Skocz do zawartości

Aparat fotograficzny czy smartfon?


Recommended Posts

Witam wszystkich!

 

Zastanawiam się nad kupnem aparatu jakiegoś smartfona z górnej półki z porządnym aparatem, lub aparatu typu rx100 III, V, chyba że jakiś inny polecacie?

Cena to do 2500zl.

Oczekiwania, oczywiście jak najlepszej jakości zdjęcia. Filmy FullHd 60p i dobra stabilizacja obrazu.

Z góry dzięki za pomoc.

Link to post
Share on other sites

Aparat. Wymienione Soniaki to dobra opcja. W telefonie aparat zawsze będzie dodatkiem. Nie podłączysz lepszej lampy i jakość zdjęć zawsze do tyłu. Jak ma być jak najlepsza jakość zdjęć to aparat. Tylko pamiętaj żeby wycisnąć max. to tryb manual, pstrykanie w RAWach i późniejsza obróbka.

Link to post
Share on other sites

Jestem raczej amatorem, najczęściej auto. :)

Choć może złapie jakiegoś bakcyla jak sobie kupie taki kompaktowy aparat i poszperam w ustawieniach.

Zastanawiam się nad Lumixem LX100, sony RX100 III lub V.

Najbardziej skłaniam się ku sony, ale czy warto dopłacać do V? Ma ponoć lepszy wizjer i więcej stref łapania ostrości.

Jakość zdjęć będzie ta sama w III jak i V?

Link to post
Share on other sites

Jeśli nie masz zacięcia fotograficznego to za jakiś czas aparat pójdzie w kąt. Robienie na auto niekoniecznie da lepsze rezultaty niż robienie smartfonem. Fotografia to nie cykanie, na zdjęcia trzeba mieć jakiś pomysł żeby miały sens.

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Znalazłem też w niezłej cenie inny aparat https://abfoto.pl/aparat-nikon-d3500-af-p-18-55-vr

Co o nim sądzicie w porównaniu do RX100?

Obiektyw VR ma stabilizacje obrazu, ale czy przy nagrywaniu filmów też ta funkcja jest dostępna w tym aparacie?