Skocz do zawartości

AMD Radeon RX 580 8GB Sapphire Nitro+ - problem z taktowaniem


Recommended Posts

Witam, ostatnio zakupiłem kartę graficzną 

AMD Radeon RX 580 8GB Sapphire Nitro+ 

 

Problem, i to co mnie niepokoi polega na tym, iż taktowania jej są dziwne (a przynajmniej mi się tak wydaje, jestem zielony jeśli o to chodzi)

 

Karta pod obciążeniem (w czasie gry) ma maksymalnie 1145mhz taktowania rdzenia, oraz 2250 taktowania pamięci , o ile taktowanie pamięci jest w porządku , to taktowanie rdzenia wydaje mi się że powinno być większe. 

 

 

Mój sprzęt;

Płyta główna - MSI H81M-P33

RAM- 2X 4GB DDR3

KARTA GRAFICZNA - jak w tytule

procesor - i5- 4460

zasilacz - Corsair cx750

 

 

Podaje linki do zdjęć

 

Sterownik AMD

 

https://imagizer.imageshack.com/img922/8904/UETkMt.png

 

GPU-Z

 

https://imagizer.imageshack.com/img922/1471/iWjfC6.png

 

AMD afterburner podczas włączonego wiedźmina 

 

https://imagizer.imageshack.com/img921/6408/j6G1uk.png

 

Wiedźmin 1680x1050  wszystko Ultra

https://imagizer.imageshack.com/img923/8692/e9IXRd.png

 

Jak na nich widać, taktowanie rdzenia to maksymalnie 1145mhz, wydaje mi się że powinno być więcej, ale też mogę racji nie mieć.Czy może ma to podłoże w reszcie podzespołów , może mam coś za słabe do grafiki? Nie wiem, nie znam się ale liczę na podpowiedzi osób które się znają :)

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Karta nowa czy używana? 

Nie zdziwił bym się gdybyś dostał kartę po koparce z przygotowanym do kopania Biosem - niskie taktowanie rdzenia + pamięć podniesiona na 2250Mhz  8-)

 

RX 580 8GB Sapphire Nitro+ ma taktowanie 1411/2000Mhz więc sprawa jest podejrzana. 

Edytowane przez DjXbeat
Link to post
Share on other sites

Zwiększ może limit zużycia energii.

Ja mam Sapphire RX 580 8GB Armor i karta w Wieśku 3 trzyma 1340-1366Mhz a ma niższe limitu.