Skocz do zawartości

PSVR - pierwsze wrażenia po zakupie


Recommended Posts

Witam.

 

Spełniając prośbę o podzieleniu się wrażeniami po zakupie PSVR postaram się zrelacjonować pierwsze wrażenia z używania tego sprzętu :)

 

1. Zakup.

 

W internecie można poczytać wiele recenzji PSVR ale trzeba brać pod uwagę, że większość jest z 2016 roku. Gdy PSVR wchodził na rynek kosztował 1780zł i zestaw nie zawierał niezbędnej kamery. Kompletny zestaw z kamerą był wydatkiem 2000zł. Jeśli więc czytacie czy opłaca się kupować PSVR a tekst pochodzi z 2016 czy nawet początku 2017 roku to polecam wziąć poprawkę na kalkulację tej opłacalności przy wydatku 2000zł. Do tego starsze recenzje są tworzone na standardowym PS4 lub na grach nie korzystających z dodatkowych atutów PS4 Pro.

Dzisiaj kompletny zestaw z kamerą to wydatek 850zł, biblioteka gier jest znacznie większa i większość gier VR korzysta z dodatkowej mocy obliczeniowej PS4 Pro. Kontrolery Move są opcją, można je dokupić (pasują te z PS3) a nowe to wydatek około 330zł za 2 sztuki lub używane po 60-90zł/szt.

 

2. Instalacja.

 

Instalacja PSVR jest banalnie prosta. Kabelki oznaczone cyferkami, przejrzysta instrukcja. Nie było żadnych niespodziewanych problemów.

 

3. Pierwsze uruchomienie, konfiguracja.

 

Konsola od razu wykrywa kamerę i VR proponując ich kalibracje. Całość trwa kilka minut, po kalibracji warto sprawdzić ustawienie rozstawu oczu tak aby obraz był wyraźny. Kamerka robi zdjęcie twarzy, ustawiamy znaczniki na środku oczu i gotowe. Sprzęt już wie jaki mamy rozstaw oczu i w którym miejscu wyświetlać ekran dla prawego i lewego oka.

 

4. Pierwsze wrażenie w VR

 

Jest powalające :) Spodziewałem się, że zobaczę to co widać normalnie na TV ale będzie to duże na całe pole widzenia. Niespodzianką był efekt 3D który w przypadku VR jest niesamowity. Jeśli kiedyś po raz pierwszy oglądaliście film 3D w kinie to wyobraźcie sobie to samo ale z lepszą immersją. Po włączeniu VR Words gracza wita ekran początkowy, znajdujemy się w lobby i wybieramy grę. Jeśli mamy aktualnie zaznaczoną gierkę (a raczej tech-demo) o nurkowaniu w klatce to widzimy przed sobą kulę wody. Można ją dotknąć padem :) Ciężko to opisać ale wygląda to tak jakby się tam naprawdę było, kula wody naprawdę była 30cm od naszej głowy a my naprawdę możemy się nią bawić padem (kamera widzi pada i przenosi go do VR).

 

Drugą gierka jaką odpaliłem był Dirt Rally VR. Patrząc na wprost przez szybę efekt 3D jest przyzwoity ale da się zauważyć słabą rozdzielczość. Im dalszy plan tym większa pikseloza. Nie jest to jednak na tyle problematyczne aby nie dało się grać, samą drogę widać dobrze i odczucie prędkości jest bardziej realne niż na TV. Widok wnętrza auta jest rewelacyjny i wykorzystuje efekty 3D. Wszystko widać tak jakby się tam siedziało.

 

Last Guardian VR (demo). Pierwsze wrażenie - ale on jest ogromny ! :) Muszę kupić pełną wersję bo demko prezentuje się świetnie. Oraz obowiązkowo Resident Evil VII. 

 

5. Wygoda.

 

Google są lekkie i szybko przestajemy zwracać na nie uwagę. Dobrze przylegają i nie ma problemu wpadającego światła zewnętrznego. Przy wygaszonym ekranie jest całkowita ciemność. Po kilkunastu minutach używania wewnątrz robi się cieplej ale soczewki nie parują. Do googli dochodzi jeden kabel więc grając na siedząco nie ma problemu ale chodząc można się w niego zaplątać. Choć granie na stojąco to według mnie słaby pomysł i proszenie się rozwalenie czegoś lub uszkodzenie samego siebie.

 

6. Jakość obrazu.

 

Nie jest idealnie ale jest wystarczająco, tak można by streścić PSVR. Rozdzielczość jest niewystarczająca przy szczegółach w dalszym planie ale jeśli producent gry dobrze ją dopasował do możliwości PSVR to efekt jest naprawdę dobry (np. Last Guardian). W grach z grafiką uproszczoną jak w Superhot VR, Battlezone itp. pikseloza nie występuje, lub raczej nie jest wyraźnie widoczna.

Ruchy głowy są przenoszone bez wyczuwalnego laga, kamerka nie gubi markerów o ile pokój nie jest zbyt jasno oświetlony. Do VR zaleca się przyciemnić światła otoczenia, im wyższy kontrast pomiędzy świecącymi markerami a otoczeniem tym kamera łatwiej śledzi ruchy i odległość.

Na ekranie widać siateczkę ale tylko na jednolitym szarym kolorze. Podczas grania jest bardzo słabo widoczna i nie przeszkadza.

 

Na razie tyle, do ogrania czeka Here They Lie. Trzeba będzie też sprawdzić jak google radzą sobie z filmami 360*. Jeśli ktoś ma jakieś pytania to pisać śmiało.

  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites

No sprzęt jest świetny, sam kupiłem w ubiegłym roku na Black Friday za 999 PLN.

Na samym początku robi ogromne wrażenie, praktycznie nie chce się już klasycznie grać.

 

Po ponad pół roku sprzedałem zestaw bo po opadnięciu emocji jednak ta niska rozdzielczość dawała w kość.

Może i bym nie sprzedał, ale trafił się kupiec który zapłacił więcej niż ja w Black Friday więc to przechyliło szalę.

 

Od jakiegoś czasu myślę nad goglami do PC ale w tym przypadku jest jednak wciąż bardzo drogo.

Jednak oferta Sony to idealny stosunek jakości do ceny. Za grosze dostajemy rewelacyjne VR z konkretnymi grami.

Link to post
Share on other sites

W jakie tytuły grałeś ?

Wystąpił u Ciebie problem z zawrotami głowy i mdłością ? 

 

Mnie zemdliło na Dirt Rally ale tylko w momencie gdy wypadałem z trasy :) Podczas jazdy nic ale niekontrolowane obroty albo dachowanie i czułem się jak na mocnym kacu który za chwilę zmieni się w odruch wymiotny. Ale po zdjęciu gogli szybko organizm wraca do normy. 

Link to post
Share on other sites

Grałem w GT Sport, Driveclube, VR Worlds i Doom + troche demówek.

Nie grałem w REVII gdyż ogarnąłem to wcześniej na PC i nie chciałem znowu płacić 200 za grę.

 

Generalnie nie miałem problemu z mdłościami.

Pojawiały się na początku grania w DOOM'a ale po kilku minutach walki przechodziło.

Generalnie super sprawa.

No i fajnie mi się grało w Crasha w trybie kinowym + oglądanie filmów.

 

Po sprzedaniu VR, opchnełem tez plejaka i kupiłem PS4 PRO żeby znowu wrócić na VR, ale głośność PS4 skutecznie zniechęciła mnie do zabawy.

Link to post
Share on other sites

Mając na głowie gogle i słuchawki w uszach to co przeszkadza głośność konsoli ?

 

Ja mam wersje 7116 i nie jest jakoś szczególnie głośna. Pod mocnym obciążeniem słychać świst wentylatora ale to nie jest odrzutowiec przy którym nie da się grać, szczególnie w słuchawkach. Najnowsza wersja 7216 jest ponoć jeszcze cichsza (i cieplejsza).

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...