Skocz do zawartości

Gwarancja wentylatora na Xkom


Recommended Posts

Dzień dobry,

Jakiś czas temu kupiłem chłodzenia procesora Cryorig H7. Nie dość, że dojechał do mnie z powyginanymi finami i musiałem je prostować pęsetą to jeszcze teraz zaczyna wariować wentylator. Pracuje o wiele głośniej przy tej samej ilości RPM co zwykle (a temperatury na procesorze też takie same), a przy obciążeniu wydaje "tykające" dźwięki podobne do tego, jakby wchodził w niego jakiś kabel.

 

I tutaj pytanie:

Opłaca się w ogóle w tym skepie odsyłać to na gwarancję (nasłuchałem się wielu opinii dot. tego sklepu i tego jak traktują klientów)?

 

Odeślą mi nowy czy może pracują tam Janusze, którzy zedrą plombę gwarancyjną i przejadą łożysko jakimś WD-40 (równie dobrze mogę sam to zrobić...)?

 

...a może po prostu kupię nowy wentylator, tylko że te innych producentów odpadają, a nowe Cryorig QF120 kosztuje +/- 50 zł. Warto wspomnieć, że dostępne są trzy wersje: silent, balance i performance (domyślnie dorzucają balance).

Link to post
Share on other sites

Patrząc w ten sposób ,to nigdy nic nie oddasz na gwarancję. Wszędzie pracują janusze. Dlaczego przyjąłeś i nie reklamowałeś wygiętych pinów ? W każdym większym sklepie zdarzają się wpadki ale to nie powód aby nie dochodzić swoich praw...

Link to post
Share on other sites

@jarrino Nie reklamowałem, bo miałem dużo ważniejszych rzeczy na głowie, więc nie miałem czasu zgłosić usterki, pójść na pocztę itd. Poza tym finy w aluminiowych radiatorach są dość miękkie, więc łatwo się prostują. W dodatku były powyginane w sposób taki, że nie utrudniały przepływu powietrza (czyli tylko wada wizualna). Wentylator postanowił ześwirować dopiero teraz, więc pytam o poradę, bo obecnie komputer jest mi dosyć potrzebny, a gdzieś posiałem boxowe chlodzenie. Szczerze najbardziej obawiam się o długi czas oczekiwania na odesłanie wentylatora.

Link to post
Share on other sites

Są dwa rodzaje sposobów rozpatrzenia reklamacji.

Gwarancja producenta i rękojmia sklepu.

Zasady naprawy (sposób i czas) z gwarancji ustala producent, bo gwarancja to jego dobra wola.

Zasady rękojmi są regulowane ustawowo.

Nigdzie w ustawie nie ma reguły, że uszkodzony sprzęt jest od razu wymieniany na nowy. Nie ma też podanego czasu na naprawę. Jest tylko czas (14 dni) na decyzję co do przyjęcia lub odrzucenia reklamacji.

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...