Skocz do zawartości

Recommended Posts

Piszę, bo jestem zdumiony postawą firmy DELL. Może komuś przydadzą się moje doświadczenia.

 

Od 2 lat posiadam Precision M7510 z gwarancją Onsite Service After Remote Diagnosis. Oprócz tego mam w kolejności zakupu: Latitude D830 (używałem na nim intensywnie AUTOCAD jeszcze do lata tego roku), Studio 1749 cały czas intensywnie użytkowany przez rodzinę, Inspirion 7510 używany do dzisiaj niezbyt intensywnie. Kupowałem laptopy DELL ze względu na jakość i serwis. W trakcie gwarancji nie zepsuł mi się tylko Inspirion, ale faktyczne naprawy były błyskawiczne, co jest dla mnie kluczowym czynnikiem. Komputery Latitude (10 lat) i Precision (2 lata) przez cały czas użytkowania pracowały po 18 godzin dziennie, oba w stacjach dokujących (ważne, bo nie używam klawiatury laptopa) z monitorem zewnętrznym. Oczywistym jest, że polecałem laptopy DELL wszystkim znajomym, współpracownikom i rodzinie.

 

Byłem zadowolony do lata tego roku. Padła płyta główna w Precision. Szybko przyjechał serwisant z nową płytą. Pierwsze zaskoczenie: serwisant przywiózł UŻYWANĄ płytę główną z reklamacji, która przeszła sprawdzenie w serwisie. Serwisanta nie przegoniłem, bo komputer używam do pracy i nie mam czasu na wykłócanie się z DELL. Drugie zdziwienie było przy odkręcaniu klawiatury. Okazało się, że brakuje połowy śrubek do klawiatury a serwisant nie ma zapasowych. Ja ich nie odkręcałem, kupiłem w oryginalnej konfiguracji, jaka przyszła z DELL do sklepu (stacjonarnego), zresztą jakby ktoś grzebał to by pewnie śrubki przykręcił z powrotem. Cała klawiatura lekko się telepie, ale ponieważ z niej nie korzystam to odpuściłem.

Po ok 2 miesiącach „nowa używana” płyta główna przestała widzieć jeden z dysków. Zadzwoniłem do serwisu. Ponieważ przestała widzieć dysk, który był oryginalnie zabudowany to mi łaskawie uwzględnili reklamację. Gdyby przestała widzieć dysk, który sam dołożyłem to jedynym rozwiązaniem byłoby kupienie dysku M2 bezpośrednio w DELL, podłączenie i ponowna reklamacja.

 

Tym razem zaznaczyłem, że chcę „nową nową” płytę główną a nie „nową używaną” i poprosiłem o uzupełnienie brakujących śrubek. Przyjechał serwisant z „nową używaną” i bez śrubek. Ręce mi opadły, ale odpuściłem, bo komputer używam do pracy i nie mam czasu na wykłócanie się z DELL. Pomyślałem, że śrubki kupię sobie sam.

 

Kupowanie śrubek: W zeszłym tygodniu przywracałem system z obrazu dysku, odkręcałem dysk i przypomniała mi się sprawa śrubek. Nie chciało mi się odkręcać obudowy i pomierzyłem tylko te do obudowy i do dysku. Pogrzebałem w internecie, ale kupienie śrubek nie jest proste, więc skontaktowałem się przez czat z międzynarodową pomocą techniczną DELL, ale oni nie wiedzieli, jakie są śrubki w tym modelu i odesłali mnie do serwisu krajowego. Zadzwoniłem do serwisu, ale oni też nie wiedzą, jakie są śrubki do tego konkretnego egzemplarza nawet po podaniu kodu Serwis tag. Nie mogą też przysłać serwisanta tylko do śrubek. Pani, z którą rozmawiałem naprawdę chciała mi pomóc, ale taka była decyzja kierownika. Zaproponowali mi, że odbiorą komputer i wyślą do serwisu. Gwarantują mi, że oddadzą mi komputer najpóźniej za 2 tygodnie. Ręce mi opadły, ale odpuściłem, bo komputer używam do pracy i nie mam czasu na wykłócanie się z DELL o głupie śrubki.

 

Zdumiony jestem faktem, że DELL dla oszczędności wymienia części na UŻYWANE. Czyżby tak często się psuły, że nie stać ich na nowe podzespoły ? Podobno jest to dobre dla środowiska ale kto zgodzi się na gwarancyjną naprawę samochodu z wykorzystaniem używanych części zamiennych ? Naprawdę serwis DELL nie wie, jakie są śrubki w konkretnym modelu ? Za 200 dni kończy mi się gwarancja i wygląda na to, że zostanę bez śrubek i z płytą główną która albo jest faktycznie naprawiona albo „w serwisie działała”.

 

Dziękuję za przeczytanie.

Edytowane przez glomar
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...