Skocz do zawartości

Problem z mapowaniem udziału w QNAP TS-231P


Idź do rozwiązania Problem ogarnięty przez deadlyblonde,

Recommended Posts

Witam.

Jestem w trakcie konfiguracji serwera NAS QNAP. Robię to pierwszy raz i nie mam dużego doświadczenia. Mam problem z mapowaniem udziału na komputerze użytkownika. Stworzyłem użytkowników, grupy oraz udziały. Nadałem użytkownikom oraz grupom uprawnienia READ/WRITE. Za pomocą programu QFinder Pro, robię mapowanie dysku sieciowego, pyta o wybranie udziału, woła o login i hasło, wpisuję te administratora i mapowanie kończy się pomyślnie. Natomiast gdy wpisuje dane stworzonego użytkownika to przez chwilę pojawia się komunikat, że trwa łączenie i ponownie prosi o wpisanie poświadczeń, bez żadnego komunikatu z błędem. 

Proszę o pomoc.


1.png
2.png
3.png

 

Link to post
Share on other sites

Spróbuj tak

.\login_założony_w_NAS

lub

nazwaNAS\login_założony_w_NAS

 

lub

 

skopiuj do pliku bat

 

set /p Admin=Podaj login administratora udzialu sieciowego?
set /p pass=Podaj haslo administratora udzialu sieciowego?
Net Use "\\IP_NAS\dir\share" /user:%Admin% %pass%

net use Y: "\\IP_NAS\dir\share"

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

przede wszystkim, nie możesz mieć 2 razy podmapowane tego samego na 2 różnych poświadczeniach (oczywistość, no ale), mimo że 10 tworzy taki udział ponownie, to to nie będzie działać. 
Spróbuj się konsolą pobawić "net use" często mnie przy mapowaniu na win 7 rotowało. 
Upewnij się,że nie masz już mapowanych udziałów na identycznej ścieżce, lub jeden krok w przód, lub do tyłu. 
Z monitu wnioskuję że to win 10 tak? 

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

upewnij się przez net use (czasem mimo że graficznie nie widać udziału, to w wierszu poleceń nadal są podmapowane). 
Jeśli tu wszystko ok, to za bardzo na tym koniec podejrzeń w stronę WIN 10 i początek w stronę QNAP-a, niestety nie miałem do czynienia z konfiguracją zasobów i praw na takim, więc nie pomogę.