Skocz do zawartości

Recommended Posts

Witam!

Dostałem w swoje ręce płytę główną M55S-S3. Chciałbym do niej zakupić dysk twardy, lecz tutaj pojawia się problem jaki. Nie znam się w sumie totalnie na tym. Nie chce wydawać majątku więc pomyślałem o 120GB SSD ale nawet nie wiem czy taki dysk będzie działał na tej płycie. Wszystko ma służyć do zwykłego przeglądania internetu.

Podsumowując: Czy jestem w stanie podłączyć dysk SSD do płyty M55S-S3?

Czy lepiej kupić dysk HDD.

Link to post
Share on other sites

Masz na tej plycie 4 porty SATA 2 wiec po zakupie dysku SSD bedzie dzialal ale nie z pelna predkoscia, w dodatku z tego co wyczytalem w instrukcji plyta nie wspioera AHCI.

Reasumujac mozesz zakupic SSD ale najlepiej taki ze sredniej polki bo i tak nie wykorzystasz pelnego potencjalu dysku z SATA 3.

Liste polecanych dyskow masz podpieta pod dzial - obecnie  SSD o pojemnosci120 GB  sa malo oplacalne, w ciemno moge polecic Goodram IRDM Pro 240 GB.

Link to post
Share on other sites

Czy dysk ma być tylko pod system, czy chcesz też instalować na nim gry?

Jeśli masz dużo gier, to rozważyłbym dołożenie do dysku 250GB. Z własnego doświadczenia wiem, że choć z pozoru może wydawać się to wystarczająco, to jednak szybko się zapełnia. Ja bardzo szybko zapełniłem dysk 250GB.

Dysk po system i jakieś pliki pod studia, nic wiecej.

 

Dlatego teraz sie zastanawiam jaki wybrac

Link to post
Share on other sites

to bier coś super budżetowego 120-128GB, nie ma sensu inwestować, chyba że zamierzasz później wykorzystać ten SSD gdzieś indziej. 
Np taki IRDM 120GB, ani to wydajne, ani z dobrą reputacją (afera z różnymi kostkami ), no ale tanie bo za 109zł kupisz 
za coś lepszego trzeba 150zł dać, jak np SU900 128GB, choć tu tez wydajność taka sobie. 

Choć płyta i tak zabije cała wydajność, skoro ma SATA II bez AHCI według kolegów. Mimo tego i tak będzie niebo a ziemia w porównaniu z HDD.  

 

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji