Skocz do zawartości

Recommended Posts

Hej, szukam porady odnośnie domowego internetu. Od wielu lat moim dostawcą jest UPC i jestem z ich usług raczej zadowolony. Jedyną bolączką jest konkretny sprzęt, który dostarcza mi internet do mieszkania. Niemal od początku mam od nich modem/router Thomson TWG870, który już wówczas był urządzeniem z niskiej półki. Teraz tym bardziej, a co gorsza, coraz częściej są z nim kłopoty - zrywa połączenie, trzeba go resetować, bo się wiesza, etc. Nie jestem najlepiej obeznany w takim sprzęcie, toteż proszę o radę, jak najlepiej rozwiązać problem. Czy powinienem:

 

a) Zainwestować we własny sprzęt - jeśli tak, to jaki (ale czy prywatny modem/router będzie w stanie obsłużyć łącze od UPC, czy jest ono zarezerwowane tylko dla urządzeń od nich?)

b) Spróbować wydębić od UPC inny (ale czy takie negocjacje mają sens? Czy ewentualne zastępstwo nie będzie też padaką?)

c) Dokupić może lepsze anteny do tego przedpotopowego Thompsona (ale wiem, że i jego procesor oraz firmware to lipa, czy to ma sens?)

 

Z góry dzięki za sugestie.

Link to post
Share on other sites

Tylko opcja b, a jest niemożliwa, c bez sensu, ewentualnie postawić za Thomsone swój własny router a Thompsona niech przestawią w bridge'a. Pomoże jeśli problem jest z częścią radiową więc też nie ma 100% pewności.

Link to post
Share on other sites

Hej, szukam porady odnośnie domowego internetu. Od wielu lat moim dostawcą jest UPC i jestem z ich usług raczej zadowolony. Jedyną bolączką jest konkretny sprzęt, który dostarcza mi internet do mieszkania. Niemal od początku mam od nich modem/router Thomson TWG870, który już wówczas był urządzeniem z niskiej półki. Teraz tym bardziej, a co gorsza, coraz częściej są z nim kłopoty - zrywa połączenie, trzeba go resetować, bo się wiesza, etc. Nie jestem najlepiej obeznany w takim sprzęcie, toteż proszę o radę, jak najlepiej rozwiązać problem. Czy powinienem:

 

a) Zainwestować we własny sprzęt - jeśli tak, to jaki (ale czy prywatny modem/router będzie w stanie obsłużyć łącze od UPC, czy jest ono zarezerwowane tylko dla urządzeń od nich?)

b) Spróbować wydębić od UPC inny (ale czy takie negocjacje mają sens? Czy ewentualne zastępstwo nie będzie też padaką?)

c) Dokupić może lepsze anteny do tego przedpotopowego Thompsona (ale wiem, że i jego procesor oraz firmware to lipa, czy to ma sens?)

 

Z góry dzięki za sugestie.

Witam.Miałem ten sam problem wymienili na nowy bez problemu. 

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites
Hej, szukam porady odnośnie domowego internetu. Od wielu lat moim dostawcą jest UPC i jestem z ich usług raczej zadowolony. Jedyną bolączką jest konkretny sprzęt, który dostarcza mi internet do mieszkania. Niemal od początku mam od nich modem/router Thomson TWG870, który już wówczas był urządzeniem z niskiej półki. Teraz tym bardziej, a co gorsza, coraz częściej są z nim kłopoty - zrywa połączenie, trzeba go resetować, bo się wiesza, etc. Nie jestem najlepiej obeznany w takim sprzęcie, toteż proszę o radę, jak najlepiej rozwiązać problem. Czy powinienem:   a) Zainwestować we własny sprzęt - jeśli tak, to jaki (ale czy prywatny modem/router będzie w stanie obsłużyć łącze od UPC, czy jest ono zarezerwowane tylko dla urządzeń od nich?) b) Spróbować wydębić od UPC inny (ale czy takie negocjacje mają sens? Czy ewentualne zastępstwo nie będzie też padaką?) c) Dokupić może lepsze anteny do tego przedpotopowego Thompsona (ale wiem, że i jego procesor oraz firmware to lipa, czy to ma sens?)   Z góry dzięki za sugestie.

 

 

Miałem przez 3 lata dokładnie ten sam szrot od nich i tak samo jak u Ciebie były z nim problemy identyczne jak te które opisałeś + wifi kulało jak pies ze złamaną nogą (transfery po 5Mb/s i ping 150-200, przy łączu 120Mb/s).
 
Zgłaszałem problem kilkukrotnie, a jedyne co robili to restartowali port, kazali zrestartować router, pomagało na chwile i tak w kółko i jeszcze na bezczela konsultanci jak jeden mąż mówili, że co prawda mogą wysłać technika ale jak się okaże wezwanie bezpodstawne to zapłacę za serwis z własnej kieszeni (tak ich widocznie uczą), mając w głębokim poważaniu ich groźby wezwałem technika któremu pokazałem o co chodzi i jak to co cudeńko działa po wifi.
 
Powiedział, że to standard i bez gadania wymienił router na Connect BOXa - też pupy nie urywa ale przynajmniej stabilnie a przez wifi wyciągam teraz ~250Mb/s (łącze 300Mb/s) z kartą w standardzie ac 51.
 
Także nie szczyp się z nimi bo te Thomsony/Technicolory to jeden i ten sam szmelc, który powinni już dawno klientom wymienić - a jak nie pomoże to składaj pisemne wypowiedzenie... 
Wtedy już nie będzie problemów z niczym - zaczną do Ciebie wydzwaniać i nosić na rękach a nowy modem dostaniesz od ręki - smutne ale prawdziwe, bo normalnie puki klient płaci to zasadniczo - niech się wypcha i płaci dalej - typowe Korpo.
 
Tutaj masz ciekawy artykuł a propo bezpieczeństwa tych modemów i godnej pożałowania wobec tego problemu postawy UPC.
Edytowane przez pendzel_3
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...