Skocz do zawartości


Uwaga, ta strona używa Cookies
Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.
Dowiedz się więcej    
Akceptuję
Zdjęcie

Komputer przestał widzieć SSD po restarcie. Padł?

ssd komputer nie widzi problem

Najlepsza odpowiedź Dooku, 09 luty 2019 - 13:50


Jeśli nie mam paragonu to mogę ubiegać się o gwarancje? W teorii niby tak, ale w praktyce? Dysk kupiłem w lokalnym sklepie

 

Dysk przyjęty na gwarancje, ale kupiłem nowy Crucial 500GB - bez najmniejszych problemów zainstalowałem. Mam nadzieje że posłuży, bo jakość zdecydowanie wyższa. Dziękuje jeszcze raz. 

Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 Dooku

Dooku
  • Amator

  • 63 postów

Napisano 08 luty 2019 - 18:50

Kupiłem w zeszłym roku SSD Silicone Power 240 GB. Jako drugi SSD (system mam na innym), miałem jakieś problemy z instalacją ale nie pamiętam czy wtedy w Biosie był widoczny. 

W końcu jednak go zainstalowałem i cieszyłem się kilka miesięcy, aż dzisiaj, po restarcie dysk przestał być widoczny. W biosie też go nie widzi, jednak po jego podpięciu komputer strasznie długo się uruchamia, muli już w momencie gdy pojawia się info o możliwości wejścia do Biosu przez F2, potem mieli przy logo Windowsa. Jak już się windows uruchomi to działa.

Bez podpiętego dysku wszystko włącza się szybko. 

 

Pytanie czy mogę jeszcze jakoś próbować go uruchomić (problem może leżeć w software, sterownikach?), czy nieść do sklepu na gwarancje.  


  • 0

 asrock z87 pro 4 || i5 4670k + || corsair xms3 4x2gb  || Thermaltake Smart SE 530W 80+ 140mm modular || I || EVGA GeForce GTX 1050 Ti SC ACX 3.0 4GB


#2 sebki1

sebki1
  • Nałogowiec

  • 1929 postów
  • Miejscowość:Mysłowice
  • 3DMark 06:13100

Napisano 08 luty 2019 - 19:06

Daj screena z parametrow SMART z programu CrystalDiskINfo albo HDTune  (oczywiscie jak to jeszcze mozliwe i jest widoczny).

 

Edit:mozesz jeszcze sprobowac podmienic kabel SATA albo podpiac dysk do innego zlacza SATA na plycie glownej.


Użytkownik sebki1 edytował ten post 08 luty 2019 - 19:17

  • 1

CPU: INTEL CORE 2 QUAD Q6600 2.4 GHZ +  SILENTIUM SPARTAN 3 LT HE1012: MOBO: GIGABYTE GA-P31-ES3G IP31 S775 BOX RAM: GOODRAM 2GB DDR-2 800 + 2GB DDR-2 800 SSD: SAMSUNG 850 PRO 256 GB HDD: SAMSUNG HD502HI 500 GB 16 MB SATA-2, TOSHIBA HDWD120 2 TB: ASUS BW-16D1HT SATA BOX:

GPU: MSI GTX 750 Ti 2 GB OS: WINDOWS 7 PRO 64 BIT: PSU: XFX CORE 550w: FEVER AC09A-BK/BK ACHILLES PPFC400 LCD: ACER PREDATOR 24" XB240H


#3 kokosnh

kokosnh
  • Maniak

  • 11342 postów
  • 3DMark 06:24404

Napisano 08 luty 2019 - 19:17

Masz jakiś inny PC aby go sprawdzić? takie mulenie, to albo kontroler padł, albo błędy komunikacji, czyli może kabel, port itp. 


  • 1

Spoiler

#4 Dooku

Dooku
  • Autor tematu
  • Amator

  • 63 postów

Napisano 08 luty 2019 - 19:22

Niestety nie jest widoczny, spróbuje zrobić update biosu. Dysk nowy, komputer nie bardzo. Może coś pomoże. 

 

Sprawdzałem na innych 100% sprawnych portach. I tak samo wszystko wygląda. Innego pc nie mam. 

 

Update biosu nie pomaga.

 

Co mnie dziwi, Windows coś tam widzi w menadżerze urządzeń - Stacje Dysków > Nieznane urządzenie

 

 

btw. Jeśli nie mam paragonu to mogę ubiegać się o gwarancje? W teorii niby tak, ale w praktyce? Dysk kupiłem w lokalnym sklepie, koło biedronki :D


Użytkownik Dooku edytował ten post 08 luty 2019 - 19:45

  • 0

 asrock z87 pro 4 || i5 4670k + || corsair xms3 4x2gb  || Thermaltake Smart SE 530W 80+ 140mm modular || I || EVGA GeForce GTX 1050 Ti SC ACX 3.0 4GB


#5 sebki1

sebki1
  • Nałogowiec

  • 1929 postów
  • Miejscowość:Mysłowice
  • 3DMark 06:13100

Napisano 08 luty 2019 - 19:36

Ten kabel sprawdzales ? Jak nie masz innego to zamien z nagrywarka DVD.


  • 1

CPU: INTEL CORE 2 QUAD Q6600 2.4 GHZ +  SILENTIUM SPARTAN 3 LT HE1012: MOBO: GIGABYTE GA-P31-ES3G IP31 S775 BOX RAM: GOODRAM 2GB DDR-2 800 + 2GB DDR-2 800 SSD: SAMSUNG 850 PRO 256 GB HDD: SAMSUNG HD502HI 500 GB 16 MB SATA-2, TOSHIBA HDWD120 2 TB: ASUS BW-16D1HT SATA BOX:

GPU: MSI GTX 750 Ti 2 GB OS: WINDOWS 7 PRO 64 BIT: PSU: XFX CORE 550w: FEVER AC09A-BK/BK ACHILLES PPFC400 LCD: ACER PREDATOR 24" XB240H


#6 Dooku

Dooku
  • Autor tematu
  • Amator

  • 63 postów

Napisano 09 luty 2019 - 13:50   Najlepsza odpowiedź


Jeśli nie mam paragonu to mogę ubiegać się o gwarancje? W teorii niby tak, ale w praktyce? Dysk kupiłem w lokalnym sklepie

 

Dysk przyjęty na gwarancje, ale kupiłem nowy Crucial 500GB - bez najmniejszych problemów zainstalowałem. Mam nadzieje że posłuży, bo jakość zdecydowanie wyższa. Dziękuje jeszcze raz. 


Użytkownik Dooku edytował ten post 09 luty 2019 - 13:50

  • 0

 asrock z87 pro 4 || i5 4670k + || corsair xms3 4x2gb  || Thermaltake Smart SE 530W 80+ 140mm modular || I || EVGA GeForce GTX 1050 Ti SC ACX 3.0 4GB






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: ssd, komputer nie widzi, problem

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych