Skocz do zawartości

6GB w RTX 2060 co myślicie?


Recommended Posts

Absolutnie nie jest to problemem. Czy w GTX 980Ti 6 GB vram przeszkadzało? Nie :)

Jedynie i to powtarzam JEDYNIE, dyskomfort jest w wypadku włączonego DXR na Ultra / High w wypadku BFV, oraz na Ultra w wypadku Metro Exodus. Tak to ta karta radzi sobie świetnie mając 6 GB VRAM.

 

Dla porównania testy RTX 2060 FE vs RTX 2070 Windforce oraz vs GTX 1080 Strix.

 

 

 

Jutro na kanał wrzucę RTX 2060 FE vs GTX 1070 Zotac AMP.

 

Ogólnie rzecz biroąc, RTX 2060 to serio kozak GPU w aspekcie cena/wydajność, a te 6 GB vram nie jest problemem. Nie ma co demonizować :)


Temat ten powinien być dawno zamknięty bo sprawa pamięci jest prosta i logiczna.Przykre i smutne,że jej nie rozumie sporo osób i próbuje na siłe głupotki wypisywać.RTX 2060 z 6GB pamięci radzi sobie świetnie w grach i ma tej pamięci GDDR6 wystarczająco.

 

Dla posiadaczy i streamerów polecam aplikacje dostępną w wersji OBS Studio 23.0.1 z dużymi możliwościami kodera NVENC od Nvidia.

Przetestowałem i robi kawał dobrej roboty,jest postęp.Wydajność jak i jakość uległa znacznej poprawie.

-tylko RTX

-natomiast bez zmian jest w GTX-ach ;)

 

Otóż to :) +1

Edytowane przez EH_Gosu
Link to post
Share on other sites

Jeżeli chodzi o 980TI to kiedy miała ona premierę więc czemu miało przeszkadzać. A co do aspektu cena/wydajność to mogę się bardzo nie zgodzić jeśli chodzi o cenę :P

 

 

Jen-Hsun Huang is it you ?  :rotfl: 

Link to post
Share on other sites

No dobrze, porozmawiajmy zatem o faktach, a nie o gdybaniach :)

 

- W jakich grach OBECNIE GTX 980Ti ma problem z racji tego, że posiada 6 GB vram ? Podaj przykłady, rozdzielczości itd.

- RTX 2060 FE (ja osobiście o niej pisze) to koszt 1619 zł z wliczoną przesyłką, karta do nabycia przez sklep NV. Depcze po piętach Pascalowi GTX 1080 który w dniu premiery kosztował około 3500 zł. Bo patrzymy rzecz jasna na karty nowe, a nie używki z OLX / Allegro, prawda? :) Dodatkowo wbrew temu jakie nieraz opinie można przeczytać, ta mid endowa karta przyzwoicie radzi sobie ze śledzeniem promieni, którego nawet na TITAN Xp nie odpalimy. Mało tego, TITAN V który nie posiada rdzeni RT, w aspekcie DXR prezentuje gorszą wydajność od RTX 2060. Ja te wszystkie karty testowałem osobiście także wiem jak to wygląda z autopsji.

 

No i przyznam, że mnie RTX 2060 bardzo pozytywnie zaskoczył bo zanim na kanał YT wrzuciliśmy recenzję tej karty oraz testy, to odłożyłem na bok mój prywatny konfig (ten ze stopki) i ponad tydzień grałem na RTX 2060 nie tylko w maksowanym 1080p ale również 1440p. I jedynie w BFV z DXR ultra / high oraz mapie Rotterdam, były problemy z VRAM. Natomiast standardowe 1440p bez DXR to zero problemów. Żadna karta w podobnej cenie do RTX 2060 nie oferuje tego co ona, to jest fakt. Powiem więcej, na mnie RTX 2060 zrobił większe wrażenie niż TITAN RTX którego testuje, a sam jestem entuzjastom szaleńcem jaki od lat idzie w topy topów. To jest co prawda zupełnie inny segment, rządzący się zupełnie innymi prawami, ale sam fakt, że 2060 zrobiła na mnie tak dobre wrażenie mówi sam za siebie :)

 

Cóż, Jensen nie zawitał z tego co wiem na polskie fora, z tej strony Konrad. Jeszcze nie noszę atrap Fermi taszcząc ją w dłoni gdy występuje na scenie ;)

Edytowane przez EH_Gosu
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Tak w ogóle to słowa nie wspomniałem o 980ti, a rozmowa na temat vramu wydaje mi się luźna  i chyba raczej normalna jak na forum %-)

 

Chyba raczej chodzi tu o to co będzie, jedni kupią i po dwóch latach o niej zapomną, są użytkownicy dla których nawet 1,6k za to sporo i kupują kartę na dłużej więc mogą sobie na ten temat porozmawiać, ty też nie jesteś niczego w stanie zagwarantować poza obecnymi testami ;)

Link to post
Share on other sites

Napisałeś "Jeżeli chodzi o 980TI to kiedy miała ona premierę więc czemu miało przeszkadzać." - Zrozumiałem to na zasadzie, że wtedy 6 GB VRAM nie przeszkadzało, a obecnie to za mało.  Pamiętaj, że to wszystko to kwestia rozdzielczości. RTX 2060 to karta świetna do 1080p i bardzo dobra do 1440p, oczywiście istotne jest również odświeżanie monitora, bo jeśli celujemy przykładowo w 120 Hz to w wielu grach w 1080p będzie ok, natomiast 1440p to okolice 55-70 fps. Przy założeniu, że również w danej platformie siedzi CPU które potencjał karty pozwoli wykorzystać, to wszystko jest ściśle powiązane.

 

Wiesz, ja już różne czytałem rzeczy na temat tego jak to niby RTX 2060 jest złą kartą bo nie nadaje się do 4k :D No pewnie, że nie nadaje się do 4k ale kto kupując kartę w tej cenie szuka karty do 4k? Taka mała dygresja w kwestii tego, że jak ktoś chce na siłę się do czegoś przyczepić to to zrobi ;-) Bo tutaj nikt o 4k nie wspominał.

 

Masz rację co do tego, że nie można niczego zagwarantować, to jest rzecz oczywista. Jednak trochę już w tych tematach siedzę i na tyle ogarniam aspekty hardware, że pewne rzeczy są stosunkowo jasne i możliwe do przewidzenia. Prędzej RTX 2060 zabraknie wydajności samego TU106 niż VRAM, ale wtedy też pełne GP104 w postaci GTX 1080 będzie sobie kulawo radzić.

 

No i pisałeś też "A co do aspektu cena/wydajność to mogę się bardzo nie zgodzić jeśli chodzi o cenę". Jaka karta z nowych, a nie używek oferuje to co RTX 2060 w jej cenie?

 

Traktuj wymianę postów jako dyskusję, normalnie, tutaj nie ma jakichś zaczepek itd. Chciałbym żeby to było jasne ;-)

Edytowane przez EH_Gosu
Link to post
Share on other sites

Szczerze to dla mnie 2060 powinna kosztować tyle ile dałem za gtx 1060 palita sjs w premierę, teraz za za 1,6k dostaję podstawę która mnie nie interesuje za lepszy model muszę dać w okolicach 2k lub więcej. Nie ma karty nowej, sam wiesz jest monopol, koło się zamyka jeden dyktuje cenę a entuzjasta nie ma wyboru.

Link to post
Share on other sites

Wiesz, jednak różnica wydajności pomiędzy GTX 1060 6 GB, a RTX 2060 dochodzi nawet do 80%. Chociażby w 1440p.

Skok wydajnościowy jest bardzo konkretny.

 

RTX 2060 FE nie ma co się bać, to małe bydle przyjemnie zaskakuje na tle droższych niereferentów :) Natomiast też rozumiem, że każdy ma swoje podejście, a wzrost cen GPU do przyjemnych nie należy. Przykładowo ja celuje w segment topowy i w cenie 2080Ti, wcześniej brałem karty TITAN, już od TITAN V Nvidia przesunęła je do zupełnie innego segmentu cenowego i inaczej je pozycjonują.  Przestały mnie te karty interesować w kontekście wyboru gdyż przykładowo RTX 2080Ti@2085/15000 vs TITAN RTX@2085/15000 odstaje od TITANa jakieś 3 do około 7%... gdzie TITAN RTX droższy jest od niego o 108%. Cholera, nawet gier do tej karty nie dodają bonusowo, segment dla szaleńców przy Turingach mocno odpłynął, bo TITAN pomimo pozycjonowania go jako karta profesjonalna, jest nadal pomostem pomiędzy GeForcem, a Quadro. Rynek jest jaki jest i na ten moment, nadziei na poprawę sytuacji nie ma.

 

Wracając do dyskusji o RTX 2060, to w tym materiale podzieliłem się moimi wnioskami na temat tej karty. No jakoś tak na mnie duże wrażenie zrobiła, że dawno tak nie miałem z żadnym sprzętem ;)

 

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Hejka @Konrad, dobrze, że tu założyłeś konto. Czasem brakuje cie na tamtym forum. Szkoda, że na pclabie niektórzy admini  to  :pajac: Mam nadzieję, że tu zagościsz na dłużej.

Edytowane przez serafin1
Link to post
Share on other sites

Jaki Patryk? Konrad jestem :) Co do forum o którym mowa i moderatorze mającym problem z moją osobą gdyż szczerze mu napisałem co o nim myślę, o którego Ci chodzi, to cóż... Mi tamtego forum nie brakuje, nie chce mi się użerać z malkontentami którzy wszystko widzą w czarnych barwach, to co droższe niż dopuszcza ich "widzi mi się" to zło jakie należy hejtować itd. Dodatkowo pasjonaci są tam mieszani z błotem itd. Sam wiesz jak jest skoro o tym piszesz :)

 

Natomiast nie ma co o dym dyskutować, jak ktoś dopuścił do tego by na jego forum było bagno to niech sam w nim pływa i tyle :)

Link to post
Share on other sites

Rtx 2060 ma 6gb vramu ponieważ wydajnościowo zbliżony jest do rtx 2070 8gb. Przy czym 2070 jest zauważalnie droższy. 2060 do rtx nadaje się średnio, jednak bez tej funkcji nie odstaje w testach od 2070ki. Z marketingowego punktu widzenia mamy podział "RTX na każdą kieszeń". Zastanawiając się nad zakupem skłonni jesteśmy dopłacić do 2070 bo na pudełku ma 8gb, a 2060 średnio wyglądające 6gb. To że 2070 da nam więcej radości z RTX jest mało przekonywujące (słaba reklama), zwłaszcza że ta technologia dopiero raczkuje. Te 2 GB więcej nie robi przy fhd dużej różnicy (taktowanie pamięci dużo daje), to sposób na wyciągnięcie kasy.

Do fhd śmiało taki 2060 6gb spokojnie wystarczy.

Link to post
Share on other sites

Rtx 2060 ma 6gb vramu ponieważ wydajnościowo zbliżony jest do rtx 2070 8gb. Przy czym 2070 jest zauważalnie droższy. 2060 do rtx nadaje się średnio, jednak bez tej funkcji nie odstaje w testach od 2070ki. Z marketingowego punktu widzenia mamy podział "RTX na każdą kieszeń". Zastanawiając się nad zakupem skłonni jesteśmy dopłacić do 2070 bo na pudełku ma 8gb, a 2060 średnio wyglądające 6gb. To że 2070 da nam więcej radości z RTX jest mało przekonywujące (słaba reklama), zwłaszcza że ta technologia dopiero raczkuje. Te 2 GB więcej nie robi przy fhd dużej różnicy (taktowanie pamięci dużo daje), to sposób na wyciągnięcie kasy.

Do fhd śmiało taki 2060 6gb spokojnie wystarczy.

 

No nie do końca tak jest, bo te często 15 fps (nieraz więcej) na korzyść RTX 2070 to na ulicy nie leży. Masz tutaj czarno na białym co i jak, karty pracujące w warunkach wykluczających throttling. Dzięki czemu wyniki się nie spłaszczają. Dodatkowo tutaj jest dosłownie bieda wersja 2070 ;-)

 

Link to post
Share on other sites

Z testu wychodzi że na obu trzeba obniżać detale w metro a jak ktos ma 100hz moinitor to ma lipe bo 100 klatek zobaczy na najniższych detalach hehe.

 

A, no to wiadomo. "Metro Exodus" swoje wymagania ma, szczególnie z DXR. Natomiast ogólnie rzecz biorąc RTX 2060 radzi sobie sensownie w 1080p ultra + DXR wysokie bez DLSS (DLSS chociaż poprawione to nadal zbyt maśli). Są spadki poniżej 60 fps rzecz jasna, ale ta gra akurat nie jest tak bardzo dynamiczna by było to problemem. RTX 2070 radzi sobie zauważalnie lepiej w Metrze gdyż tam nie tylko dodatkowe 2 gb vram pomaga, ale więcej rdzeni RT , jednostek TMU / ROP czy CUDA swoje robi, że o szynie pamięci nie wspomnę.

 

Tak czy inaczej, "Metro Exodus" jest swego rodzaju katem dla GPU obecnie. Osobiście gram w 3440x1440p Extreme + DXR Ultra na jednej 2080Ti@2085/15000 i spadki czasem do 45 (TITAN RTX@2085/15000 to 

"zawrotne" 48/49 fps :D ) fps mam...Tak to te 55/65 do 80 trzyma również bez DLSS. Dla mnie wielka wtopa, że mGPU tam nie działa w DX12 + DXR (W DX11 SLI można odpalić, ale z kolei nie mamy wtedy ray tracingu) więc sprawa lipnie wygląda na ten moment.

 

Jednak wracając do tematu 2060, to dla mnie osobiście "Metro Exodus" bez DXR wygląda o wiele, o wiele gorzej niż z DXR nawet na High, bo różnice między High vs Ultra są kosmetyczne realnie. Jest to owszem kwestia lokacji, pory dnia / nocy itd. Jednak te GI jako DXR w tej grze robi robotę. Z kolei w BFV na RTX 2060 całkowicie komfortowo pogramy na ustawieniach wysokich + DXR medium w 1080p. Do ultra + DXR medium, potrzeba już RTX 2070.

 

Na dniach będę na kanał wrzucał gamepleye na RTX 2060 / 2070 to będzie można porównać jak to lata w czasie gry, a nie suchych testów. Zarówno w Metrze jak i BFV. Jak chcecie coś konkretnego zobaczyć na którejś z kart dajcie znać to dogram. Na ten moment mam u siebie z kart RTX : - RTX 2060 FE / RTX 2070 Gaming Z / RTX 2080 AORUS Xtreme / 3x RTX 2080Ti FE (2x na LC oraz 1x na NVTTM osobno) oraz TITAN RTX.

Edytowane przez EH_Gosu
Link to post
Share on other sites

Co to jest 60 fps ze spadkami jak ktoś ma monitor 144hz.

coraz szybsze matryce a karty graficzne coraz droższe a wymagania rosną.


Nagraj jak to chodzi na RTX 2060 na detalach wysokich bez żadnych bajerów utrzyma 75klatek 1080p czy trzeba RTX 2070.

Link to post
Share on other sites

Co to jest 60 fps ze spadkami jak ktoś ma monitor 144hz.

coraz szybsze matryce a karty graficzne coraz droższe a wymagania rosną.

Nagraj jak to chodzi na RTX 2060 na detalach wysokich bez żadnych bajerów utrzyma 75klatek 1080p czy trzeba RTX 2070.

 

Jak się człek przyzwyczai do grania w maksowanych 4k 100 + fps, albo 3440x1440p to potem takie spadki do 45 nawet z G-Sync w oczy kują ;-)

 

Taki gamepley na RTX 2060 już nagrałem, powiem więcej. Okazyjnie ma spadki poniżej 60 fps w 2560x1440p na wysokich bez DXR. 1080p ultra, masz te 60+. Nie licząc kilku miejscówek w grze które siekają niemiłosiernie, ale te powiedzmy 5% gry można przeboleć. Na dniach gamepleye wleci na kanał. Teraz w montażu jest test RTX 2060 FE vs GTX 1070 Zotac AMP.

Edytowane przez EH_Gosu
Link to post
Share on other sites

Ciekawe czy technologię śledzenia promieni można używać za pomocą oddzielnej karty jak to miało miejsce kiedyś physX zanim NV doprowadziła do zastrzeżenia technologia.

2070 ma dużo więcej rdzeni tensor co za rok sprawi że uzyska dużo wiesza przewagę nad 2060.

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

To dalej padlina czyli trzeba RTX 2070 do 1080p 75hz. i wysokich detali.

Ja już nie inwestuje w kompa sprzedam to dziadostwo wróce do ps4 i doczekam jakoś do ps5 może bedzie chociaż 1080p 60 fps.

 

No nie taka padlina, ogólnie rzecz biorąc wydajność RTX 2060 w wymagającym miejscu gdzie GPU testuje, prezentuje się następująco.

 

1080p High

 

MIN 85 / MAX 108 / AVG 96

 

1080p ultra

 

MIN 71 MAX 90 / AVG 81

 

1080p Extreme

 

MIN 53 / MAX 66 / AVG 60.

 

Teraz zerknąłem co, gdzie i jak.

 

Dodatkowe ustawienia to HairWorks ON + Zaawansowany PhysX ON, dla każdego presetu testuje zawsze z tymi smaczkami włączonymi.

 

Z kolei na RTX 2070 sytuacja wygląda następująco w 1080p Extreme

 

MIN 59 / MAX 78 / AVG 70

 

RTX 2060 FE@2025/15000 vs RTX 2070 Windforce@2025/15000, także realnie niewiele podwyższone zegary względem tego jak karty boostują na def (jakieś 1950/1960 MHz ) oraz + 1000 MHz efektywnego taktowania GDDR6, co przekłada się na + 125 MHz sliderem od memek. Zarówno Microny jak i Samsungi robią to z palcem w nochalu. To są wręcz symboliczne ustawienia OC. Najbardziej wymagającym miejscem w zasadzie jest Taiga, tam dogram RTX 2060 żeby pokazać co potrafi mega dociśnięty.

Ciekawe czy technologię śledzenia promieni można używać za pomocą oddzielnej karty jak to miało miejsce kiedyś physX zanim NV doprowadziła do zastrzeżenia technologia.

2070 ma dużo więcej rdzeni tensor co za rok sprawi że uzyska dużo wiesza przewagę nad 2060.

 

Na ten moment niestety nie. Kombinowałem z tym, nic cholery nie idzie w żaden sposób tego wymusić w NVInspector (a, wiele profili SLI czy też zmian Power State idzie tym ogarnąć). A, wielka szkoda bo to dawałoby kopa. Jedna karta do standardowej rasteryzacji, druga całkowicie dedykowana do ray tracingu. Niestety, ale na ten moment sytuacji z wszelkimi wariantami mGPU jest najgorsza od lat. Konfigi SLI mam od czasów Fermi i jeżeli nic się nie zmieni to Turingi są moim ostatnim konfigiem mGPU.

 

No chyba, że developerzy ogarną się z mGPU w kontekście DXR. Jak pokazuje "Port Royale" da się. Skalowanie drugiej karty, konkret.

 

https://www.3dmark.com/compare/pr/28392/pr/6896

 

97% zysku z drugiego GPU robi wrażenie.

 

Podobnie sytuacja ma miejsce w DX12 + mGPU. Tak jak Time Spy Extreme, tak samo "Shadow of The Tomb Raider" daje blisko 100% zysku z drugiej karty.

 

https://www.3dmark.com/compare/spy/5504428/spy/4668436#

 

Tutaj nieco niższe zegary na GPU w wypadku 1x 2080Ti względem 2x 2080Ti, także mGPu przeskoczyło skalowanie 100%, ale w wypadku zegar w zegar, to jest około 95% do 98%. Raj dla entuzjastów mGPU.

 

Tak swoją drogą muszę przyznać, że jestem bardzo mile zaskoczony faktem, iż na forum benchmark są NORMALNI ludzie. Można sensownie pogadać, podzielić się doświadczeniami, wymienić opinie. Po tym co działo się na pclabie, jestem niesamowicie zaskoczony, że tutaj nie natknąłem się na nikogo z irracjonalnie negatywnym nastawieniem do technologii i świata. Przyjemnie :) Żałuje, że nie zarejestrowałem się tutaj wcześniej. Czas nadrobić :)

Ciekawe czy technologię śledzenia promieni można używać za pomocą oddzielnej karty jak to miało miejsce kiedyś physX zanim NV doprowadziła do zastrzeżenia technologia.

2070 ma dużo więcej rdzeni tensor co za rok sprawi że uzyska dużo wiesza przewagę nad 2060.

 

Wracając jeszcze do Twojego posta, wpadł mi pewien pomysł. Mianowicie kombinowałem z przekierowaniem drugiego GPU do PhysX w "Metro Exodus". Jako, że PhysX obecnie jest zabugowany i mocno dociąża CPU. Jednak nic nie pomagało, a uzysk fps z drugiej 2080Ti dedykowanej do fizyki, dawał mi 2 klatki...więc uznajmy to za błąd pomiarowy. Devsi ponoć pracują nad patchem który to naprawi, to sprawdzę jak sobie poradzi RTX 2070 jako główne GPU oraz RTX 2060 do fizyki.

 

Poniższy screen dobitnie pokazuje jak mocno fiza potrafi siedzieć nawet na 7980XE, a to jest przecież 18/36.

 

51637194_319624938896089_507277935354524

Edytowane przez EH_Gosu
Link to post
Share on other sites

Czyli RTX 2060 strczy do 1080p high detail.

Czyli taka karta by mi sie przydała ale już koncze tą gre i jakoś przeboleje w 1440x900.


Gra ma fajne skalowanie nazwali to cieniowanie ale to pewnie zle przetłumaczone z rosyjskiego.


jestem niesamowicie zaskoczony, że tutaj nie natknąłem się na nikogo z irracjonalnie negatywnym nastawieniem do technologii i świata. - ale za to pojawiłem sie ja, zawsze jakiś poziom musi być niski to niski ale jest.

Link to post
Share on other sites

Czyli RTX 2060 strczy do 1080p high detail.

Czyli taka karta by mi sie przydała ale już koncze tą gre i jakoś przeboleje w 1440x900.

Gra ma fajne skalowanie nazwali to cieniowanie ale to pewnie zle przetłumaczone z rosyjskiego.

jestem niesamowicie zaskoczony, że tutaj nie natknąłem się na nikogo z irracjonalnie negatywnym nastawieniem do technologii i świata. - ale za to pojawiłem sie ja, zawsze jakiś poziom musi być niski to niski ale jest.

 

Na luzie RTX 2060 starcza do maksowania 1080p ultra w zdecydowanej większości gier. Patrz na to na zasadzie, że tam gdzie GTX 1070Ti radzi sobie to 2060 poradzi sobie nieco lepiej i marginalnie gorzej od GTX 1080.

 

Co do "ale za to pojawiłem sie ja, zawsze jakiś poziom musi być niski to niski ale jest." - Nie odbieram tego tak, naturalne jest, że prowadzisz dyskusje i naturalne jest również to, że jeśli pojawiają się wątpliwości czy pytania dotyczącego danego sprzętu to się o nim rozmawia. Nie zauważyłem w Twoich wypowiedziach niczego negatywnego. Jak dla mnie, wszystko ok :)

Edytowane przez EH_Gosu
Link to post
Share on other sites

Pewnie by mi wystarczył ja i tak wyłaczam wszystkie detale które rozmazuja obraz a w metro nawet nie mam jak bo są presety, chyba że można notatnikiem edytować plik i wywalić post procesy i blury, nie lubie tego nie dość że obciąża to jeszcze g... przez to widać.

Link to post
Share on other sites

Pewnie by mi wystarczył ja i tak wyłaczam wszystkie detale które rozmazuja obraz a w metro nawet nie mam jak bo są presety, chyba że można notatnikiem edytować plik i wywalić post procesy i blury, nie lubie tego nie dość że obciąża to jeszcze g... przez to widać.

 

Jak byś zobaczył co DLSS w pierwszej odsłonie jaka pojawiła się w "Metro Exodus" robi, to byś się za głowę złapał. Masło cholerne, obecnie jest znacznie lepiej ale też bez szału, no ale mają być dalsze poprawki. Nvidia zapewnia, że ich machiny od głębokiego uczenia cały czas śmigają by poprawić jakość DLSS. Chociaż dla mnie na ten moment to jest dość nieudana technologia i nie ma co jej bronić, a piszę to jako posiadacz Turingów więc z autopsji. Szału z tym nie ma, jak poprawią to poprawią, obecnie DLSS zawodzi.

Link to post
Share on other sites

Widziałem na zdjęciach a super sampling sie cieniowanie nazywa i ten dlss przy super samplingu to wiesz gdzie można sobie wsadzić :)


Ja masz render 3k to wiadomo że to zje jak masz render 720p.

I żeby sie nie wiadomo działo nigdy dlss nie pokona supoer samplingu oni to w sterowniku

nazywają chyba dxr a kiedyś to sie naywazo fsaa a potem ssaa ciągle to samo tylko nazwy zmieniają.


Który plik sie w metro edytuje żeby wyłaczyc te bochomazy może wtedy jakos to w 1080p bedzie chodziło.

Edytowane przez Lordonos
Link to post
Share on other sites

Widziałem na zdjęciach a super sampling sie cieniowanie nazywa i ten dlss przy super samplingu to wiesz gdzie można sobie wsadzić :)

Ja masz render 3k to wiadomo że to zje jak masz render 720p.

I żeby sie nie wiadomo działo nigdy dlss nie pokona supoer samplingu oni to w sterowniku

nazywają chyba dxr a kiedyś to sie naywazo fsaa a potem ssaa ciągle to samo tylko nazwy zmieniają.

Który plik sie w metro edytuje żeby wyłaczyc te bochomazy może wtedy jakos to w 1080p bedzie chodziło.

 

Nie tak to działa, DSR to supersampling po prostu, DLSS to Deep Learning Super Sampling wykonywany hardwarowo na rdzeniach Tensor. No i z założenia ma zwiększać wydajność przy równoczesnym zachowaniu jakości obrazu danej rozdzielczości.

 

Tylko na ten moment te założenia nie zostały spełnione w Battlefiled V oraz Metro Exodus. Bo przykładowo w Final Fantasy XV jest nieźle, ale działa to tam tylko w 4k. Metro co prawda obecnie wygląda znacznie lepiej niż przy pierwszym podejściu (ja tą grę testowałem jakiś tydzień przed premierą i tragedia była taka sama jak przy 1 day patchu) . Z kolei wręcz przepięknie DLSS śmiga i wygląda w "Port Royale", no ale to jest benchmark także zmiennych jest znacznie mniej niż w grach. Według mnie, DLSS został zbyt szybko zaimplementowany do gier i pierwsze wrażenie poszło jakie poszło. Warto tej technologii dać szansę bo jeżeli będzie temat rozwijany tak jak twierdzi Nvidia, to ma szansę odniesienia sukcesu. No ale skupiając się na tym co jest tu i teraz, to sam osobiście DLSS nie włączam bo zbyt rozmywa obraz.

Link to post
Share on other sites
Gość
This topic is now closed to further replies.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...