Skocz do zawartości


Uwaga, ta strona używa Cookies
Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.
Dowiedz się więcej    
Akceptuję
Zdjęcie

Nowy komputer - problem z wydajnością w CS:GO


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
17 odpowiedzi w tym temacie

#1 dogan15

dogan15
  • Nowicjusz

  • 7 postów

Napisano 13 maj 2019 - 12:50

Dzień dobry, złożyłem sobie taki o komputer, z myślą m.in. o CS:GO

 

9600k

RTX 2070

16gb DDR4

Seasonic Focus Plus Gold

Asus Xonar Essence STX II

Windows 10

AsRock z390 extreme4

 

I niestety pojawia się problem - w CS'ie pojawiają się mikroprzycinki. Najwięcej jest ich tuż po wejściu na serwer. Przycina także w momencie, gdy inny gracze pojawiają się na serwerze. Tu ilustracja:

 

 

Później w grze przycinki pojawiają się randomowo. Są skorelowane z nagłymi skokami frametime'u, które widać na wykresach afterburnera.

 

W BF też są skoki frametime'u, ale gra chodzi płynnie online na maksymalnych detalach, dx12 i 1080p

 

Sprawdziłem już chyba wszystkie pomysły, które znalazłem na Google'u, w tym takie rzeczy jak czyszczenie standby memory, wyłączanie HPET'a. Oczywiście podstawowe kroki jak wyłączanie OC, resetowanie biosu, sprawdzanie temperatur, instalowanie różnych sterowników i buildów Win10 też robiłem. Próbowałem też testować wszystkie możliwe komendy z CS'a - nie pomaga.

 

Testowałem też podzespoły - ramy memtesem, procesor narzędziem od intela, cały build benchmarkami. Wyniki są dobre.

 

Skończyły mi się pomysły, a słaba wydajność w CS chyba podstawą do reklamacji nie jest. Liczę na jakieś porady, co robić.

 

PS. Problem pewnie rozwiązałoby postawienie Windowsa 7, ale na mojej płycie NIE DA się (sprawdzone) go postawić.

 

Pozdrawiam

 

 


  • 0

#2 mw1975

mw1975
  • Zapaleniec

  • 1134 postów

Napisano 13 maj 2019 - 13:58

Włącz sobie synchronizację pionową. Framerate spadnie Ci do jakichś 120-240 albo nawet mniej klatek, (zależy, jaki masz monitor) ale za to stałych. Napisz, jakie masz minima, bo to w tym filmie to "przycięcia" są rzędu 300 kl/s, czyli DUŻO powyżej framerate mogącego być odbierane przez człowieka. Na tym filmie, który dołączyłeś, widzę skoki frametime, nie FPS.


  • 0

#3 tazik21

tazik21
  • Dyskutant

  • 213 postów

Napisano 13 maj 2019 - 15:43

win10 masz wyłączone nagrywanie w tle ? menu Start  > Ustawienia  > Gry > Ujęcia. W ustawieniu Nagrywanie w tle zaznacz wartość WYŁĄCZ jak również rejestracje dźwięku wyłącz


  • 0

CPU: AMD R5 1600 3.2 Ghz GPU: Sapphire RX 580 4 GB RAM: GoodRAM 16GB (2x8GB) DDR4 2400MHz@3200MHz
MTB: ASrock X370 Gaming X SSD: Plextor 128 GB M.2 PSU: Cooler Master 550W mod 


#4 Kamil369

Kamil369
  • Bywalec

  • 139 postów

Napisano 13 maj 2019 - 16:37

Ta gra tak już ma. Po tylu latach mogli by już zrobić nowego counter strike'a. Nie ma co się przejmować, że Ci skoczyło raz do 16ms.

 

Ten komputer to potężny overkill do cs go.


  • 0

#5 dogan15

dogan15
  • Autor tematu
  • Nowicjusz

  • 7 postów

Napisano 14 maj 2019 - 06:49

Dzięki za odzew. Wszystkie zbędne rzeczy z Windowsa powyłączałem - nie pomogło.

 

Włączenie Vsynca, capowanie fps nie pomaga - ścinki dalej są.

 

Frametime oczywiście spike'uje - widać to na wykresach. W momencie ścinki FPS-y na ułamek sekundy nagle spadają poniżej 200 i to tyle (widzę to na overlayu RTSS/netgraphie), ale to nie FPS-y są problemem - problemem jest ścinka.

 

Puściłem sobie LatencyMon - na pulpicie nie ma problemów, po uruchomieniu gry pokazuje potęzne ilości DPC plików sterowników graficznych. Te zawsze są wysokie, ale u mnie - są zdecydowanie zbyt wysokie.

 

Wiadomo, że CS:GO jest niezoptymalizowany... tylko ten argument, że ta gra "już tak ma", do mnie trochę nie przemawia. Jedna rzecz to to, że przecież profesjonalni gracze grają na nowych, a nie starych komputerach, i choćby z tego powodu problem musiałby być rozwiązany.

 

Poza tym, mój kolega na 4790k, gtx 970 i windowsie 7 żadnych takich problemów nie ma. Cóż z tego, że ten komputer to overkill, skoro nie sprawdza się w zastosowaniu, do którego go zbudowałem - chodziło o płynną grę w CS:GO. Co gorsza, zareklamować nie mogę, bo komputer składałem sam. Mogę reklamować części - ale która za to odpowiada - nie wiem. Jestem w kropce...

 

Dzięki


  • 0

#6 PLSBX

PLSBX
  • Małoletni bajkopisarz

  • 2097 postów

Napisano 14 maj 2019 - 08:48

Zacznę od pytań:
- Na jakim dysku jest CSGO?
- Czy masz jakieś komendy startowe? Jakie?
- Config w CSie?
- cl_forcepreload 1 ?
- Ustawienia graficzne w CSie

Co do windowsa 7 to głupi pomysł bo ograniczasz swój sprzęt próbując zamieść problem pod dywan.
Spróbowałbym jeszcze wyłączyć HT. Nie ważne.

 


Użytkownik PLSBX edytował ten post 14 maj 2019 - 08:51

  • 0

#7 dogan15

dogan15
  • Autor tematu
  • Nowicjusz

  • 7 postów

Napisano 14 maj 2019 - 10:48

Zacznę od pytań:
- Na jakim dysku jest CSGO?
- Czy masz jakieś komendy startowe? Jakie?
- Config w CSie?
- cl_forcepreload 1 ?
- Ustawienia graficzne w CSie

Co do windowsa 7 to głupi pomysł bo ograniczasz swój sprzęt próbując zamieść problem pod dywan.
Spróbowałbym jeszcze wyłączyć HT. Nie ważne.

 

Stawiałem i na HDD i na SSD, bez różnicy - ścinki dalej są, różni się tylko czas ladowania mapy. Komendy startowe - tylko -novid. Config w CS-ie czysty. Forcepreload nic nie daje. Ustawienia graficzne również bez różnicy - na wymaksowanych ścinki są bardziej widoczne, ale i na low się zdarzają.


  • 0

#8 PLSBX

PLSBX
  • Małoletni bajkopisarz

  • 2097 postów

Napisano 14 maj 2019 - 11:56

Usuń config całkowicie z folderu z grą i z folderu użytkownika który synchronizuje steam. W ustawieniach włącz renderowanie wielordzeniowe oraz wyłącz fxaa, reszta wedle wyboru. mat_queue_mode -1, opcje włączania ustaw "-novid -threads 6 -nod3d9ex1" i sprawdź. Ludzie piszą że -threads nic nie daje, ale u mnie na 12 wątkach wystąpiła różnica w użyciu ich. Co do d3d9ex to jest jeszcze druga wersja którą dodali niedawno i wymusza ona używania tego, też warto sprawdzić jeśli wyłączenie nic nie da.

Generalnie to jest szukanie na ślepo więc możliwe że to robiłeś, ale śledząc internet nie spotkałem się z czymś takim jeszcze.
Można też spróbować -threads zmienić na 5 i wyłączyć pierwszy rdzeń dla gry w menedżerze zadań.
Jeśli możesz to prześledź też czy nie skacze użycie któregoś z rdzeni w momencie gdy dostajesz ścinkę.


  • 0

#9 dogan15

dogan15
  • Autor tematu
  • Nowicjusz

  • 7 postów

Napisano 14 maj 2019 - 12:39

Usuń config całkowicie z folderu z grą i z folderu użytkownika który synchronizuje steam. W ustawieniach włącz renderowanie wielordzeniowe oraz wyłącz fxaa, reszta wedle wyboru. mat_queue_mode -1, opcje włączania ustaw "-novid -threads 6 -nod3d9ex1" i sprawdź. Ludzie piszą że -threads nic nie daje, ale u mnie na 12 wątkach wystąpiła różnica w użyciu ich. Co do d3d9ex to jest jeszcze druga wersja którą dodali niedawno i wymusza ona używania tego, też warto sprawdzić jeśli wyłączenie nic nie da.

Generalnie to jest szukanie na ślepo więc możliwe że to robiłeś, ale śledząc internet nie spotkałem się z czymś takim jeszcze.
Można też spróbować -threads zmienić na 5 i wyłączyć pierwszy rdzeń dla gry w menedżerze zadań.
Jeśli możesz to prześledź też czy nie skacze użycie któregoś z rdzeni w momencie gdy dostajesz ścinkę.

 

No niestety...Sprzętowo wszystko wygląda u mnie ok. Pokombinuje jeszcze z ustawieniami gry, ale nie sądzę, żeby to cokolwiek zmieniło. Na początku myślałem, że to kwestia Windowsa 10, potem, że RTXów (mnóstwo postów na forum Geforce'a), teraz myślę, że może być to kwestia procesora, który nie ma HT czy ma za mało rdzeni. Z drugiej strony ta gra powinna chodzić płynnie nie wiem, na rozdzielczości 4k na tej maszynie.

 

Co gorsza, nie wiem co dalej zrobić. Trudno mi zaakceptować takie cięcie na maszynie za 5k, złożonej pod CS:GO. Zareklamować nie mam jak, bo nie wiem, który komponent ewentualnie nawala. Na potrzeby domowe zrobiłem maksymalny troubleshooting jaki mogłem. Problem występuje i na GTX-ie 970, i na Radeonie...nie wiem już sam, co zrobić.


Użytkownik dogan15 edytował ten post 14 maj 2019 - 12:40

  • 0

#10 prohans

prohans
  • Zapaleniec

  • 1011 postów

Napisano 14 maj 2019 - 15:54

A że tak zapytam, a monitor jaki masz?


  • 0

HP OMEN 15 (2017) i7 7700HQ, 16GB DDR4, GTX 1060 MaxQ 6GB, PX-256M6G+, Micron-1100 512GB;

HP Microserver Gen 8, G1610T, 8GB DDR3, Iridium Pro 240GB, 4x ST1000DM010 RAID5;

 


#11 PLSBX

PLSBX
  • Małoletni bajkopisarz

  • 2097 postów

Napisano 15 maj 2019 - 08:13

Dobrze że sprawdziłeś inne karty graficzne. Przynajmniej wiadomo że to nie jest jej wina.
W jakiej kolejności instalowałeś sterowniki i czy zainstalowałeś sterowniki od chipsetu? Zobacz czy nie masz błędów w menedżerze urządzeń.


  • 0

#12 dogan15

dogan15
  • Autor tematu
  • Nowicjusz

  • 7 postów

Napisano 15 maj 2019 - 09:17

Menedżer urządzeń ok. Wszystkie sterowniki zainstalowane z płyty AsRocka, dołączonej do mobo. Sterowniki instalowałem w normalnej kolejności, na koniec drivery do GPU i xonara. Tu wszystko powinno być ok.

 

Monitor to LG 24GM77 (144hz).

 

Od Valve dostałem tylko odpowiedź, że problem prawdopodobnie leży po stronie mojej konfiguracji, i że przekazali info do działu technicznego.

 

Idę też kluczem procesora - 9600k ma tendencje do generowania spike'ów frametime'u. Są przez to problemy m.in.z FarCry'em czy grami, które dość mocno obciążają procesor.

 

Wszystko to wygląda tak, jakby system działał płynnie, a nagle, na ułamek sekundy, dostawał jakiejś zadyszki - i nie ma to związku z sytuacją w grze, bo często w maksymalnym kotle jest płynnie i stabilnie, a gdy na mapie nie dzieje się nic - występuje przycinka.

 

To tak na 80% nie karta - testowałem inne, a poza tym na ustawieniach low w CS'ie karta hula na stockowych zegarach (1410 mhz) - w ogóle procesor jej nie wykorzystuje, a przycinki się zdarzają.

 

Znalazłem jeszcze film, ilustrujący przycinki podobne do moich, polecam:

 

 

 

 

Dzięki za pomoc


Użytkownik dogan15 edytował ten post 15 maj 2019 - 09:20

  • 0

#13 PLSBX

PLSBX
  • Małoletni bajkopisarz

  • 2097 postów

Napisano 15 maj 2019 - 09:55

A geforce experience masz zainstalowane/włączone? Jeśli masz to zainstalowane to odinstaluj sterowniki całkowicie, najlepiej poprzez DDU. Zainstaluj je na nowo z opcją czystej instalacji i nie instaluj takich rzeczy jak hd audio, physx itp.
Najgorszy wypadek to zainstalowanie windowsa na nowo - takie tam odrzucanie błędów systemu.

I jak robisz diagnostykę z overlayem to polecam włączyć wszystkie parametry na wykresie. Łatwiej odczytać co w danym momencie zmieniło swoje obciążenie z niego.


  • 0

#14 login1969

login1969
  • Nałogowiec

  • 1611 postów

Napisano 15 maj 2019 - 18:08

Jeżeli masz Geforce Experience to przede wszystkim odinstaluj to całkowicie a stery do karty tak jak wyżej odinstaluj DDU i zainstaluj normalnie.Wywal Geforce Experience koniecznie i napisz jakie efekty.


  • 0

Procesor:I5 4670K@4,4GHz  1,31V, Mobo:Gigabyte Z87P-D3,Karta graficzna:MSI GTX 1080 Ggaming X,PSU:TACENS VALEO V 800 W,Monitor:

Acer Predator XB241Hbmipr, 24" 144Hz@180Hz,G-Sync,RAM: 2x4GB 1600 MHz,Mysz: LOGITECH G203


#15 dogan15

dogan15
  • Autor tematu
  • Nowicjusz

  • 7 postów

Napisano 16 maj 2019 - 07:57

To wszystko co piszecie, już próbowałem. Kilka wersji sterowników, oczywiście bez Experience. Dodatkowo stawiałem kilka razy windowsa na nowo w kilku buildach. Wsadziłem też starego Gtxa 970 oraz radeona - to samo. Połączenie internetowe wygląda ok, nie gubi pakietów. Z overlaya nic nie wynika - temperatury w normie, zajętość proca rozłożona na rdzenie ok, nie dobija do 100% na żadnym.

 

Jedyne, co udało mi się zaobserwować, to na net_graphie - co dłuższą chwilę parametr var skacze z 0.1-0.3 ms to 2-4, i tak jakby nagle się zawiesza z wartością np. 4.5 ms. Potem znowu wraca do normy. Nie wiem o czym to może świadczyć.


  • 0

#16 PLSBX

PLSBX
  • Małoletni bajkopisarz

  • 2097 postów

Napisano 16 maj 2019 - 09:30

A z biosem coś robiłeś? Jakieś aktualizacje, ustawienia itp.


  • 0

#17 Mamut1337

Mamut1337
  • Dyskutant

  • 176 postów

Napisano 16 maj 2019 - 17:45

Te same problemy. Odkąd dostałem w ręce nowy sprzęt na i9 (stopka). Podobnie do Ciebie, próbowałem już wszystkiego. Wszystko hula bez zastrzeżeń, w csie problemy.

 

Poniekąd odetchnąłem czytając ten temat. Ale nie do końca - problem dalej mamy.

 

Widzę u nas tę samą dźwiękówkę. Szukałeś tu winy?


  • 0

#18 dogan15

dogan15
  • Autor tematu
  • Nowicjusz

  • 7 postów

Napisano 23 maj 2019 - 18:47

Te same problemy. Odkąd dostałem w ręce nowy sprzęt na i9 (stopka). Podobnie do Ciebie, próbowałem już wszystkiego. Wszystko hula bez zastrzeżeń, w csie problemy.

 

Poniekąd odetchnąłem czytając ten temat. Ale nie do końca - problem dalej mamy.

 

Widzę u nas tę samą dźwiękówkę. Szukałeś tu winy?

Tak, testowałem też bez Asusa - bez zmian.

 

Przycinki nieco zmniejszyły się po wyregulowaniu połączenia internetowego (potrzebny był tłumik na kablu, za silny sygnał), ale od czasu do czasu w grze przycinki się zdarzają. Wymieniłem procesor na 9700k - także bez zmian. Nie wiem gdzie jest problem, ale dobrze słyszeć, że nie jestem z tym sam :)

 

@PLSBX

Oczywiście, BIOS jest najnowszy, podobnie jak sterowniki do rzeczy typu IME itd. Nic to nie zmienia.

 

Problem na pewno leży w tej grupie: Windows 10, sterownik do GPU, sama karta, procesor, RAM. Problem w tym że w syntetycznych testach same kompontenty nie zawodzą, wszystko jest ok. A jednak w grze generują przycinki. Prawie na pewno nie jest to procesor - zostaje wiec winda, ram i gpu (choć tu też testowałem inne karty i z tego co pamiętam przycinki też były, ale już tyle tych testów zrobiłem, że mi się wszystko miesza).


btw. kupiłem PUBG-a dla testu, i jest to samo

 

tutaj frametime ultra 1080p - zauważalna "czkawka" od czasu do czasu

 

https://imgur.com/a/oJGI22C


Użytkownik dogan15 edytował ten post 23 maj 2019 - 10:23

  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych