Skocz do zawartości

Recommended Posts

Cześć.
Zauważyłem pewien problem z płynnością odtwarzania obrazu. Oglądając materiały, przykładowo w jakości 1080p, obraz nie jest płynny. Niezależnie, czy pod monitor podłączony jest PC czy konsola. Wygląda to mniej więcej tak, jakby częstotliwość odświeżania ekranu ustawiona była na 25Hz. Dzieje się tak niezależnie od źródła odtwarzania gier, filmów lub innych transmisji. Sytuacja wygląda zupełnie inaczej w przypadku, kiedy materiał jest nagrany w 60 klatkach na sekundę. Wtedy obraz jest całkowicie płynny, pozbawiony jakichkolwiek wad. Dokładnie to samo dzieje się z moim TV Sony KDL32WD750. Co ciekawe, w innym pokoju posiadam TV LG43UH603V i tam nie występują podobne problemy. Obraz odtwarzany jest płynnie niezależnie od jakości i źródła. Każdy z trzech wymienionych przeze mnie sprzętów posiada częstotliwość odświeżania na poziomie 60Hz.
Nie sądzę, by była to wina po stronie komponentów komputera, ponieważ sytuacja wygląda tak samo przy odtwarzaniu materiałów z poziomu konsoli. Na wszelki wypadek udostępnię jednak specyfikację mojego PC: i7 8086K, ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix, G.SKILL 32GB 3600MHz, ASRock Z370 Extreme 4, Seasonic 650W Focus Plus 80 Gold, Samsung 500GB 970 EVO M.2 2280 NVMe + Samsung 250GB 970 EVO M.2 2280 NVMe + Toshiba 1TB 7200obr. 64MB P300

Link to post
Share on other sites

Sprawdź sobie, czy przypadkiem wyświetlacz bądź jakieś ustawienie karty graficznej nie wymusza 24 Hz. Włącz wyświetlanie klatek w Steamie (lub zainstaluj Frapsa), włącz jakąś grę, włącz synchronizację pionową i zobacz, czy wyświetla 24 Hz czy więcej. 

 

Nie wiem jak telewizory, ale niektóre projektory mają tryb 24 Hz i jeśli jest on wybrany na sztywno (nie automatycznie, na podstawie sygnału wejściowego), wtedy informacja zostanie przekazana do PC i w trybie vsync klatkaż obniży się do 24.

Link to post
Share on other sites

Dzięki za odpowiedź.

W zasadzie posiadam tylko dwie gry. Jedną z nich jest FIFA 19 i tutaj faktycznie kiedyś przeczytałem, że należy ustawić synchronizację pionową z wartością szybkie i różnica była widoczna gołym okiem. Działało i działa jak trzeba. W przypadku drugiej gry, którą jest Football Manager 19, Steam pokazuje FPS w przedziale 40-60 fps. Ta gra jednak nie jest dynamiczna, dlatego ciężko mi określić płynność obrazu. Co do ustawień karty, to nie zauważyłem niczego, co mogłoby negatywnie wpływać na płynność wyświetlanej treści. Oczywiście sterowniki zawsze aktualne.
Przy okazji dodam, że globalne włączenie synchronizacji pionowej lub całkowite jej wyłączenie nie powoduje zmiany jakości.

Edytowane przez ronconkreet
Link to post
Share on other sites
Będę zgadywał LG ma włączony TruMotion, Sony nie ma włączanego MotionFlow.

Oba TV mają włączone wspomagacze. Generalnie przy LG wszystko pracowało jak należy na starcie, bez grzebania w ustawieniach. W Sonym nie pomaga nic. To samo tyczy się monitora LG - synchronizacja pionowa włączona, wyłączona, różne ustawienia, FreeSync włączone lub wyłączone przy różnych ustawieniach karty graficznej. Nic nie pomaga.

 

 

 

 

Natomiast materiały w 24fps w porównaniu do tych w 60fps wydają się nie płynne bo w porównaniu do 60fps takie się wydawać będą. Oka nie oszukasz i 24-30fps nie będzie tak płynne jak 60fps.

Jasna sprawa, natomiast jest tak jak wspomniałem na początku - ten sam materiał w TV LG działa płynnie i bez wad, a w Sony i monitorze przycina, ruch nie jest płynny.

 

Ustawiając synchronizację pionową na wartość adaptacyjna, gry działają poprawnie, nie ma żadnego efektu przycinania czy rwania. Obraz jest płynny. W przypadku materiałów wideo jest bez zmian, obraz nie jest płynny.

Edytowane przez ronconkreet
Link to post
Share on other sites

To w takim razie LG lepiej ogarnął swój upłynniacz w UH603V niz Sony w KDL32WD750, co zresztą mnie nie dziwi skoro ten pierwszy jest znacznie lepszy i nowszy (dodatkowo realnie matryca ma 100Hz w LG vs 50Hz w Sony)

 

 

synchronizacja pionowa włączona, wyłączona, różne ustawienia, FreeSync włączone lub wyłączone przy różnych ustawieniach karty graficznej. Nic nie pomaga

 

No ale to chwila. Skoro mówimy o braku płynności to vsync tu nie da nic, najwyżej znacząco zwiększy input lag. On ogarnie problem tearingu a nie niskiego fps. FreeSync to oczywiście, że nic nie da bo przecież Twój komputer go nie obsługuje.

 

Jasna sprawa, natomiast jest tak jak wspomniałem na początku - ten sam materiał w TV LG działa płynnie i bez wad, a w Sony i monitorze przycina, ruch nie jest płynny.

 

Puszczone z tego samego urządzenia? Jeśli tak to patrz na samą górę posta.

 

 

Ustawiając synchronizację pionową na wartość adaptacyjna, gry działają poprawnie, nie ma żadnego efektu przycinania czy rwania. Obraz jest płynny. W przypadku materiałów wideo jest bez zmian, obraz nie jest płynny.

 

No z tego co piszesz to są trzy opcje: efekt placebo lub nie mówisz o braku płynności lub faktycznie chodzi po prostu o niższy fps.

 

Adaptive v-sync odpala vsync jak jest wysoki fps aby eliminować tearing a jak niski to wyłącza. Więc skoro vsync on i vsync off nie rozwiązują problemu to nie bardzo wiem jak adaptive vsync by miał to robić.

 

To że w przypadku wideo dalej będzie bez zmian jest zrozumiałe, bo vsync nie działa z filmami.

 

Widzę też na samym początku mylący bład "Każdy z trzech wymienionych przeze mnie sprzętów posiada częstotliwość odświeżania na poziomie 60Hz.". Nie. Monitor posiada realne 60Hz, TV Sony realne 50Hz i TV LG realne 100Hz.

Edytowane przez kubas246
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites
Widzę też na samym początku mylący bład "Każdy z trzech wymienionych przeze mnie sprzętów posiada częstotliwość odświeżania na poziomie 60Hz.". Nie. Monitor posiada realne 60Hz, TV Sony realne 50Hz i TV LG realne 100Hz.

To prawda, mój błąd - wielbłąd. Być może kluczowy w całej sprawie.

 

 

 

FreeSync to oczywiście, że nic nie da bo przecież Twój komputer go nie obsługuje.

Zdaję sobie sprawę, że to technologia AMD, ale na ślepo próbowałem wszystkiego.

 

 

 

Puszczone z tego samego urządzenia?

Ten sam materiał, to samo urządzenie, te same kable, wszystko to samo. Wychodzi więc na to, że sprawa rozbija się w różnicy w częstotliwości odświeżania między TV a monitorem (100>60).

 

 

 

Adaptive v-sync odpala vsync jak jest wysoki fps aby eliminować tearing a jak niski to wyłącza. Więc skoro vsync on i vsync off nie rozwiązują problemu to nie bardzo wiem jak adaptive vsync by miał to robić.

Przed ustawieniem adaptive vsync gry również nie były płynne, ruch był szarpany, klatkowany. Z adaptivem jak najbardziej wszystko uległo poprawie, działa jak trzeba. Jeśli chodzi o gry, to obraz jest płynny. Nie mam żadnych zastrzeżeń, to widać gołym okiem.

 

EDIT: Ponownie przetestowałem kilka filmów w różnej rozdzielczości. Obraz jest zdecydowanie płynniejszy pod warunkiem, że odtwarzany jest w jakości minimum 1440p. W przypadku gorszej, muszę skupiać się na materiałach w 60 klatkach na sekundę.

Wygląda więc na to, że wszystko jest w normie, a problem został wyjaśniony.

Edytowane przez ronconkreet
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...