Skocz do zawartości


Uwaga, ta strona używa Cookies
Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.
Dowiedz się więcej    
Akceptuję
Zdjęcie

Nagła zmiana rozdzielczości - GeForce GTX 1660 Ti

gtx1660ti zmiana rozdzielczości crash sterowniki nvidia gigabyte

Najlepsza odpowiedź były69, 07 kwiecień 2019 - 17:05

Tak abym dobrze to zrozumiał.. Karta nie działa tak jak powinna. (Można uznać, że jest uszkodzona nie z mojej winy) Przysługuje mi 14 dniowy zwrot więc najlepiej pójść do sklepu i ją oddać żądając zwrotu pieniędzy a następnie zamówić inny model, innej firmy?

Kupiłeś kartę w sklepie stacjonarnym ? jeśli tak,to powołujesz się na rękojmie chyba,że umówiłeś się sprzedawcą a ten przyjmie produkt z dobrej woli.

 

Jeżeli kupowałeś przez internet to korzystasz (przykład)

https://www.avans.pl..._odst_avans.pdf

-masz na to 14 dni bez podania przyczyn ale w tej sytuacji dobrze ich poinformować co dzieje się z kartą ,żeby nie było na ciebie.

Dzwonisz do moreli i dopytujesz jaką maja procedure,czy wysyłasz formularz i później towar czy jedno i drugie razem,bo co sklep to mają wewnętrznie swoje widzi misie.

Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
25 odpowiedzi w tym temacie

#1 pankracy22

pankracy22
  • Nowicjusz

  • 9 postów

Napisano 07 kwiecień 2019 - 13:57

Cześć,

do mojego zestawu komputerowego dokupiłem kartę graficzną Gigabyte GeForce GTX 1660 Ti GAMING OC 6G, 6GB

Zainstalowałem sterowniki wersja 419.67. Po 6 godzinnej grze w Wiedźmina 3 obraz się zatrzymał, pojawiły się zielone i różowe artefakty (kreseczki). Komputer zawiesił się  i sam ponownie się uruchomił. Po uruchomieniu rozdzielczość ekranu zmieniła się z 2560x1440 na 800x600 i w dalszym ciągu widoczne były refleksy. Przeinstalowałem sterowniki karty graficznej i rozdzielczość wróciła do FullDH. Po ok. 10 minutach od włączenia gry sytuacja się powtórzyła. Dlaczego tak się dzieje? Jak to naprawić? Czy karta jest wadliwa?

 

Mój set: 

Płyta główna - Gigabyte GA-B250M-D3H

Procesor - Intel Core i5-7400, 3GHz, 6MB

Zasilacz - SilentiumPC Vero M1 600W

 

Zainstalowałem program do diagnostyki komputera, ustawiłem test na 10 min i wyrzucił takie oto dane: (po ok. 4 min wykonywania się testu zmieniła się rozdzielczość)

 

2019-04-07-09h16-CpuUsage-CPU-Usage.png2019-04-07-09h16-FPS-FPS.png2019-04-07-09h16-Frequency-Bus.png2019-04-07-09h16-Frequency-CPU-0.png2019-04-07-09h16-Memory-Usage-Memory-Use

2019-04-07-09h16-Temperature-Core-0.png

2019-04-07-09h16-Temperature-Core-2.png

2019-04-07-09h16-Temperature-Core-4.png

2019-04-07-09h16-Temperature-Core-6.png

2019-04-07-09h16-Temperature-GPU.png

2019-04-07-09h16-Voltage-CPU-VCORE.png

2019-04-07-09h16-Voltage-VID.png

2019-04-07-09h16-Voltage-VIN1.png

2019-04-07-09h16-Voltage-VIN2.png

2019-04-07-09h16-Voltage-VIN3.png

2019-04-07-09h16-Voltage-VIN5.png

2019-04-07-09h16-Voltage-VIN6.png

2019-04-07-09h16-Voltage-VIN7.png


Użytkownik pankracy22 edytował ten post 07 kwiecień 2019 - 14:11

  • 0

#2 MiK

MiK
  • Satan's little helper

  • 6670 postów
  • Miejscowość:Tarnów

Napisano 07 kwiecień 2019 - 14:58

Wygląda jakby karta padła. Wyjmij ją z kompa i sprawdź na Integrze. 


  • 1

Płyta główna: Msi Z77A-G45 Procesor: i5 3570K @ 4.5GHz Chłodzenie procesora: Zalman Performa Pamięć RAM: G.SKILL RipjawsX 2x4GB 2400MHz Karta graficzna: XFX R9 Nano @ Fury X Zasilacz: Seasonic G-550 Dysk twardy: intel SSD 330 60 GB + SSD GoodRam 120GB + Seagate 1TB Karta muzyczna: Sound Blaster Z Zestaw Audio: Edifier R1600T III Obudowa: Corsair Carbide 330R Monitor: Dell P2214H.

#3 pankracy22

pankracy22
  • Autor tematu
  • Nowicjusz

  • 9 postów

Napisano 07 kwiecień 2019 - 15:41

Po odłączeniu GTX'a grafika zintegrowana świetnie sobie radzi. Jest FullHD tak jak dawniej ale jednak zależy mi na tym aby móc grać na wysokich ustawieniach. GTX'a kupiłem niecały tydzień temu. Lepiej oddać na gwarancję czy skorzystać z 14 dniowego prawa zwrotu i zamówić ten sam model? (a może coś innego?) Ciekawi mnie dlaczego ta karta padła. Możliwe, że była wadliwa?


  • 0

#4 Artok

Artok
  • Głos Rozsądku

  • 250 postów

Napisano 07 kwiecień 2019 - 15:46

W jakim sklepie ją kupiłeś? Morele mają oddzielny magazyn do zwrotów rzeczy obarczonych wadą fabryczną. W innych sklepach mogą ci podciągnąć to pod zmniejszenie wartości towaru i nie oddadzą pełnej kwoty.

 

 

 

Możliwe, że była wadliwa?

Możliwe, zobacz np. jakie artefakty wyskakiwały ludziom na kartach RTX które przecież były nowe prosto z pudełka. 

 

 

 

oddać na gwarancję

Nie na gwarancję, tylko z tytułu rękojmi - żądaj wymiany na nowy. Gwarancja może nie wiadomo ile trwać, a w przypadku rękojmi masz ustawowo zagwarantowane 14 dni na rozpatrzenie. 


Użytkownik Artok edytował ten post 07 kwiecień 2019 - 15:52

  • 1

AMD Ryzen 5 2600 @4Ghz Gigabyte GTX 1660 @2055/9852Mhz G.Skill Aegis 16GB 3133MHz CL16 Gigabyte B450 Aorus M Zalman T2-Plus Antec VP-PC 500W


#5 były69

były69
  • Bywalec

  • 121 postów

Napisano 07 kwiecień 2019 - 15:52

14 dniowego prawa zwrotu i zamówić
innej firmy karte.

 

W innych sklepach mogą ci podciągnąć to pod zmniejszenie wartości towaru i nie oddadzą pełnej kwoty.

-ładny wałek

 

Możliwe, zobacz np. jakie artefakty wyskakiwały ludziom na kartach RTX które przecież były nowe prosto z pudełka.

- rtx 2080Ti to nie liczba mnoga.Jak widać nie ma reguły.


  • 0

Spoiler

#6 pankracy22

pankracy22
  • Autor tematu
  • Nowicjusz

  • 9 postów

Napisano 07 kwiecień 2019 - 15:52

W jakim sklepie ją kupiłeś? 

 

Na Morele właśnie.


  • 0

#7 MiK

MiK
  • Satan's little helper

  • 6670 postów
  • Miejscowość:Tarnów

Napisano 07 kwiecień 2019 - 15:54

Nie możesz sprawdzić na innym kompie? 


  • 0

Płyta główna: Msi Z77A-G45 Procesor: i5 3570K @ 4.5GHz Chłodzenie procesora: Zalman Performa Pamięć RAM: G.SKILL RipjawsX 2x4GB 2400MHz Karta graficzna: XFX R9 Nano @ Fury X Zasilacz: Seasonic G-550 Dysk twardy: intel SSD 330 60 GB + SSD GoodRam 120GB + Seagate 1TB Karta muzyczna: Sound Blaster Z Zestaw Audio: Edifier R1600T III Obudowa: Corsair Carbide 330R Monitor: Dell P2214H.

#8 pankracy22

pankracy22
  • Autor tematu
  • Nowicjusz

  • 9 postów

Napisano 07 kwiecień 2019 - 15:57

Nie możesz sprawdzić na innym kompie? 

 

Niestety ale nie mogę. Nie mam innego. Co proponujesz zrobić w takiej sytuacji? 


  • 0

#9 Artok

Artok
  • Głos Rozsądku

  • 250 postów

Napisano 07 kwiecień 2019 - 16:00

W każdym serwisie za symboliczną opłatą możesz poprosić o sprawdzenie. Jak będzie to samo to robisz zwrot. Produkty morelowe z wadami fabrycznymi odsyłasz do Krakowa, sprawne do Sosnowca. 

 

ładny wałek

Wałek, nie wałek. Jest taki zapis w ustawie o prawach konsumenta. 


Użytkownik Artok edytował ten post 07 kwiecień 2019 - 16:01

  • 1

AMD Ryzen 5 2600 @4Ghz Gigabyte GTX 1660 @2055/9852Mhz G.Skill Aegis 16GB 3133MHz CL16 Gigabyte B450 Aorus M Zalman T2-Plus Antec VP-PC 500W


#10 jarrino

jarrino
  • Maniak

  • 9946 postów
  • Miejscowość:Warszawa

Napisano 07 kwiecień 2019 - 16:08

Wydałeś pieniądze i oczekujesz działania bez problemów. Możesz zareklamować albo zwrot. Innego wyjścia i szukania przyczyny nie polecam. Chyba, że nie szanujesz swoich pieniędzy....


  • 1

i5 9600K; EVGA Z370 ;32Gb Hyperx 2666 ; MSI 1070 ;Thermaltake Smart SE 630W


#11 były69

były69
  • Bywalec

  • 121 postów

Napisano 07 kwiecień 2019 - 16:13

Nie na gwarancję, tylko z tytułu rękojmi - żądaj wymiany na nowy. Gwarancja może nie wiadomo ile trwać, a w przypadku rękojmi masz ustawowo zagwarantowane 14 dni na rozpatrzenie.

Nie myl pojęć,14dni to nie rękojmia a ta nie gwarancją.

 

 

 

Co proponujesz zrobić w takiej sytuacji?

14 dni masz prawo zwrotu i z tego korzystaj i pilnuj terminu.

Wybierz inną kartę - innej firmy.Bo nie masz co kombinować,dużo pracy nie ma włożyć grafikę i zainstalować sterowniki i powinno działać.

- moja rada,zrób sobie na wszelki wypadek zdjęcia karty,jej faktycznego stanu itd. (tylko dobra jakość zdjęć)

 

 

Wałek, nie wałek. Jest taki zapis w ustawie o prawach konsumenta.

- jeżeli konsument przekroczy swoje uprawnienia i na skutek jego działań nastąpi pomniejszenie wartości towaru.

Nie jego winą jest więc czemu mają go kroić z pieniędzy ? jeżeli takich praktyk posuwa się sklep to jawne złodziejstwo.


Użytkownik były69 edytował ten post 07 kwiecień 2019 - 16:19

  • 1

Spoiler

#12 pankracy22

pankracy22
  • Autor tematu
  • Nowicjusz

  • 9 postów

Napisano 07 kwiecień 2019 - 16:31

Tak abym dobrze to zrozumiał.. Karta nie działa tak jak powinna. (Można uznać, że jest uszkodzona nie z mojej winy) Przysługuje mi 14 dniowy zwrot więc najlepiej pójść do sklepu i ją oddać żądając zwrotu pieniędzy a następnie zamówić inny model, innej firmy?


  • 0

#13 Artok

Artok
  • Głos Rozsądku

  • 250 postów

Napisano 07 kwiecień 2019 - 16:33

Nie myl pojęć,14dni to nie rękojmia a ta nie gwarancją.
 

Sklep musi rozpatrzyć zgłoszenie z tytułu rękojmi w terminie 14 dni, nie rób tu ze mnie wariata. 


  • 1

AMD Ryzen 5 2600 @4Ghz Gigabyte GTX 1660 @2055/9852Mhz G.Skill Aegis 16GB 3133MHz CL16 Gigabyte B450 Aorus M Zalman T2-Plus Antec VP-PC 500W


#14 były69

były69
  • Bywalec

  • 121 postów

Napisano 07 kwiecień 2019 - 17:05   Najlepsza odpowiedź

Tak abym dobrze to zrozumiał.. Karta nie działa tak jak powinna. (Można uznać, że jest uszkodzona nie z mojej winy) Przysługuje mi 14 dniowy zwrot więc najlepiej pójść do sklepu i ją oddać żądając zwrotu pieniędzy a następnie zamówić inny model, innej firmy?

Kupiłeś kartę w sklepie stacjonarnym ? jeśli tak,to powołujesz się na rękojmie chyba,że umówiłeś się sprzedawcą a ten przyjmie produkt z dobrej woli.

 

Jeżeli kupowałeś przez internet to korzystasz (przykład)

https://www.avans.pl..._odst_avans.pdf

-masz na to 14 dni bez podania przyczyn ale w tej sytuacji dobrze ich poinformować co dzieje się z kartą ,żeby nie było na ciebie.

Dzwonisz do moreli i dopytujesz jaką maja procedure,czy wysyłasz formularz i później towar czy jedno i drugie razem,bo co sklep to mają wewnętrznie swoje widzi misie.


  • 1

Spoiler

#15 pankracy22

pankracy22
  • Autor tematu
  • Nowicjusz

  • 9 postów

Napisano 07 kwiecień 2019 - 17:32

Kupiłeś kartę w sklepie stacjonarnym ? jeśli tak,to powołujesz się na rękojmie chyba,że umówiłeś się sprzedawcą a ten przyjmie produkt z dobrej woli.

 

Jeżeli kupowałeś przez internet to korzystasz (przykład)

https://www.avans.pl..._odst_avans.pdf

-masz na to 14 dni bez podania przyczyn ale w tej sytuacji dobrze ich poinformować co dzieje się z kartą ,żeby nie było na ciebie.

Dzwonisz do moreli i dopytujesz jaką maja procedure,czy wysyłasz formularz i później towar czy jedno i drugie razem,bo co sklep to mają wewnętrznie swoje widzi misie.

 

Ok. Trochę się rozjaśniło :-) Kartę zamówiłem przez internet. Odebrałem ją w Netpunkcie.

 

Jeśli sklep zwróci pieniądze to ponownie stanę przed wyborem karty graficznej do swojego zestawu. Jesteście w stanie polecić coś fajnego w podobnej kwocie?


Użytkownik pankracy22 edytował ten post 07 kwiecień 2019 - 17:35

  • 0

#16 Artok

Artok
  • Głos Rozsądku

  • 250 postów

Napisano 07 kwiecień 2019 - 18:07

Nic fajniejszego nie dostaniesz. Ewentualnie dopłata do RTX2060. 


  • 1

AMD Ryzen 5 2600 @4Ghz Gigabyte GTX 1660 @2055/9852Mhz G.Skill Aegis 16GB 3133MHz CL16 Gigabyte B450 Aorus M Zalman T2-Plus Antec VP-PC 500W


#17 były69

były69
  • Bywalec

  • 121 postów

Napisano 08 kwiecień 2019 - 12:16

Jesteście w stanie polecić coś fajnego w podobnej kwocie?

Palit/Gainward - dual/OC/Ghost OC

Msi Armor/Gaming x


  • 1

Spoiler

#18 adrianns

adrianns
  • Dyskutant

  • 200 postów

Napisano 08 kwiecień 2019 - 12:45

Na promocji w xkomie jest jeszcze palit gtx 1070 jetstream za 1279zl :) całkiem dobra opcja.
  • 1

#19 pankracy22

pankracy22
  • Autor tematu
  • Nowicjusz

  • 9 postów

Napisano 09 kwiecień 2019 - 13:34

Gdyby kogoś interesowało co wydarzyło się później.. Zadzwoniłem na infolinie Morele. Pani powiedziała mi abym skorzystał z formularza na stronie. Zrobiłem zwrot 14 dniowy i opisałem czego dotyczy problem. Tego samego dnia zrobiłem dokładne zdjęcia karcie graficznej, tak abym miał dowód w jakim stanie ją oddaję a jej stan jak i opakowania oceniam na idealny. Wszystko spakowałem i zaniosłem do Netpunktu. Od pracownika Morele otrzymałem potwierdzenie przyjęcia. Dzisiaj dostałem informację na e-maila, że reklamacja została uznana i zwracają pełną kwotę.

 

Pozostaje teraz wybrać jakąś inna i mieć nadzieję, że tym razem będzie z nią wszystko w porządku.

 

Dziękuję Wam za pomoc! :D


  • 1

#20 joker5513

joker5513
  • Entuzjasta

  • 688 postów

Napisano 09 kwiecień 2019 - 15:29

Dopłać do RTX 2060 - za circa 1600zł nie będzie lepszej oferty.


  • 1

Intel Core i7 9700K@ 5,0 GHz; 1,37V :( , Thermalright Macho rev. B, MSI Z390 MPG Gaming Edge AC, Zotac RTX 2080 TI AMP, 16 GB DDR4 G.SKill Ripjaws @3200MHZ CL16 Samsung 970 EVO256GB NVME, Crucial MX500  SSD 1000GB, Samsung Evo 850 SSD 500GB WD Caviar green 2TB, WD Elements 3 TB, Seasonic Focus+ Gold 850W , Fractal Desgin Define R4






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: gtx1660ti, zmiana rozdzielczości, crash, sterowniki, nvidia, gigabyte

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych