Skocz do zawartości


Uwaga, ta strona używa Cookies
Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.
Dowiedz się więcej    
Akceptuję
Zdjęcie

Zmiana gumowych węży na sztywne


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
20 odpowiedzi w tym temacie

#1 racesupport

racesupport
  • Rally is a lifestyle

  • 19 postów
  • GG:4730473
  • Miejscowość:Wisła

Napisano 25 listopad 2018 - 15:56

Witam Panowie i Panie :) Kupiłem niedawno okazyjnie zestaw LC do CPU z jakimś archaicznym blokiem od EK model Supreme. W zestawie mam rezerwuar, chłodnicę 360mm i pompę Aquacomputer Aquastream XT. Blok dopasowałem do 1151, poskładałem i wszystko pięknie hula natomiast chciałbym zrobić to jak należy na sztywnych przewodach bo tragicznie to teraz wygląda

 

09122228637l.jpg

 
20181124-220957.jpg
 

 

Wszędzie chyba mam gwint G1/4' bo to chyba taki standard ogólnie ? Pytanie teraz na jakiej średnicy węże to zmienić ? Jakie złączki, kolanka itp kupić ? Rozumiem, że z gięciem tych przewodów nie ma problemu ? Widziałem tylko na YT jeden film, do środka wrzuca się silikonowy wkład i można pod opalarką wyginać do woli tak ?

 

Koncepcje jak poprowadzić węże mam natomiast chciałem fachowej porady co do doboru osprzętu i ewentualnie dodatków jak zawór itp, nie znam się kompletnie :)


  • 0

Procesor: Intel i7 8700k 5ghz (1.29v) delid TGC / Chłodzenie LC: Pompa Aquacomputer Aquastream XT USB, Rezerwuar NoName, Chłodnica NoName 360mm, wentylatory Thermaltake Riing RGB 12cm x3 na froncie z chłodnicą, tył 14cm, góra Thermaltake Riing RGB 14cm x3 / Mobo: MSI Z370 SLI plus
Pamięć: G.SKILL 16GB 3200MHz TridentZ CL14 (2x8GB) / Grafika:ASUS ROG STRIX GTX 1080 TI OC 11GB / Dyski: Samsung 640GB 7200rpm 16MB cache SATA-II F1, WD 1TB WD10EZEX / SSD: Goodram IRDM PRO 240gb / Zasilacz: SeaSonic X-650 KM3  / Obudowa: Thermaltake View 31 RGB
Mysz: SteelSeries Rival / Klawiatura: Hykker X Range / Dźwięk: LG BH7540T + Qpad QH-90 + Asus Xonar D2 / LCD: BENQ XL2720T Gaming 120hz


#2 Zawisz

Zawisz
  • Gaduła

  • 257 postów

Napisano 25 listopad 2018 - 16:45

Rozumiem, że chodzi Ci nie o zmianę na "sztywne węże" tylko o rurki akrylowe. To generalnie wyższa szkoła jazdy jeśli chcesz to dobrze zrobić. Przede wszystkim musisz wymienić wszystkie złączki proste, które masz na węże na złączki proste na rurki - takie, takie czy takie. Podlinkowałem Ci złączki do rurek o średnicy 16mm, ale możesz spokojnie wziąć złączki i rurki średnicy 12 czy 13mm. Na wydajność wpływu to nie ma, to tylko kwestie indywidualnych preferencji. Do tego oczywiście złączki kątowe obrotowe w ilości jaka Ci będzie potrzebna.

 

Do gięcia potrzebujesz oczywiście opalarkę - najlepiej taką z regulacją temperatury, bo jak przegrzejesz rurkę to pojawią się w niej bąbelki powietrza, co brzydko wygląda, a jak będziesz giął zbyt zimną, to zacznie się brzydko zaginać. Do tego musisz mieć insert pod średnice wewnętrzną rurki i piłę do obcinania rurek na odpowiednią długość. Przydaje się też takie coś do obrabiania końcówek rurek, ewentualnie może być arkusz papieru ściernego. Końcówki muszą być ładnie obrobione, bo inaczej możesz pociąć oringi w złączkach przy wkładaniu rurki w złączki. Przy samym gięciu przydają się też kształtki.

 

Generalnie zestaw, który masz jest bardzo stary, bo od lat nikt tych pomp nie używa, a blok EK Supreme wyszedł bodaj w 2007 r., więc ma 11 lat :P. Pompa pewnie ma niewiele mniej.


Użytkownik Zawisz edytował ten post 25 listopad 2018 - 16:58

  • 0

#3 racesupport

racesupport
  • Autor tematu
  • Rally is a lifestyle

  • 19 postów
  • GG:4730473
  • Miejscowość:Wisła

Napisano 25 listopad 2018 - 19:50

Generalnie zestaw, który masz jest bardzo stary, bo od lat nikt tych pomp nie używa, a blok EK Supreme wyszedł bodaj w 2007 r., więc ma 11 lat . Pompa pewnie ma niewiele mniej.
 

 

Dlatego napisałem archaiczny :D A czy to znaczy, że jest słaby jeśli chodzi o wydajność ? W stresie mam 68st, mogę wymienić blok i pompę ale czy jest sens ?

 

Rozumiem, że chodzi Ci nie o zmianę na "sztywne węże" tylko o rurki akrylowe. To generalnie wyższa szkoła jazdy jeśli chcesz to dobrze zrobić. Przede wszystkim musisz wymienić wszystkie złączki proste, które masz na węże na złączki proste na rurki - takie, takie czy takie. Podlinkowałem Ci złączki do rurek o średnicy 16mm, ale możesz spokojnie wziąć złączki i rurki średnicy 12 czy 13mm. Na wydajność wpływu to nie ma, to tylko kwestie indywidualnych preferencji. Do tego oczywiście złączki kątowe obrotowe w ilości jaka Ci będzie potrzebna.

 

 

Dokładnie o to mi chodziło ;) Nie pisałem akryl bo nie chciałem się ośmieszyć hehehe, nie byłem pewien ;) W każdym razie wiem co i jak, jeśli chodzi o gięcie i obróbkę to nie ma z tym problemu, takie mechaniczne rzeczy ogarnę bez problemu, grzanie opalarką i wyginanie to też nie będzie problem myślę :) Mam taką z reg. temp na warsztacie :)

 

Kształtki faktycznie fajne, przemyślę :)


  • 0

Procesor: Intel i7 8700k 5ghz (1.29v) delid TGC / Chłodzenie LC: Pompa Aquacomputer Aquastream XT USB, Rezerwuar NoName, Chłodnica NoName 360mm, wentylatory Thermaltake Riing RGB 12cm x3 na froncie z chłodnicą, tył 14cm, góra Thermaltake Riing RGB 14cm x3 / Mobo: MSI Z370 SLI plus
Pamięć: G.SKILL 16GB 3200MHz TridentZ CL14 (2x8GB) / Grafika:ASUS ROG STRIX GTX 1080 TI OC 11GB / Dyski: Samsung 640GB 7200rpm 16MB cache SATA-II F1, WD 1TB WD10EZEX / SSD: Goodram IRDM PRO 240gb / Zasilacz: SeaSonic X-650 KM3  / Obudowa: Thermaltake View 31 RGB
Mysz: SteelSeries Rival / Klawiatura: Hykker X Range / Dźwięk: LG BH7540T + Qpad QH-90 + Asus Xonar D2 / LCD: BENQ XL2720T Gaming 120hz


#4 Zawisz

Zawisz
  • Gaduła

  • 257 postów

Napisano 25 listopad 2018 - 20:28

Bloki pod względem wydajności nie poszły jakoś szczególnie do przodu, więc tym bym się nie przejmował. Skontrolowałbym jednak stan bloku w środku - czy nie jest zapchany jakimś syfem oraz w szczególności, w jakim stanie jest oring, bo po tylu latach mógł po prostu sparcieć i może nadawać się do wymiany.

 

Co do pompy, to jest to porządna jednostka, ale weź pod uwagę kilka sprawa. Nie wiesz ile wcześniej miała przepracowane, a po drugie - pompa to najważniejszy element każdego układu LC. W zasadzie jest to jedyny ruchomy element każdej pętli i od jego sprawnego działania zależy to czy pętla będzie działał. Nie chcę Cię straszyć w żaden sposób, ale ja nie powierzyłbym działania swojego kompa konstrukcji, która ma dekadę na karku i Bóg jeden wie gdzie wcześniej leżała i co robiła. Jeśli pompa padnie w trakcie pełnego obciążenia kompa, to temperatury pójdą momentalnie do góry, procek czy karta mogą nie zdążyć zbić taktów i pójdą z dymem. To oczywiście najczarniejszy scenariusz, ale warto to przemyśleć.

 

Niestety nowa, sensowna pompa nie będzie tanim wydatkiem - najtańsza nowa opcja to DCP-450 - nie jest to potwór mocy, ale taki układ ogarnie (ten Eheim, którego masz też super mocny nie jest, bo ma 5W). Najlepszym wyjście byłoby oczywiście DDC lub jeszcze lepiej D5, ale nawet używki, z jakimś fajnym topem szarpną Cię ze 250-300 zł, a wersje combo (ze zintegrowanym rezerwuarem) ze 350-500 zł.

 

Co do gięcia, to jeśli chcesz mieć to zrobione idealnie, to wcale tak proste nie jest, z resztą sam się o tym przekonasz :P. Rurki możesz sobie kupić w tym sklepie, bo są znacznie tańsze niż "firmowe" od EK czy Alphacool. Weź 2x tyle co przewidujesz, że będzie potrzebne, bo odpadków będzie sporo. Zwłaszcza przy połączeniach, gdzie masz 2 lub 3 gięcia na jednej rurce.


Użytkownik Zawisz edytował ten post 25 listopad 2018 - 20:30

  • 0

#5 racesupport

racesupport
  • Autor tematu
  • Rally is a lifestyle

  • 19 postów
  • GG:4730473
  • Miejscowość:Wisła

Napisano 25 listopad 2018 - 20:42

Niestety nowa, sensowna pompa nie będzie tanim wydatkiem - najtańsza nowa opcja to DCP-450 - nie jest to potwór mocy, ale taki układ ogarnie (ten Eheim, którego masz też super mocny nie jest, bo ma 5W). Najlepszym wyjście byłoby oczywiście DDC lub jeszcze lepiej D5, ale nawet używki, z jakimś fajnym topem szarpną Cię ze 250-300 zł, a wersje combo (ze zintegrowanym rezerwuarem) ze 350-500 zł.

 

Blok rozbierałem bo przerabiałem mocowanie, wyczyściłem i poskładałem, oring w bdb stanie bez skazy :)

 

Wiesz, nie jest dla mnie problemem wymiana pompki także wezmę to pod uwagę, rezerwuar mi się podoba ten co mam i chyba mógłbym go zostawić ? W tym przypadku w jaką pompkę iść bo tą co podałeś jest z rezerwuarem a dwa to chyba nie bardzo hehe

 

Co do gięcia, to jeśli chcesz mieć to zrobione idealnie, to wcale tak proste nie jest, z resztą sam się o tym przekonasz . Rurki możesz sobie kupić w tym sklepie, bo są znacznie tańsze niż "firmowe" od EK czy Alphacool. Weź 2x tyle co przewidujesz, że będzie potrzebne, bo odpadków będzie sporo. Zwłaszcza przy połączeniach, gdzie masz 2 lub 3 gięcia na jednej rurce.

 

Jasna sprawa, nie chcę chojraczyć ale myślę, że sobie poradzę :) 


  • 0

Procesor: Intel i7 8700k 5ghz (1.29v) delid TGC / Chłodzenie LC: Pompa Aquacomputer Aquastream XT USB, Rezerwuar NoName, Chłodnica NoName 360mm, wentylatory Thermaltake Riing RGB 12cm x3 na froncie z chłodnicą, tył 14cm, góra Thermaltake Riing RGB 14cm x3 / Mobo: MSI Z370 SLI plus
Pamięć: G.SKILL 16GB 3200MHz TridentZ CL14 (2x8GB) / Grafika:ASUS ROG STRIX GTX 1080 TI OC 11GB / Dyski: Samsung 640GB 7200rpm 16MB cache SATA-II F1, WD 1TB WD10EZEX / SSD: Goodram IRDM PRO 240gb / Zasilacz: SeaSonic X-650 KM3  / Obudowa: Thermaltake View 31 RGB
Mysz: SteelSeries Rival / Klawiatura: Hykker X Range / Dźwięk: LG BH7540T + Qpad QH-90 + Asus Xonar D2 / LCD: BENQ XL2720T Gaming 120hz


#6 Zawisz

Zawisz
  • Gaduła

  • 257 postów

Napisano 25 listopad 2018 - 21:22

Jeśli będziesz myślał nad zmianą pompy to zdecydowanie D5 - najlepsza pompa do LC, ale nie należy do najtańszych. Tutaj masz ją od razu z topem (ewentualnie wersja plexi topu). Ewentualnie ta wersja jest super, bo masz zintegrowane czujniki przepływu i temperatury, ale niestety cena wysoka. Potrzeba do nie jeszcze tego topu.

 

Możesz teższukać używek na allegro - oznaczenia tej pompy są różne Laing D5, EK D5, Alphacool VPP655 itd. - wszystko to to samo czyli przemysłowa pompa Laing D5 :).

 

Rez może zostać :). Wersje combo czyli pompa + rez są fajnym rozwiązaniem pod tym względem, że zajmują mniej miejsca oraz nie trzeba tyle złączek i rurek, żeby to połączyć.

 

Z rurkami powodzenia :). Jest to specyficzna zabawa, ja ją lubię, ale znam osoby, które nerwicy przy tym dostały i rzuciły tym w cholerę :P. Tutaj masz temat mojego autorstwa z innego forum (będę musiał poprosić moda o możliwość publikacji również tutaj), stanowiący bazę danych o LC - znajdziesz tam linki do wielu przydanych informacji. Polecam poczytać / pooglądać jeśli masz czas i ochotę. W sekcji "węże i rurki" masz sporo informacji o gięciu i obróbce rurek, które mogą Ci się przydać i ułatwić robotę.


Użytkownik Zawisz edytował ten post 25 listopad 2018 - 21:26

  • 0

#7 racesupport

racesupport
  • Autor tematu
  • Rally is a lifestyle

  • 19 postów
  • GG:4730473
  • Miejscowość:Wisła

Napisano 25 listopad 2018 - 21:35

eśli będziesz myślał nad zmianą pompy to zdecydowanie D5 - najlepsza pompa do LC, ale nie należy do najtańszych. Tutaj masz ją od razu z topem (ewentualnie wersja plexi topu). Ewentualnie ta wersja jest super, bo masz zintegrowane czujniki przepływu i temperatury, ale niestety cena wysoka.
 

 

A np to nada się ?

 

https://allegro.pl/p...7679086473.html

 

Dzięki wielkie za wyjaśnienie kluczowych kwestii, myślę, że teraz sobie poradzę :)


  • 0

Procesor: Intel i7 8700k 5ghz (1.29v) delid TGC / Chłodzenie LC: Pompa Aquacomputer Aquastream XT USB, Rezerwuar NoName, Chłodnica NoName 360mm, wentylatory Thermaltake Riing RGB 12cm x3 na froncie z chłodnicą, tył 14cm, góra Thermaltake Riing RGB 14cm x3 / Mobo: MSI Z370 SLI plus
Pamięć: G.SKILL 16GB 3200MHz TridentZ CL14 (2x8GB) / Grafika:ASUS ROG STRIX GTX 1080 TI OC 11GB / Dyski: Samsung 640GB 7200rpm 16MB cache SATA-II F1, WD 1TB WD10EZEX / SSD: Goodram IRDM PRO 240gb / Zasilacz: SeaSonic X-650 KM3  / Obudowa: Thermaltake View 31 RGB
Mysz: SteelSeries Rival / Klawiatura: Hykker X Range / Dźwięk: LG BH7540T + Qpad QH-90 + Asus Xonar D2 / LCD: BENQ XL2720T Gaming 120hz


#8 Zawisz

Zawisz
  • Gaduła

  • 257 postów

Napisano 25 listopad 2018 - 21:41

Tą pompę sprzedaje znajomy z innego forum :P.

 

VPP755 nie jest D5, to próba Alphacool zrobienia lepszej wersji D5, która skończyła się... klapą. Sam miałem 2 sztuki VPP755 - jedna zdechła po tygodniu, druga od początku wydawała z siebie odgłosy jak pralka do której ktoś wrzucił cegłę. U Kethaela ta pompa jednak trochę podziałała, więc widać, że ma sprawną sztukę (pewnie z drugiej rewizji, którą ponoć poprawiali). Mimo wszystko nie brałbym tej pompy. Tutaj masz cały wątek na temat problemów z nią związanych jeśli Ci się chcę poczytać :).

 

Alphacool ma też VPP655 - ta wersja to D5 i ją możesz śmiało brać.

 

Nie ma sprawy, jak masz jakieś pytania to śmiało pisz. Chętnie podzielę się wiedzą i pomogę :).


Użytkownik Zawisz edytował ten post 25 listopad 2018 - 21:42

  • 0

#9 PatrykT

PatrykT
  • misterT.design

  • 3217 postów
  • Miejscowość:Karczew

Napisano 26 listopad 2018 - 20:14

Barrow-a polecam brać bezpośrednio z aliexpres, poczekasz troche dłużej ale cena będzie ciekawsza. Teraz mają fajne zestawy do rurek, sam wziąłem taki zestaw do rurek 12mm i jest ok : https://pl.aliexpres...81-b2e34b4c3ccb

 

 

 

Co do pomp vp755, to mam 3 sztuki, jedna z pierwszej rewizji, dwie z drugiej i jak na razie odpukać nie mam z nimi problemów, nawet ze sterowaniem pwm ;). Jakbym teraz miał brac pompę to patrzyłbym na aquacomputer d5 vision, ma parę fajnych bajerów które są przydatne jak np czujnik temperatury cieczy czy przepływomierz 


  • 0

 i7 4790k/Asus MVIF/Corsair Dominator GT/SLI GTX 980Ti/SSD Crucial BX100 250Gb/Samsung 2Tb/Bq DP PRO 850w/TJ-07/AIM SC808/DT 770 Pro 80Ohm/AOC Q32279VWF/SteelSeries Apex/Steel Series Rival/ LC by Alphacool

 

  MrT Design                                         Profesjonalny delid Intel cpu 

 

#10 racesupport

racesupport
  • Autor tematu
  • Rally is a lifestyle

  • 19 postów
  • GG:4730473
  • Miejscowość:Wisła

Napisano 26 listopad 2018 - 22:54

Barrow-a polecam brać bezpośrednio z aliexpres, poczekasz troche dłużej ale cena będzie ciekawsza. Teraz mają fajne zestawy do rurek, sam wziąłem taki zestaw do rurek 12mm i jest ok : https://pl.aliexpres...81-b2e34b4c3ccb



Co do pomp vp755, to mam 3 sztuki, jedna z pierwszej rewizji, dwie z drugiej i jak na razie odpukać nie mam z nimi problemów, nawet ze sterowaniem pwm ;). Jakbym teraz miał brac pompę to patrzyłbym na aquacomputer d5 vision, ma parę fajnych bajerów które są przydatne jak np czujnik temperatury cieczy czy przepływomierz


Możesz podlinkowac ta pompę D5 Vision i gdzie najlepiej kupić? Jestem zdania że lepiej raz a porządnie ;)
  • 0

Procesor: Intel i7 8700k 5ghz (1.29v) delid TGC / Chłodzenie LC: Pompa Aquacomputer Aquastream XT USB, Rezerwuar NoName, Chłodnica NoName 360mm, wentylatory Thermaltake Riing RGB 12cm x3 na froncie z chłodnicą, tył 14cm, góra Thermaltake Riing RGB 14cm x3 / Mobo: MSI Z370 SLI plus
Pamięć: G.SKILL 16GB 3200MHz TridentZ CL14 (2x8GB) / Grafika:ASUS ROG STRIX GTX 1080 TI OC 11GB / Dyski: Samsung 640GB 7200rpm 16MB cache SATA-II F1, WD 1TB WD10EZEX / SSD: Goodram IRDM PRO 240gb / Zasilacz: SeaSonic X-650 KM3  / Obudowa: Thermaltake View 31 RGB
Mysz: SteelSeries Rival / Klawiatura: Hykker X Range / Dźwięk: LG BH7540T + Qpad QH-90 + Asus Xonar D2 / LCD: BENQ XL2720T Gaming 120hz


#11 Zawisz

Zawisz
  • Gaduła

  • 257 postów

Napisano 27 listopad 2018 - 07:14

Nie ma czegoś takiego jak Aquacomputer Vision - jest Aquacomputer D5 Next, które linkowałem powyżej :P.


  • 0

#12 racesupport

racesupport
  • Autor tematu
  • Rally is a lifestyle

  • 19 postów
  • GG:4730473
  • Miejscowość:Wisła

Napisano 27 listopad 2018 - 19:46

Barrow-a polecam brać bezpośrednio z aliexpres, poczekasz troche dłużej ale cena będzie ciekawsza. Teraz mają fajne zestawy do rurek, sam wziąłem taki zestaw do rurek 12mm i jest ok : https://pl.aliexpres...81-b2e34b4c3ccb

 

 

 

Co do pomp vp755, to mam 3 sztuki, jedna z pierwszej rewizji, dwie z drugiej i jak na razie odpukać nie mam z nimi problemów, nawet ze sterowaniem pwm ;). Jakbym teraz miał brac pompę to patrzyłbym na aquacomputer d5 vision, ma parę fajnych bajerów które są przydatne jak np czujnik temperatury cieczy czy przepływomierz 

 

Zamawiam :)

 

ale w jaką średnicę iść ? myślę nad czymś grubszym niż 10, może 14 hmm


  • 0

Procesor: Intel i7 8700k 5ghz (1.29v) delid TGC / Chłodzenie LC: Pompa Aquacomputer Aquastream XT USB, Rezerwuar NoName, Chłodnica NoName 360mm, wentylatory Thermaltake Riing RGB 12cm x3 na froncie z chłodnicą, tył 14cm, góra Thermaltake Riing RGB 14cm x3 / Mobo: MSI Z370 SLI plus
Pamięć: G.SKILL 16GB 3200MHz TridentZ CL14 (2x8GB) / Grafika:ASUS ROG STRIX GTX 1080 TI OC 11GB / Dyski: Samsung 640GB 7200rpm 16MB cache SATA-II F1, WD 1TB WD10EZEX / SSD: Goodram IRDM PRO 240gb / Zasilacz: SeaSonic X-650 KM3  / Obudowa: Thermaltake View 31 RGB
Mysz: SteelSeries Rival / Klawiatura: Hykker X Range / Dźwięk: LG BH7540T + Qpad QH-90 + Asus Xonar D2 / LCD: BENQ XL2720T Gaming 120hz


#13 Zawisz

Zawisz
  • Gaduła

  • 257 postów

Napisano 27 listopad 2018 - 19:53

Jak chcesz coś grubszego, ale żeby nadal były łatwo dostępne złączki i same rurki, to idź w 16mm.

 

14mm robi w zasadzie tylko Barrow i XSPC, innych złączek niż ich pod tą średnicę nie dostaniesz. Generalnie mało popularna średnica.

 

Średnica nie ma wpływu na wydajność, to czyta estetyka. 


Użytkownik Zawisz edytował ten post 27 listopad 2018 - 19:55

  • 0

#14 racesupport

racesupport
  • Autor tematu
  • Rally is a lifestyle

  • 19 postów
  • GG:4730473
  • Miejscowość:Wisła

Napisano 27 listopad 2018 - 20:49

Złączki to są takie jak potrzebuje ? One działają tak samo jak te co mam teraz, wkładam rurkę i skręcam tak ?

 

https://pl.aliexpres....5ba97ab7hFLIHM

 

Takich naliczyłem 8szt, ewentualnie muszę przemyśleć jeszcze montaż czy jakieś kątowe potrzebuje czy wszystko dam radę dogiąć hehe


  • 0

Procesor: Intel i7 8700k 5ghz (1.29v) delid TGC / Chłodzenie LC: Pompa Aquacomputer Aquastream XT USB, Rezerwuar NoName, Chłodnica NoName 360mm, wentylatory Thermaltake Riing RGB 12cm x3 na froncie z chłodnicą, tył 14cm, góra Thermaltake Riing RGB 14cm x3 / Mobo: MSI Z370 SLI plus
Pamięć: G.SKILL 16GB 3200MHz TridentZ CL14 (2x8GB) / Grafika:ASUS ROG STRIX GTX 1080 TI OC 11GB / Dyski: Samsung 640GB 7200rpm 16MB cache SATA-II F1, WD 1TB WD10EZEX / SSD: Goodram IRDM PRO 240gb / Zasilacz: SeaSonic X-650 KM3  / Obudowa: Thermaltake View 31 RGB
Mysz: SteelSeries Rival / Klawiatura: Hykker X Range / Dźwięk: LG BH7540T + Qpad QH-90 + Asus Xonar D2 / LCD: BENQ XL2720T Gaming 120hz


#15 Zawisz

Zawisz
  • Gaduła

  • 257 postów

Napisano 27 listopad 2018 - 20:58

Tak, takie złączki potrzebujesz. Działają podobnie do zwykłych na węże, tylko w środku masz oringi, które uszczelniają połączenie między rurką, a złączką. "Obsługa" jest prosta odkręcasz pierścień kompresyjny, który jest na górze, pod nim jest jeden oring. Wsadzasz pierścień kompresyjny na rurkę, potem wkładasz oring na rurkę, a samą rurkę wpychasz do złączki, w której jest kolejny oring. Potem wszystko skręcasz tak, że pierścień kompresuje oring, który pod nim jest uszczelniając wszystko. Rurka musi mieć obrobiony koniec, bo możesz przeciąć oringi przy wkładaniu, do tego warto posmarować je wodą, żeby łatwiej wskoczyła.

 

Do obecnego zestawu potrzebujesz 8 złączek prostych. Kątowe dobrze przemyśl, bo pewnie gdzieś będą potrzebne.


  • 0

#16 racesupport

racesupport
  • Autor tematu
  • Rally is a lifestyle

  • 19 postów
  • GG:4730473
  • Miejscowość:Wisła

Napisano 27 listopad 2018 - 23:28

Zostawię chyba jak jest ale do tego kupię pompę D5, no i zastanawiam się tylko czy zamieszczę dwie końcówki na bloku i na rez obok siebie bo są one dość blisko siebie, może wtedy jeszcze nie myśleli o takich wielkich średnicach?
  • 0

Procesor: Intel i7 8700k 5ghz (1.29v) delid TGC / Chłodzenie LC: Pompa Aquacomputer Aquastream XT USB, Rezerwuar NoName, Chłodnica NoName 360mm, wentylatory Thermaltake Riing RGB 12cm x3 na froncie z chłodnicą, tył 14cm, góra Thermaltake Riing RGB 14cm x3 / Mobo: MSI Z370 SLI plus
Pamięć: G.SKILL 16GB 3200MHz TridentZ CL14 (2x8GB) / Grafika:ASUS ROG STRIX GTX 1080 TI OC 11GB / Dyski: Samsung 640GB 7200rpm 16MB cache SATA-II F1, WD 1TB WD10EZEX / SSD: Goodram IRDM PRO 240gb / Zasilacz: SeaSonic X-650 KM3  / Obudowa: Thermaltake View 31 RGB
Mysz: SteelSeries Rival / Klawiatura: Hykker X Range / Dźwięk: LG BH7540T + Qpad QH-90 + Asus Xonar D2 / LCD: BENQ XL2720T Gaming 120hz


#17 Zawisz

Zawisz
  • Gaduła

  • 257 postów

Napisano 28 listopad 2018 - 07:20

Zmierz suwmiarką średnicę obecnych złączek oraz odstęp pomiędzy nimi i będziesz wiedział czy nowe wejdą - te złączki, które wybrałeś mają około 24-25mm średnicy, dokładnych danych niestety nie widzę. Jak nie wejdzie, to musisz w jeden port wkręcić albo złączkę kątową 90 stopni i jakoś to wyprowadzić, albo extender 20mm i w niego złączkę prostą - jedna złączka będzie wtedy wyżej od drugiej i nie będą o siebie wadzić. Ewentualnie wziąć niższą średnicę rurek, automatycznie złączki będą miały też mniejszą średnicę.


  • 1

#18 Pan Kierownik

Pan Kierownik
  • Bywalec

  • 120 postów

Napisano 29 listopad 2018 - 14:32

Rurki się bardzo łatwo wygina ale pod warunkiem że to tworzywo PETG a nie PMMA jak w podanym linku. Do PMMA trzeba mieć ogromną cierpliwość, potrzeba dużo czasu na powolne i dokładne rozgrzanie z dwóch stron. Wystarczy moment nieuwagi, za blisko opalarka, robią się bąbelki i rurka do wyrzucenia. PETG to dziecinnie łatwa zabawa, bez większych problemów zrobisz dowolną liczbę zakrętów w dowolne strony.


  • 0

#19 Zawisz

Zawisz
  • Gaduła

  • 257 postów

Napisano 29 listopad 2018 - 14:38

Warto jednak wspomnieć o tym, że PETG ma gorsze właściwości chemiczne od PMMA i może reagować z niektórymi płynami. Do tego gorzej wygląda, bo ma delikatnie niebieskie zabarwienie, a na rurach widać (z niewielkiej odległości) prążki.

 

PMMA wcale nie jest takie trudne w obróbce, zbudowałem kilka kompów na tych rurkach i bez problemu da się wszystko ogarnąć. PETG jest łatwiejsze w ogarnięciu, w końcu to tworzywo, z którego robi się butelki na wodę mineralną :).


  • 0

#20 Pan Kierownik

Pan Kierownik
  • Bywalec

  • 120 postów

Napisano 30 listopad 2018 - 15:58

Warto jednak wspomnieć o tym, że PETG ma gorsze właściwości chemiczne od PMMA i może reagować z niektórymi płynami. Do tego gorzej wygląda, bo ma delikatnie niebieskie zabarwienie, a na rurach widać (z niewielkiej odległości) prążki.

 

Mam PETG i PMMA od chińczyków i jedyna różnica w wyglądzie to minimalnie mniejsza przezroczystość PETG. Nie ma żadnych prążków ani niebieskiego zabarwienia.


  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych