Skocz do zawartości

Chcę zrobić WC do Aorus 1080ti


Recommended Posts

Witam serdecznie profesjonalistów w WC,
 
Jako, że jestem perfekcjonistą(niektórzy mówią, że to nerwica natręctw) i wiedziałem, że to w końcu nadejdzie, to chciałbym zamoczyć mojego 1080ti. Myślę o tym prawie każdego dnia i nie mogę się po prostu oprzeć by to zrobić odkąd zobaczyłem jaki jest tego efekt i jak to wygląda
 
Moje doświadczenie w temacie WC jest znikome jednak nie raz utworzyłem wiele rozbudowanych tematów z rekordową liczbą stron (51) na pclab, np. przy podkręcanie i stabilizowaniu pamięci ram, które pewnie pomogły nie jednemu użytkownikowi.
 
Co prawda niedawno udało mi się wykonać swój pierwszy UV(undervolting) na wspomnianym aorusie 1080ti przy zachowaniu 1890mhz oraz zejściu do 962mv. Przyniosło to rezultat obniżenia temperatur o prawie 8 stopni w dół i zachowaniu wydajności. Teraz jednak chcę wejść poziom wyżej. 
 
Zorientowany w temacie dowiedziałem się że wyjdzie to max 2000zł od EKWB. Jednak przydałby się jakiś specjalista od części BARROWA (chińska firma WC co ma dobrą jakość produktów)  - ewentualnie jakis odpowiednik barrowa.
Chciałbym więc zamówić te części od barrowa bo są jednak tańsze, kwestia czy ktoś tu jest w stanie w razie co pomóc to wszystko zbudować itd?
 
Powody czemu chcę zrobić WC do mojej grafiki są następujące:
-karta była używana(ale nie w koparach), za rok kończy sie jej gwarancja stąd chce maksymalnie wydłużyć jej żywotność
-zależy mi na maksymalnej ciszy, szczegolnie ze łożysko przy wysokich obrotach, ale też i czasem niskich potrafi się ocierać i wydawać charakterystyczny podźwięk (nie są to cewki tylko wg mnie łożysko)
-trzeci powód, no cóż, stoi na biurku mój komputer ze szkłem hartowanym w obudowie fractal meshify i widzę za********e ale nie oczojebną tęczową poświatę wychodzącą z mojej płyty głownej oraz zmieniający kolor napis aorus z logiem wilka i od czasu do czasu napis fan stop ((optymalna moc na pulpicie w ustawieniach nvidii))
Przechodząc więc do rzeczy chce złożyć najlepszego możliwego dla mnie kompa, by efektownie to wyglądało, pozbyć się dzięki temu wentylatorów na owej grafice i jednego z przodu który na niego dmucha.
 
Generalnie myślałem tez o wsporniku, zamontowaniu go na śledziu i doczepieniu 3x90mm wentylatorów (3x120mm niestety odpada bo moja obudowa pomiesci max 31.5cm (przy zamontowanym z przodu wentylatorze) - ale nawet jakbym zamontowal takowego sledzia:
 
...to mysle ze temp i tak spadly by max o 5, moze 10 stopni.
 
Chcę mieć najlepszy efekt, stąd chcę wyłożyć najlepiej 1,5 kafla by mieć za******y basenik dla mojego aoruska 1080ti i max 50 temp w grach = żywotność nieskończona, a wartość takiej grafiki = prawie podwojona.
 
Czy jest tu więc jakiś specjalista co ogarnia temat i mógłby pomóc? albo przez internet, gdzie moglbym to sam zrobic, ewentualnie moge nawet zapłacić komuś za montaz tego, mieszkam w Kołobrzegu. 
 
Myslalem o WC takze na procka, ale jako ze mam delida to na razie darujmy sobie ten temat, temp max w grach to i tak 65 stopni na procku, dzieki delidzie, choc i tak zawsze moge wymienic proca na lepszego, lub ogarnac lepsze chlodzenie, jednak noctua nie jest az tak glosna jak 3x wentylatory chlodzace podobna temperature na prawie dwukilowym aorusie.
 
 
To chyba tyle, w razie dodatkowych pytań walić śmiało
 
Na zachętę zdjęcie aktualnego sprzętu, by nie było że ściemniam.

Pozdrawiam.
PS. Mile widziane zdjęcia lub doswiadczenia innych osób z WC 1080ti(najlepiej tez aorus).
 
ApyljVd.jpg
Edytowane przez forii
Link to post
Share on other sites

Pisz zwięźlej, bo 80% osób nawet nie przeczyta całości takiego wypracowania.

 

Pierwsze pytanie - zdajesz sobie sprawę z tego, że wywalisz kupę kasy i niewiele dostaniesz w zamian? To ma wyglądać, czy działać? Czy wyglądać i działać? Ostatnia opcja jest oczywiście zdecydowanie najdroższa.

 

Co do bloku GPU, to Barrow to spoko wyjście. Ewentualnie, jeśli masz czas, można się rozejrzeć za używanym blokiem. Wyszła nowa seria kart od NV, więc powoli zaczną się pojawiać używki na allegro i forach w bardzo przyjemnych cenach.

 

Meshify C jest dosyć ciasne jeśli chodzi o LC - przy tak długiej karcie będzie mało miejsca na pompę i rez. Widzę, że masz wentylatory 140mm, więc trzeba ładować się w takie chłodnice.

 

Tutaj masz blok Barrow pod tą kartę. Warto też wziąć złączki kompresyjne Barrow, bo są w bardzo fajnej cenie, a jakość jest jak najbardziej ok. Spokojnie możesz też brać złączki kątowe Barrow. Podlinkowałem Ci złączki kompresyjne 10/16, więc taki wąż też potrzebujesz - 2m spokojnie wystarczą. Co do chłodnicy, to spokojnie wystarczy tani Magicool, ewentualnie możesz dorzucić do Black Ice. Ewentualnie możesz ściągać taką chłodnice Bykski, która wyjdzie jakieś trochę taniej niż Magicool, ale kij wie co to będzie. Co do pompy, to są dwa wyjścia-  taniej, czyli bierzesz małe DCP-450, które jest tanie, ciche i spokojnie ogarnie taki układ. Albo nie bawisz się w półśrodki i od razu bierzesz D5 i po sprawie, ale wtedy się wykosztujesz. Nawet jak weźmiesz to z Ali, gdzie mało jest fajnych combo D5. Z tą pompą będzie też taki problem, że w Twojej budzie jest mało miejsca i ciężko będzie ją gdzieś sensownie upchnąć. Płyn polecam Aquacomputer DP Ultra - używam go od lat i nigdy nie było problemów, 1l spokojnie wystarczy. 

 

Przy zamawianiu z Chin weź sobie też pod uwagę dwie rzeczy:

1. Zbliżają się święta i jeśli chcesz mieć towar u siebie przed końcem roku, to musisz zamówić w ciągu dwóch tygodni, bo potem będą mega opóźnienia

2. Wzmorzyły się kontrole celne paczek idących od majfrendów i szansa na to, że celnicy zatrzymają Twoją paczkę i doliczą Ci 23% VATu jest znacznie większa niż kiedyś. Im większa i cięższa paka tym większe prawdopodobieństwo kontroli.

 

Edit: kaylo - OP chce zrobić LC po taniości na chińskich częściach, a Ty wyskakujesz z chłodnicą za ponad 600 zł i szybkozłączkami, gdzie przyzwoite kosztują po 70-90 zł szt. :E. 

Edytowane przez Zawisz
  • Popieram 4
Link to post
Share on other sites

Dorzucę swoje 3 grosze do tematu ;)

O ile dobrze sprawdziłem parę dni temu, to z blokiem na 1080 Ti Aorus od EK może być problem. W sklepach, jeśli już pojawia się ten blok, to ze wzmianką "brak w magazynie". Po dokopaniu się do tego modelu na stronie EK widzimy status "End of Life".

Ogólnie sama karta nie jest już produkowana przez Gigabyte'a więc nic dziwnego, że i EK wstrzymał produkcję.

Jestem ciekaw jak wygląda jakość i wydajność tego bloku od Barrow.

Edytowane przez Maxikas
Link to post
Share on other sites

@UP

Lipton z youtuba mówił że firma Barrow jest rewelacja, i że jakościowo dorównują EKWB, czasem nawet przewyższają, oczywiście wszystko to za niższe pieniądze :P

 

również myślę żeby swojego nie dawno kupionego Gigabyta 1080Ti zalać,

na szybkości na stronie EKWB (configurator) złożyłem taki zestaw na samą grafe:

 

  • 550 zł - blok wodny full cover
  • 730 zł - rezerwuar z pompą +RGB
  • 310 zł - chłodnica (gruba dual) 240mm
  • 70 zł - węże 3 metry
  • 150 zł - 6x złączki
  • 140 zł - 2x wentylatory
  • 170 zł - backplate (opcjonalne)
  • 30 zł - płyn zabarwiający czerwony (opcjonalne)
  • 13 zł - rozdzielacz dla wentyli, typu Y (opcjonalnie)

suma: 1950 zł (z opcjonalne to 2163 zł)

 

tylko nie krzyczcie jak coś źle dobrałem^ ja dopiero jestem początkujący w tych sprawach :D,

 

myślałem nad chłodnicą 280mm na przód budy ale w moim Fractalu ARC XL, producent podaje że max 240mm (front), a dziwne to jest ponieważ zamontowane mam tam 2x wentylatory 140mm

 

Link to post
Share on other sites

@Maxikas - Miałem w rękach kilka bloków Barrow, do tego znajomi ich używali i nie było problemów. Jakość wykonania jest ok, zwłaszcza jak za tą kasę. W jednym z projektów używałem ich złączek, a obecnie mam u siebie chyb ze 20 złączek na węże na budowę układów testowych. Są bardzo spoko.

 

@mutissj - wszystko pięknie, tylko ten blok nie pasuję na Twoją kartę. Problem jest taki, że nikt z głównych producentów nie robi bloku na tą kartę :P. Musiałbyś kupić blok z Ali, jeśli dobrze widzę, to pasuje ten Barrow oraz ten Bykski. Co do reszty zestawu, to chłodnica jest przepłacona. Miałem te PE w jednym ze swoich kompów i są bardzo restrykcyjne pod względem przepływu powietrza, nie polecam. Lepiej wziąć jakiegoś cienkiego Magicoola, Black Ice czy Alphacool o niskim FPI. Reszta jest ok, chociaż Vardary miały tendencję do terkotania przy niskich obrotach, ale może to wyeliminowali, bo ostatni raz bawiłem się nimi z rok temu.

 

Co do obudowy, to zmierz po prostu czy chłodnica 280mm wejdzie - przede wszystkim czy będzie wystarczająca ilość miejsca pod, nad oraz po bokach wentylatorów. Wymiary chłodnicy są na stronie producenta. Generalnie nie powinno być problemu, żeby wrzucić do tej budy chłodnicę 360mm na top, jeśli nie używasz zatoki 5.25".

Edytowane przez Zawisz
  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites

Mam trochę gratów od chińczyków, między innymi 240 slim od bykski i pompę d5 z armorem + top normalnie kosztuje ~280zł ale z kuponami można ją zbić do 220 za pełne PWM, póki co chodzi u mnie na małym obiegu. Realne zdjęcie złączki Barrowa też mogę podesłać bo gdzieś przez przypadek zamówiłem jedną na węże.

Link to post
Share on other sites

To nie jest tak, że nie używałem barrow i nie miałem ich produktów w ręku. ;)
Mam ich złączki, rezerwuary, top do D5'tki i na jakość nie można narzekać. Natomiast jeśli chodzi o bloki na grafikę to zawsze brałem te od EK i dlatego jestem ciekaw jak są spasowane z danym modelem karty, jaką mają wydajność, itp.

Natknąłem się kiedyś gdzieś w internecie na recenzję bloku CPU od Bykski i o ile dobrze pamiętam - szału z wydajnością to tam nie było.

Cena końcowa za blok do Aourus'a to jakieś 465 zł o ile w kraju nie dorzucą na to vat'u. Biorąc pod uwage fakt, że bloku od EK się już nie kupi... lepszej opcji nie widzę.

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

@mutissj - wszystko pięknie, tylko ten blok nie pasuję na Twoją kartę. Problem jest taki, że nikt z głównych producentów nie robi bloku na tą kartę :P. Musiałbyś kupić blok z Ali, jeśli dobrze widzę, to pasuje ten Barrow oraz ten Bykski.

 

OK dzięki, 

na forum overclock.net znalazłem płytkę PCB mojego modelu wygląda tak:

MfAr9O4.jpg

wygląda na to że zaproponowany przez Ciebie blok Bykski będzie najbardziej spasowany, 

 

 

 

 

Co do reszty zestawu, to chłodnica jest przepłacona. Miałem te PE w jednym ze swoich kompów i są bardzo restrykcyjne pod względem przepływu powietrza, nie polecam. Lepiej wziąć jakiegoś cienkiego Magicoola, Black Ice czy Alphacool o niskim FPI. 

Co do obudowy, to zmierz po prostu czy chłodnica 280mm wejdzie - przede wszystkim czy będzie wystarczająca ilość miejsca pod, nad oraz po bokach wentylatorów. Wymiary chłodnicy są na stronie producenta.

 

zmierzyłem i wygląda na to że chłodnica Black Ice NEMESIS LS280 OEM, powinna pasować na styk:

 

qRFsTnx.png

w tym przypadku RURY węże* by musiały wychodzić z dołu.. 

 

FPI (Fin per inch) czyli czym większa wartość - tym więcej pinów bliżej siebie?

 

 

 

Generalnie nie powinno być problemu, żeby wrzucić do tej budy chłodnicę 360mm na top, jeśli nie używasz zatoki 5.25".

 

tak zgadza się, powinna wejść 360mm na dach,

ale używam zatoki 5,25" dla 3x dysków HDD/SSD i kontrolera BitFenix Recon, więc raczej odpada

 

 

 

 

Reszta jest ok, chociaż Vardary miały tendencję do terkotania przy niskich obrotach, ale może to wyeliminowali, bo ostatni raz bawiłem się nimi z rok temu.

 

Jakoś Vardary mi za bardzo do gustu nie przypadły :P, można je zmienić

 

pytanie czy nadawały by się na chłodnice wentylatory Noctua NF-A14 industrialPPC-3000 PWM?

 

mają spory zakres regulacji RPM od 800 do 3000, producent na swojej stronie podaje:

  • ciśnienie statyczne 10,52 mm H2O
  • przepływ powietrze 269,3 m³ / h

i też pytanie czy to odpowiednie wartości, ewentualnie Push-Pull ?

Edytowane przez mutissj
Link to post
Share on other sites

Co od chłodnicy, to nie tyle "rury" będą wychodzić dołem tylko węże :P. Orientacja chłodnicy nie ma znaczenia. Pamiętaj, że masz 14 dni na zwrot towaru w razie czego, więc jak chłodnica nie będzie pasować, to zawsze możesz ją oddać. Tylko uważaj, żeby jej nie odrapać z farby i nie pogiąć finów, bo są bardzo delikatne (nie chwytaj za nie).

 

Im wyższe FPI tym więcej finów na cal = chłodnica jest gęstsza. W teorii bardziej wydajna, ale też ciężej ją przedmuchać, bo trzeba wyższe ciśnienie.

 

Black Ice jest dosyć gęsta, ale w granicach rozsądku.

 

Możesz brać te Noctuy, to dobre wentylatory. Chociaż w tej kasie wolałbym po prostu wziąć Noiseblockera B14-PS - tylko B14 mają 29mm grubości w stosunku do standardowych 25mm, więc pytanie czy Ci bez problemu wejdą na front budy. Push-pull nie ma sensu robić, po to się bierze cienkie chłodnice, żeby nie pakować się w push-pull, który nie daje wcale tak dużo.

 

Edit: Weź pod uwagę, że złączki, które wkręcisz w chłodnicę też mają pewną średnicę i mogą wystawać poniżej dolnej krawędzi chłodnicy przez co może się to nie zmieścić. Bezpiecznie byłoby wsadzić 240mm, ewentualnie brać złączki pod węże 13/10 zamiast 16/10, bo są mniejsze o te kilka mm.

Edytowane przez Zawisz
  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites

Co od chłodnicy, to nie tyle "rury" będą wychodzić dołem tylko węże  :P.

 

SSSsss poprawione  :o 

 

 

 

 

Orientacja chłodnicy nie ma znaczenia.

 

też tak myślałem, w końcu to nie wodospad xd

 

 

 

 

Pamiętaj, że masz 14 dni na zwrot towaru w razie czego, więc jak chłodnica nie będzie pasować, to zawsze możesz ją oddać. Tylko uważaj, żeby jej nie odrapać z farby i nie pogiąć finów, bo są bardzo delikatne (nie chwytaj za nie).

 

U angeliki raczej nie będzie problemu z zrobieniem zwrotu, jest to PL sklep - a z zagranicy zwroty to pewnie trudniej się robi

ok będę uważał na ścianki

 

 

 

 

Im wyższe FPI tym więcej finów na cal = chłodnica jest gęstsza. W teorii bardziej wydajna, ale też ciężej ją przedmuchać, bo trzeba wyższe ciśnienie. Black Ice jest dosyć gęsta, ale w granicach rozsądku.

 

dobrze wiedzieć

 

 

 

 

Możesz brać te Noctuy, to dobre wentylatory. Chociaż w tej kasie wolałbym po prostu wziąć Noiseblockera B14-PS - tylko B14 mają 29mm grubości w stosunku do standardowych 25mm, więc pytanie czy Ci bez problemu wejdą na front budy.

 

nawet mi będą pasować do czarno-białej kolorystyki obudowy,

natomiast z przodu mam sporą głębokość na wentylatory, także te noiseblockery powinny wejść

0I2Kwtl.jpg

 

 

 

 

Push-pull nie ma sensu robić, po to się bierze cienkie chłodnice, żeby nie pakować się w push-pull, który nie daje wcale tak dużo.

w sumie racja,

ale ja jestem trochę zboczony w kwestii ilości wentyli, trochę ich już nazbierałem jak pokemony xd,

najwyższej się zobaczy i może potem się dołoży albo i nie.

 

 

 

 

Edit: Weź pod uwagę, że złączki, które wkręcisz w chłodnicę też mają pewną średnicę i mogą wystawać poniżej dolnej krawędzi chłodnicy przez co może się to nie zmieścić. Bezpiecznie byłoby wsadzić 240mm, ewentualnie brać złączki pod węże 13/10 zamiast 16/10, bo są mniejsze o te kilka mm.

dzięki za trafną uwagę, pomierzyłem ze zdjęcia i sprawdziłem, złączki 10/13 od EK mają 19mm średnice zewnętrzną - powinny być na styk z chłodnicą 280 od black ice

 

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Angela to bardzo fajny sklep, złożyłem tam kilkadziesiąt zamówień, są bardzo pomocni :).

 

Co do wentylatorów, to najlepiej zmierz - muszą być 4mm więcej, żeby Noiseblockery weszły na front.

 

W obecnym zestawie mam 16 wentylatorów (8 w piwnicy, 4 na froncie, 3 na topie, 1 na tyle), więc wiem coś na ten temat :P.

 

Weź złączki na angeli razem z chłodnicą - jak nie wejdą, to oddasz od razu i chłodnicę i złączki :). Przy okazji zaplanuj sobie układ węży w pętli i czy nie będziesz gdzieś potrzebował złączek kątowych 90 stopni. Warto zastanowić się też nad założeniem zaworu spustowego - bez niego opróżnianie pętli jest mega upierdliwe. Tak jak pisałem wcześniej - złączki można brać na Ali, wyjdzie sporo taniej niż w Polsce, ale wtedy nie możesz zwracać.

Edytowane przez Zawisz
  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites

Jeśli nie chcesz sciągać bloku z chin a EKWB nie ma nic na stanie to Phanteksy też są niezłe

https://www.morele.net/phanteks-blok-wodny-glacier-do-gtx-1080-ti-gigabyte-aorus-rgb-czarny-ph-gb1080tigb-bk02-1417806/

 

Zakładałem ich blok ostatnio i to całkiem fajna konstrukcja w dodatku są kompatybilne z fabrycznym backplate.

Link to post
Share on other sites

Mały off-topic

 

Właśnie przeglądam te Bykski i Barrowy pod RTX 2080 na Ali i cena jest bardzo kusząca , jedyne co mnie martwi to ewentualne problemy z kompatybilnością , wypowiesz się jak wygląda sprawa z Bykski ? Tu EKWB zdecydowanie góruje bo są praktycznie za miedzą :) i ewentualna reklmacja nie stanowi żadnego problemu.

Link to post
Share on other sites

Nie miałem w rekach nic od Bykski, tylko Barrowy - nie było żadnego problemu z kompatybilnością ich bloków i o to raczej bym się nie bał, bo gdyby był jakikolwiek problem to ludzie by od razu o tym pisali. Ewentualnie możesz poszukać jakichś informacji na zagranicznych forach typu overclock.net

Edytowane przez Zawisz
  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites

Pisz zwięźlej, bo 80% osób nawet nie przeczyta całości takiego wypracowania.

 

Pierwsze pytanie - zdajesz sobie sprawę z tego, że wywalisz kupę kasy i niewiele dostaniesz w zamian? To ma wyglądać, czy działać? Czy wyglądać i działać? Ostatnia opcja jest oczywiście zdecydowanie najdroższa.

 

Co do bloku GPU, to Barrow to spoko wyjście. Ewentualnie, jeśli masz czas, można się rozejrzeć za używanym blokiem. Wyszła nowa seria kart od NV, więc powoli zaczną się pojawiać używki na allegro i forach w bardzo przyjemnych cenach.

 

Meshify C jest dosyć ciasne jeśli chodzi o LC - przy tak długiej karcie będzie mało miejsca na pompę i rez. Widzę, że masz wentylatory 140mm, więc trzeba ładować się w takie chłodnice.

 

Tutaj masz blok Barrow pod tą kartę. Warto też wziąć złączki kompresyjne Barrow, bo są w bardzo fajnej cenie, a jakość jest jak najbardziej ok. Spokojnie możesz też brać złączki kątowe Barrow. Podlinkowałem Ci złączki kompresyjne 10/16, więc taki wąż też potrzebujesz - 2m spokojnie wystarczą. Co do chłodnicy, to spokojnie wystarczy tani Magicool, ewentualnie możesz dorzucić do Black Ice. Ewentualnie możesz ściągać taką chłodnice Bykski, która wyjdzie jakieś trochę taniej niż Magicool, ale kij wie co to będzie. Co do pompy, to są dwa wyjścia-  taniej, czyli bierzesz małe DCP-450, które jest tanie, ciche i spokojnie ogarnie taki układ. Albo nie bawisz się w półśrodki i od razu bierzesz D5 i po sprawie, ale wtedy się wykosztujesz. Nawet jak weźmiesz to z Ali, gdzie mało jest fajnych combo D5. Z tą pompą będzie też taki problem, że w Twojej budzie jest mało miejsca i ciężko będzie ją gdzieś sensownie upchnąć. Płyn polecam Aquacomputer DP Ultra - używam go od lat i nigdy nie było problemów, 1l spokojnie wystarczy. 

 

Przy zamawianiu z Chin weź sobie też pod uwagę dwie rzeczy:

1. Zbliżają się święta i jeśli chcesz mieć towar u siebie przed końcem roku, to musisz zamówić w ciągu dwóch tygodni, bo potem będą mega opóźnienia

2. Wzmorzyły się kontrole celne paczek idących od majfrendów i szansa na to, że celnicy zatrzymają Twoją paczkę i doliczą Ci 23% VATu jest znacznie większa niż kiedyś. Im większa i cięższa paka tym większe prawdopodobieństwo kontroli.

 

Edit: kaylo - OP chce zrobić LC po taniości na chińskich częściach, a Ty wyskakujesz z chłodnicą za ponad 600 zł i szybkozłączkami, gdzie przyzwoite kosztują po 70-90 zł szt. :E. 

Jak zliczylem to co linkowal zawisza to wyszlo mi tylko: 946 zł. ( 1x blok, 1x złączki, 1x chłodnica, 1x pompa, 1x płyn, 1x wąż) 

 

jezeli tak tanio to wwchodze w to, ale jezeli to koszta powyzej 1600 zl to wypadam z gry, szczegolnie ze musze doliczyc pewnie 200 lub 300 zl za montowaz tego + nowa obudowa tez z 400zl

 

Patrze jeszcze raz i widze ze nie ma juz tej pompy za 169zl co zawisza proponowal. No i czy serio to tak tanio wychodzi?

 

 

Priorytet - CISZA!!!!!

Edytowane przez forii
Link to post
Share on other sites

Przy takim układzie złączek potrzebujesz 6 prostych. Możliwe, że gdzieś będą jeszcze potrzebne kątowe, oraz warto zastanowić się nad montażem zaworu spustowego. Po cenach na Ali to jakieś dodatkowe 200 zł. Pompa ma być w grudniu, na już jest wersja z większym rezem. Węża lepiej weź 2 metry. Całość i tak powinna się zamknąć w 1150 zł + koszt wymiany budy, bo w obecnej to nie bardzo wejdzie. Generalnie dokładasz jeszcze 300-350 zł, kupujesz blok CPU, dwie dodatkowe złączki i masz pętlę na oba podzespoły.

 

Enthoo Pro M nie jest wybitną obudową pod LC, ale ujdzie. U góry można upchnąć 280mm lub 360mm na froncie tak samo.
 
Wszystko masz z jednego sklepu (nie wiem czy najtańszego ,to już sobie sam poszukaj) - złączki kątowe obrotowe, do tego zawór + żeby go zamocować będzie potrzebny spliter, złączka male-male najlepiej obrotowa, oraz korek, żeby zaślepić zawór (estetyka + dodatkowe ubezpieczenie gdyby zawór ciekł). Do tego weź sobie 7 złączek prostych zamiast 6 szt. Siódma złączka przyda się przy spuszczaniu płynu, bo wkręcisz ją wraz z kawałkiem węża do zaworu i spuszczasz bezpośrednio do jakiejś butelki.
 
Generalnie przy zmianie obudowy wpakowałbym raczej chłodnicę 360mm zamiast 280mm, ale widzę, że masz już dobre wentylatory 140mm, więc zostałbym przy takim rozmiarze.
Edytowane przez Zawisz
  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites

Jak już dokładać to do D5, ale sensowne combo D5 kosztuje jakieś 600 zł. Jest to zdecydowanie lepsza pompa, ale różnica w cenie jest też spora. DCP-450 akurat jest całkiem ciche. To już musisz sam zdecydować, bo jak zaczniesz dokładać, to zaraz do 2000 zł dobijesz, tak to niestety wygląda w przypadku LC.

Edytowane przez Zawisz
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites
  • 3 tygodnie później...
Panowie, wkrotce przyjdzie do mnie wspornik pod GPU na ktorym zamontuje 2x120mm (1200 rpm) wentylatory (od mojej obudowy fractala - te fabryczne)

 

Czy warto kupic ten adapter:


 

i podpiąć go na mojego aorusa 1080ti 

+ rozgałężnik typu Y na 2x wejscia 3 pin 

 

Wlasnie o to mi chodzi by ustawic obroty wentylatorów pod względem temperatury GPU, z tym ze jak wiadomo aorus kreci sie do jakis 2000 rpm a te moje do 1200rpm, nie bedzie to ze soba sie klocilo??

 

Jak to najlepiej ogarnac?

 

Jak podlacze te 2x wentylatory pod gpu to wtedy beda one sie uruchamialy zaleznie od temperatury CPU.

 

Jakies propozycje?

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...