Skocz do zawartości

Problemy z RX 480 GAMING X.


Recommended Posts

Witam. 

 

Niedawno zakupiłem używanego RX-a w wersji MSI Gaming X 8 GB.

Według zapewnień sprzedawcy, karta miała być w pełni sprawna, udzielił mi na nią gwarancji rozruchowej i dołączył paragon, dzięki któremu mam jeszcze rok gwarancji w X-Komie. Karta jednak u mnie nie działa tak jak trzeba. Po rozmowie ze sprzedającym, uznaliśmy, że najlepiej odesłać problematyczną kartę na gwarancję. Sprzedawca mówił, że przed wysyłką testował kartę i nie było z nią żadnych nieprawidłowości, a za powód kłopotu podał możliwość złego traktowania przesyłki przez kuriera lub złą reakcje karty na ujemną temperaturę na dworze. 

 

Ale przechodząc do sedna sprawy: bolączka mojej karty polega na tym, że pod obciążeniem wentylatory bardzo głośno pracują (nawet na 88% lub więcej), temperatury też nie są niskie (maksymalna jaką zauważyłem to 87 stopni). Dodatkowo ekran przycina, wydajność w grach jest zdecydowanie poniżej tej poprawnej, a po upływie kilkunastu sekund, ekran robi się czarny, a wentylatory startują na 100% i trzeba zrestartować komputer. Po włączeniu furmarka dzieje się tak natychmiast. Ten defekt jest widoczny po włączeniu każdej gry, czy to Forzy Horizon 4, czy Car Mechanic Simulator 2018. Po ustawieniu obrotów wentylatorów na 25/30% karta już zaczyna być nadzwyczaj głośna jak na tą prędkość obrotową. Dziś na pulpicie komputer złapał "zawiechę" i ponownie musiałem go zresetować. Podczas przeglądania internetu, wentylatory chwilami falują, obroty wzrastają do 25% i wracają do zera. 

Dnia 9.02 udałem się do X-Komu do Wrocławia (ok. 70 KM ode mnie), kartę oddałem na gwarancję i czekałem na naprawę awarii przez serwis MSI. Jednak przedwczoraj kiedy wszedłem na stronę sklepu aby zobaczyć jak tam z moją reklamacją ujrzałem informację: "Nieuwzględniona, reklamacja bezzasadna, odesłano w stanie niezmienionym". Zastanawiałem się czy może jakimś cudem karta w serwisie odżyła, no ale tak nie było. Produkt odebrałem wczoraj. Kiedy karta była w serwisie poczytałem o możliwych problemach jakie mogły powodować złe działanie GPU (np. zbyt wysokie napięcie, działanie tylko jednego wentylatora itp.). Wentylatory jednak pracują oba, a obniżenie napięć nic nie daje. Na mojej innej karcie, czyli Palit GTX 970 wszystko działa jak należy.

 

Moja konfiguracja podana w sygnaturze. Wersja biosu na karcie to 015.050.000.001.000000

 

Teraz pozostaje zapytać: czy to może z moim komputerem jest coś nie tak? karta wymaga jakiejś aktualizacji biosu czy coś? próbować jeszcze raz reklamować kartę? Prosiłbym o pomoc i z góry za nią dziękuję.

Link to post
Share on other sites

Jak masz możliwość sprawdź kartę u kogoś na pc.

 

Polecam stworzyć ticket na stronie MSI i bezpośrednio u nich oczekiwać rozpatrzenia gwarancji.

Support team możliwe, że poleci ci zmianę pasty na rdzeniu... jeśli to nie pomoże, czeka naprawa/wymiana gwarancyjna. Jest spora szansa, że jeśli nie naprawią problemu, wyślą ci nową rx580;p

 

Kiedyś była akcja z rx480 i poborem prądu z linii pci-e ale to ok. 2lat temu. Sterowniki zapewnie masz któreś z serii 19.

Edytowane przez dragzor
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

 

 

Jak masz możliwość sprawdź kartę u kogoś na pc.  
 

Postaram się.

 

 

Support team możliwe, że poleci ci zmianę pasty na rdzeniu

Z chęcią zmieniłbym pastę i przekonałbym się czy to to, ale karta posiada na śrubce plombę gwarancyjną i jestem zdany wyłącznie na serwis  :/  

 

 

Sterowniki zapewnie masz któreś z serii 19.

Tak, dokładnie to 19.1.1

 

 

Podbij power limit możliwe że pomoże i bedziesz mógł normalnie grać przez weekend a w poniedziałek odeślij na gwarancje.

Zrobiłem to jeszcze przed oddaniem karty na gwarancję ale oczywiście nic to nie zmieniło 

Link to post
Share on other sites

Teoretycznie możesz zmienić pastę i nie powinno to wpłynąć na gwarancję -wg https://techlipton.pl/karty-graficzne-podejscie-do-reklamacji-u-poszczegolnych-producentow/ To z niemiec... ale pewnie w polsce lipa...

 

Nie mniej najpierw bym stworzył ticket u MSI z opisem sytuacji i czekał na odpowiedź.

Edytowane przez dragzor
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

 

 

Czyli już ja oddałes na gwarancje?
 

Trochę źle to napisałem, bo zabrzmiało jakby karta w tym momencie była na gwarancji. Ale chodziło mi o to, że zrobiłem to tydzień temu w piątek przed oddaniem karty na gwarancję w sobotę :D


 

 

Teoretycznie możesz zmienić pastę i nie powinno to wpłynąć na gwarancję -wg https://techlipton.p...ch-producentow/ Toz niemiec... ale pewnie w polsce lipa...

Poszperałem trochę w internecie i znalazłem takie coś na forum PcLab: "Byłem na forum MSI i oni pozwalają na demontaż chłodzenia i wymianę je na inne. Ta naklejka jest u nich tylko dla picu."

Link to post
Share on other sites

Dobra, dzięki za doinformowanie, czyli sam nic nie rozkręcam, dodatkowo ta plomba jest wykonana z takiego materiału aby przy ściąganiu uszkodził się więc nie będę nic kombinował.


Zacząłem dostrzegać zalety zintegrowanej karty w porównaniu do RX-a - wydajność gorsza, ale przynajmniej podczas grania nie atakuje mnie czarny ekran i wentylatory pracujące jak odkurzacz :D

Edytowane przez KarlDżonson
Link to post
Share on other sites

Dostałes ja w piątek w sobote odesłałeś ale nadal jest u ciebie taka kwantowa ta karta, a nawet fotonowa jest i nie ma i jest w dwóch miejscach na raz i znowu nie ma :) gdzie jest karta :)


W poniedziałek idz na poczte lub pojedz na rowerze jak ci nie zimno a jak zimno to autobusem i odeślij na gwarancje w jakim sklepie była kupiona ?

Link to post
Share on other sites

Abyś to zrozumiał posłużę się datami: 

  • 8.02 - Zakupiona karta dociera do mnie i tego samego dnia okazuje się, że jest uszkodzona
  • 9.02 - Wadliwą kartę oddaję na gwarancje 
  • 13.02 - otrzymuję informacje, że gwarancja jest bezzasadna i z kartą niby wszystko jest ok
  • 14.02 - odbieram kartę z X-Komu
  • 16.02, godzina 00:19 - karta jest U MNIE w domu i jest zamontowana w komputerze, który znajduje się tuż obok mojej prawej nogi, i nadal nie działa jak należy

 

 

w jakim sklepie była kupiona ?

Tak jak wspominałem, w X-Komie. Kartę kupiłem na allegro od człowieka, który kupił ją właśnie w X-Komie. 


 

 

W poniedziałek idz na poczte lub pojedz na rowerze jak ci nie zimno a jak zimno to autobusem i odeślij na gwarancje

Z chęcią, ale najpierw chciałbym się upewnić czy to u mnie jest coś nie tak z komputerem, skoro w serwisie uznali kartę za sprawną a reklamację za bezzasadną, czy po prostu podczas pierwszej reklamacji trafiłem na niekompetentnego serwisanta, aby nie marnować w razie czego pieniędzy na wysyłkę.

Edytowane przez KarlDżonson
Link to post
Share on other sites

To na pewno nie jest fabryczne, najprawdopodobniej karta miała modowany bios pod koparkę.

Według strony benchmark.pl wszystko jest ok: "Jak na topową konstrukcje przystało karta MSI Radeon RX 480 Gaming X 8G ma fabrycznie podniesionie taktowanie rdzenia do 1316 MHz oraz pamięci do 2025 MHz" .

 

http://m.benchmark.pl/testy_i_recenzje/msi-radeon-rx480gaming-test/strona/27172.html

Link to post
Share on other sites
A przechodzi ta karta np. 3d marka, jak oni to testowali w serwisie że im się nie zawieszała, pulpit odpalili ?

Jeżeli to nie u mnie jest problem, to bardzo możliwe, że karta w serwisie przeszła jedynie test potężnym programem jakim jest właśnie pulpit i problem nie został zauważony.

 

 

Może zasilacz powoduje kłopoty z kartą,

Dzisiaj postaram się sprawdzić kartę na innym komputerze.

 

 

wymieniłeś GTX 970 na RX 480? przecież to praktycznie to samo.

Tak, wiem. Nie chodziło mi tu zbytnio o przyrost wydajności (choć np. w grze Forza Horizon 4, maksymalny FPS na ultra detalach przy 970 to 56 i to w połączeniu z i7 8700k, a maksymalny FPS przy RX-ie to 83). Przy mojej 970 byłem po prostu trochę zawiedziony kulturą pracy (jest to wersja Palit Jetstream). Np. w Car Mechanic Simulator 2018 na najwyższych ustawieniach, temperatura dobija do 80 stopni, a wentylatory działają na 60%, pastę wymieniałem kiedy ją kupiłem. Przed 970 miałem GTX-a 1050 w wersji Gaming X od Msi i tam pod pełnym obciążeniem było maks. 68 stopni i wentylatory na 23%. Po przeczytaniu i obejrzeniu kilku recenzji RX-a 480 Gaming X, zdecydowałem się na niego bo miał zapewniać lepszą kulturę pracy od mojego Palita, no a w niektórych grach miał być wydajniejszy, a sama cena była podobna, więc gdybym sprzedał 970 to koszt zakupu by mi się zwrócił. No niestety ale obecny stan karty nie pozwala jej tych zalet.

Edytowane przez KarlDżonson
Link to post
Share on other sites

 

 

Ja bym im na płytce wypalił jakiś filmik z tym co się dzieje.

Przed chwilą nagrałem 3 filmiki i zrobiłem kilka zdjęć mogących pomóc serwisowi MSI + opis defektu w notatniku. Zaraz zabieram się za zgrywanie plików na płytę. 

 

Po wystawieniu negatywnej opinii MSI na Google, firma poprosiła mnie o numer reklamacji oraz napisała "Przyjrzymy się sprawie ponownie w celu zweryfikowania powyższych informacji oraz znalezienia satysfakcjonującego rozwiązania.". Tak więc napisałem do nich na maila o problemie i podałem numer reklamacji. Pozostaje czekać na odpowiedź. 

 

Dziękuję wszystkim osobom za pomoc :) . Gdybym potrzebował jeszcze jakiejś podpowiedzi lub odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie to będę pisał w tym temacie. Jednak gdyby był ktoś kto znalazłby sposób na pozbycie mojego problemu bez reklamowania karty to niech oczywiście pisze. 

 

A tym czasem przekładam RX-a do pudełka i montuje do kompa GTX-a 970 żeby przypadkiem nie męczyć się na integrze ;) 

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...