Skocz do zawartości

Recommended Posts

Witam

 

jestem trochę zielony w kwestii wyboru zewnętrznej karty dla laptopa i podłączenia jej dodatkowo z amplitunerem ale może chociaż pomożecie wyprowadzić mnie z błędu i doradzicie :)

 

Opis urządzeń :

- Jako komputer służy mi laptop DELL E5520 (p15f) z systemem Linux (Debian)

- Obecnie kabel audio stereo z laptopa łączy się z amplitunerem SONY STR-DE698 przez 2CH (czyli obsługa 2 przednich głośników). Kiedyś podłączenie było pełne 5.1 ale wtedy miałem stacjonarkę i SB Live 5.1.

 

Obecnie chce dokupić kartę zewnętrzną i przydałaby się pomoc nie tylko w wyborze modelu ale także podłączenia cyfrowego.

 

Modele jakie wybrałem to :

- Sound Blaster X-Fi Surround 5.1 Pro ( https://pl.creative.com/p/sound-cards/sound-blaster-x-fi-surround-5-1-pro )

- Sound Blaster Omni Surround 5.1 ( https://pl.creative.com/p/sound-cards/sound-blaster-omni-surround-5-1 )

 

Uznałem, że mogę wydać 300 do 400 zł na taką kartę bo jakimś super audiofilem nie jestem ale lubię dobrą jakość dźwięku i stąd ta zmiana.

 

I teraz kwestia kompatybilności i podłączenia...

Podłączenie karty dźwiękowej z lapkiem przez USB (czyli jakiejś wielkiej filozofii tu nie ma)

 

Podłączenie karty dźwiękowej z amplitunerem SONY... I tu schody bo :

- z kart wychodzi Digital OUT który mam nadzieję, że wystarczy podpiąć pod złącze cyfrowe w amplitunerze - VIDEO 2 IN (plik pdf strona 70 : https://www.sony.pl/electronics/support/res/manuals/2560/25605715M.pdf )

 

Następna sprawa... czy ktoś miał jakiekolwiek problemy z tymi modelami kart pod Linuxem np sterowniki?

 

Jeżeli ktoś uważa, że można dokonać lepszego wyboru niż te modele to jestem oczywiście otwarty na inne propozycje o ile karta taka jest obsługiwana przez Linuxa i ma możliwość podłączenia do amplitunera.

 

 

Link to post
Share on other sites