczoraj pozno wrocilem z pracy, wiec nie zdazylem zrobic za wiele. Odpisuje teraz na szybko przed praca. A wiec...

 

Pamięci 1600 MHz pracujące na 1333 MHz, przestaw w Biosie tak by pamięci pracowały w natywnej prędkości oraz sprawdź czy napięcie na nich to 1.5 V. 

 

Zrobilem to, niestety nic nie dalo...  :(

 

 

Moim zdaniem, powinieneś "popracować" nad aktualizacją biosu. Wiem, że to może być trudne, ale na pewno jest jakaś droga żeby go zaktualizować. Napisz do producenta, może pomogą ? Ja kiedyś dwa tygodnie walczyłem z płytą Gigabyte i pomogli mi go rozwiązać.

Szukałeś w internecie takiego problemu ? Ja przetłumaczyłem sobie kiedyś kilkaset opcji z biosu. Jeszcze poza przetłumaczeniem musiałem znaleźć w necie do czego służy. Masz instrukcje do płyty ? Przeglądnij ją dokładnie...

 

Instrukcje mam, jak najbardziej, ale nie ma w niej za wiele na temat opcji bootowania (jest niemalze doslownie jedno zdanie, ze rozne opcje bootowania, owszem, sa). Za to o overclockingu jest parenascie dobrych stron...

 

W przystepie desperacji napisalem za to do producenta, zobaczymy, moze cos odpisza...

 

No i bede probowal jeszczez odpaleniem tego memtesta...


  • 0

CPU: Intel Core i7-3820 3,6GHz | COOLER: Hyper 412S | MOTHERBOARD: MSI X79A-GD65 (8D) | RAM: 2x 8GB Corsair Vengeance LP 1600MHz | GPU: MSI NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB Gaming X | SSD: Samsung SSD 840 PRO Series 128GB | HDD: Samsung SpinPoint T166 500 GB, WD Green 2TB | PSU: Fractal Design Newton 600W | CASE: Fractal Design Define R4 OS: Microsoft Windows 10 Professional (x64) | MONITOR: Dell U2413KEYBOARD: Logitech K800 | MOUSE: Logitech MX Master 2S | EXTERNAL HDD'S: WD My Passport Ultra 1TB, WD My Passport Ultra 2TB, Seagate FreeAgent Desktop 500GB | SPEAKERS: Creative I-Trigue L3500


#9 PLSBX

PLSBX
  • Małoletni bajkopisarz

  • 2146 postów

Napisano 20 czerwiec 2019 - 18:32

Memtesta jak nie możesz włączyć z USB to najczęściej źle go wgrałeś lub źle ustawiłeś bootowanie. Czasami w biosach taki pendrive pojawia się jako zwykły dysk.
Mi nigdy nie udało się wgrać memtesta na pendrive, zawsze miałem gdzieś obraz iso z ubuntu i po wgraniu takiego ubuntu na pendrive pojawiała się opcja testu ram zaraz obok instalacji. Używałem też chimera boot cd czy czegoś o podobnej nazwie.

Prime95 to zwykły program służący do obliczeń. My najczęściej używamy go do tak zwanych stress testów. Obciążamy tym komponenty takie jak procesor czy ram w celu sprawdzenia stabilności czy temperatur w wymagających warunkach.

Jeśli chodzi o aktualizację biosu: Pobierasz plik .zip ze strony producenta - oczywiście do odpowiedniej płyty głównej, wrzucasz na pendrive i włączasz plik .exe o nazwie "E7760v48" z tego co sprawdzałem. Dalej nie powiem bo instalator mówi mi że mam inną płytę główną.


  • 1

#10 blackspez

blackspez
  • Autor tematu
  • Amator

  • 46 postów
  • Miejscowość:Birmingham, UK

Napisano 24 czerwiec 2019 - 19:29

Ok, problem wygląda na rozwiązany :)

 

Zgodnie z tym, co tu na forum zostało powiedziano niejako między wierszami, winowajczynią okazała się faktycznie wadliwa kość pamięci.

 

Po chirurgicznym ( ;)) usunięciu wadliwego modułu, jak na razie, wszystko gra...

 

Dziękuję wszystkim za porady i niniejszym zamykam temat ;)


  • 0

CPU: Intel Core i7-3820 3,6GHz | COOLER: Hyper 412S | MOTHERBOARD: MSI X79A-GD65 (8D) | RAM: 2x 8GB Corsair Vengeance LP 1600MHz | GPU: MSI NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB Gaming X | SSD: Samsung SSD 840 PRO Series 128GB | HDD: Samsung SpinPoint T166 500 GB, WD Green 2TB | PSU: Fractal Design Newton 600W | CASE: Fractal Design Define R4 OS: Microsoft Windows 10 Professional (x64) | MONITOR: Dell U2413KEYBOARD: Logitech K800 | MOUSE: Logitech MX Master 2S | EXTERNAL HDD'S: WD My Passport Ultra 1TB, WD My Passport Ultra 2TB, Seagate FreeAgent Desktop 500GB | SPEAKERS: Creative I-Trigue L3500






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: Windows 10, BSoD

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych