wodego 1324 Napisano 8 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2018 Przymierzam się do zakupu WD Blue 2TB 5400RPM. Ma to być dysk na archiwum podłączany raz na jakiś czas w celu wykonania kopii, dlatego nie potrzeba mi 72000RPM. Dysk będzie pracował w zewnętrznej obudowie. Czytałem, że poprzednie generacje Green miały ustawiony czas parkowania na 8s, co nabijało niemiłosiernie Cycle Count. Czy obecna generacja jest pozbawiona tej wady? Liczę na odpowiedź od @kokosnh Cytuj Link to post Share on other sites
kokosnh 4142 Napisano 8 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2018 Czytałem, że poprzednie generacje Green miały ustawiony czas parkowania na 8s, co nabijało niemiłosiernie Cycle Count. Czy obecna generacja jest pozbawiona tej wady? ja tam mam ponad 600 tysięcy na swoim i nie narzekam, działa WD blue 5400rpm, to rebrand WD green ale bez parkowania co 8 sekund czy ile tam to było. Cytuj Link to post Share on other sites
wodego 1324 Napisano 8 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2018 Ooo..., to już pojutrze dysk padnie. Producent ustalił podobno 500k parkowań głowicy... https://morfikov.github.io/post/parkowanie-glowicy-w-dyskach-wstern-digital/ Z innego artykułu: "Producenci dysków różnie szacują wartości graniczne dla atrybutu Load/Unload Cycle Count, na ogół jest to zakres od 200 do nawet 600 tysięcy." Dlatego się pytałem o to parkowanie. Znalazłem poradniki jak zmienić firmware, w którym można samemu dobrać czas parkowania. Na YT są poradniki sprzed paru lat dla starszej generacji dysków, dlatego zapytałem czy problem nadal występuje. Parkowanie głowicy ma na celu zabezpieczenie dysku przed wstrząsami, ale jak ktoś ma dysk w obudowie stojącej gdzieś w kącie, to po co takie częste zabezpieczenie? Ewentualnie jaki inny dysk 2TB z obniżoną prędkością obrotową? Seagate odpada. Cytuj Link to post Share on other sites
kokosnh 4142 Napisano 9 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2018 Dokładnie mówiąc to miał ponad 600 tysięcy jakoś z 2 lata temu, kiedy kupiłem power hub hdd i już sobie nie może ich nabijać, a działa ( ogólnie obecnie z silnikami liniowymi nie jest to problem, problem był wcześniej jak miałeś tam inny typ silnika ) I tak prędzej padnie powierzchnia, niż łożyska, czy głowice od parkowań... Cytuj Link to post Share on other sites
wodego 1324 Napisano 9 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2018 No to dzięki za odpowiedź. Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.