Skocz do zawartości

Prośba o ocenę zestawu - uniwersalny komputer ok. 11000zł


Recommended Posts

Witam!

 

W ciągu tygodnia, może dwóch, będę chciał zakupić nowy komputer stacjonarny; Z wykształcenia jestem matematykiem, z zawodu programistą (> 10 lat doświadczenia) ale sprzętem niestety nie zajmowałem się wcale, a od kilkunastu lat pracuję wyłącznie na laptopach; Można bezpiecznie przyjąć, że większość mojej wiedzy o współczesnym sprzęcie komputerowym została zebrana podczas intensywnego przeglądania sieci w ciągu ostatnich trzech dni. Czyli: coś tam wiem, ale niemal na pewno popełniłem oczywiste błędy samodzielnie tworząc zestaw komputerowy, więc bardzo bym prosił o ocenę mojego "dzieła" przez kogoś bardziej doświadczonego  ;)

 

1. Zastosowania komputera:

 1.1 Programowanie; Podstawowe zastosowanie, różne języki => potrzebuję przynajmniej jednego szerokiego monitora; Docelowo będę chciał podłączyć jeszcze dwa monitory boczne, więc musi istnieć możliwość podłączenia łącznie co najmniej trzech monitorów; Sprzęt powinien sprawnie działać zarówno w systemie Windows 10 jak i Linux (dystrybucja jeszcze nie została wybrana);

 1.2 Półprofesjonalna obróbka wideo i grafiki, w tym grafiki 3D; Żona obecnie przebywa na urlopie macierzyńskim i postanowiła wykorzystać ten czas na przekwalifikowanie i pogłębienie swojej znajomości programów Photoshop, After Effects, 3ds Max => Prawdopodobnie przyda się sporo rdzeni i dużo pamięci; Z drugiej strony nie należy przesadzać, bo póki co mówimy o półprofesjonalnej obróbce;

 1.3 Półprofesjonalny Data Mining, czyli coś czym zajmowałem się podczas studiów i do zajmowania czym chciałbym powrócić po latach; Nie planuję przeprowadzać obliczeń CUDA (bo się na tym nie znam) => Potrzeba jeszcze więcej pamięci; Procesor musi być szybki (pojedynczy rdzeń);