Skocz do zawartości


Uwaga, ta strona używa Cookies
Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.
Dowiedz się więcej    
Akceptuję
Zdjęcie

Custom LC R7 1800X + 1080Ti


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
10 odpowiedzi w tym temacie

#1 jasnemocne

jasnemocne
  • Amator

  • 29 postów

Napisano 08 październik 2018 - 12:21

Cześć wszystkim!

Powoli kończę kompletować graty do dziewiczego Custom Loopa. Temat jakich wiele więc nic odkrywczego nie ma ale przeglądając forum nie znalazłem (co ja gadam, ogólnie informacji jak na lekarstwo) odnośnie części LC z… chin.  Projekt dość ambitny  bo zakłada CPU i GPU za jednym zamachem i PETG zamiast węży. Sporo poczytałem sporo się dowiedziałem i wydaje mi się że większość teorii znam. I teraz na co szczególnie zwracać uwagę? Jest coś co pomijają podstawowe poradniki odnośnie LC?

Najbardziej zastanawia mnie gięcie PETG. Wiem że należy to robić z wsadem silikonowym ale pomimo użycia wsadu przy gięciu potrafi pojawić się załamanie po wewnętrznej stronie gięcia (jak tego uniknąć?).

Druga sprawa to dodatkowe uszczelki w fittingach. Należy je umieścić na rurce czy są jako część zamienna? (sprawdzałem bez nakładania uszczelki całość jest względnie szczelna ale nie ma problemu ręcznie wyciągnąć rurkę ze skręconą całością)

Trzecia sprawa czy warto pokusić się o popełnienie workloga? Części z chin najpewniej zakrawają o herezje ale ceny są na tyle atrakcyjne że warto by było poświęcić im trochę uwagi?

Spis całości:
Blok wodny CPU - Barrow LTYK3A-04
Blok wodny GPU – Poluje na EKWB do 1080Ti ftw3(ostatni element do kupienia)
Chłodnica 360mm - Alphacool NexXxoS UT60
Chłodnica 240mm – BYKSKI B-240RD-M 28mm
Pompa D5 – BYKSKI B-PMS5-NX
Rezerwuar – EKWB EK-RES X3 150
Złączki 90 – BYKSKI B-RD90
Czujnik temperatury – Barrow(modelu dokładnego brak bo miało przyjść co innego a przyszedł barrow)
Złączki 14/10 – Freezmod 16szt. (Z wyliczeń dwie mają zostać)

Dodatkowe graty:
przedłużka 22-31mm, przepływomierz, korki 4szt, korek spustowy, uchwyt na rezerwuar 60mm, 4metry PETG, narzędzia do cięcia i gięcia, odpowietrznik, rozdzielacz 3 stronny (chyba tak to się nazywa).

Buda – inwin 303
Wentylatory – 3x Be Quiet! Silent wings 3 + 2x CM Silencio FP120
Koncentrat Liquid.cool CFX Pure blue  


Cały temat trochę po fakcie ponieważ rozciągnięte jest to w czasie niesamowicie ale jednocześnie jest na tyle wcześnie by dopracować detale.

Dzięki za wszelkie komentarze!


  • 0

CPU: Ryzen 7 1800X Mobo: Gigabyte AX370 Gaming 5 GPU: EVGA 1080Ti FTW3 RAM: 2x8GB 3200Mhz Trident Z RGB SSD: 840 Evo 256GB, 850 Evo 1TB, 960 Evo 256GB HDD Seagate IronWolf 2TB PSU: XTR 650w xfx


#2 Zawisz

Zawisz
  • Gaduła

  • 257 postów

Napisano 08 październik 2018 - 13:34

Nie pakuj się w rurki przy pierwszym LC, bo to zupełnie inny poziom trudności. Sam PETG nie lubię, bo wygląda gorzej niż PMMA.

 

Załamania przy gięciu pojawiają się jeśli masz źle dopasowany insert. Różnica pomiędzy insertem, a średnicą wewnętrzną rurki powinna być jak najmniejsza. Jest to o tyle problematyczne, że bardzo ciężko o dobry insert, bo producenci raczej robią spore luzy - sam mam kilkanaście metrów insertów, zanim coś fajnego trafiłem.

 

Co do uszczelek, to wszystko zależy od tego jakie złączki masz, ale zazwyczaj jest tak, że jedna uszczelka (lub dwie) są w złączce, a trzecią naciągasz na rurkę, a nad nią jest pierścień, który wkręca się w podstawę złączki i kompresuje uszczelkę.

 

Co do workloga, to jak uważasz. Osobiście jestem zwolennikiem prowadzenia worklogów - zawsze ma się miejsce, w którym można podpytać ludzi co i jak.


  • 0

#3 jasnemocne

jasnemocne
  • Autor tematu
  • Amator

  • 29 postów

Napisano 08 październik 2018 - 14:17

Tak wiem że to zupełnie inny poziom ale węże nie podobają mi się i tyle. PMMA podobno jeszcze wredniejsze od PETG ale nie ukrywam cena była głównym czynnikiem.

Jeśli chodzi o uszczelki to mam jeden oring przy gwincie na dole, dwie uszczelki wewnątrz fittingu i dwie uszczelki luzem dorzucone czyli domyślam się że jedna idzie na rurkę a jedna na zapas. Insert ma 9mm niby luzem nie lata... ale to i tak wyjdzie w praniu. Pewnie trochę materiału zmarnuje :D


  • 0

CPU: Ryzen 7 1800X Mobo: Gigabyte AX370 Gaming 5 GPU: EVGA 1080Ti FTW3 RAM: 2x8GB 3200Mhz Trident Z RGB SSD: 840 Evo 256GB, 850 Evo 1TB, 960 Evo 256GB HDD Seagate IronWolf 2TB PSU: XTR 650w xfx


#4 Zawisz

Zawisz
  • Gaduła

  • 257 postów

Napisano 08 październik 2018 - 15:47

PMMA dostaniesz w dobrej cenie w sklepie Akces - 37 zł za 2m rurek :). Sam składałem na tych rurkach kilka układów, kiedyś stały po 26 zł za 2m.

 

Podrzuć fotkę tych złączek.

 

Jak masz suwmiarkę to zmierz sobie średnicę insertu i średnicę wewnętrzną rurki. Różnica powinna się zamknąć max w 0,3-0,4mm jeśli mają wyjść sensowne gięcia.


Użytkownik Zawisz edytował ten post 08 październik 2018 - 15:47

  • 0

#5 jasnemocne

jasnemocne
  • Autor tematu
  • Amator

  • 29 postów

Napisano 08 październik 2018 - 16:41

Zdjęcia złączki:
Spoiler

Spoiler

Spoiler


Jeśli chodzi o tubę to średnica wewnętrzna to od 10,05mm do 10,30mm
Insert ma średnicę 9,30mm
  • 0

CPU: Ryzen 7 1800X Mobo: Gigabyte AX370 Gaming 5 GPU: EVGA 1080Ti FTW3 RAM: 2x8GB 3200Mhz Trident Z RGB SSD: 840 Evo 256GB, 850 Evo 1TB, 960 Evo 256GB HDD Seagate IronWolf 2TB PSU: XTR 650w xfx


#6 Zawisz

Zawisz
  • Gaduła

  • 257 postów

Napisano 08 październik 2018 - 17:43

Dwa oringi w środku złączki, trzeci będzie pomiędzy podstawą złączki (srebrna część), a pierścieniem kompresyjnym (niebieska część). Żeby to poskładać wsadzasz na rurkę najpierw pierścień kompresyjny, potem oring i następnie wsadzasz złączkę w rurkę, a pierścień skręcasz z podstawą. Masz jeden oring w zapasie. Koniec rurki musisz obrobić, żeby ładnie wskoczyła na złączkę, bo inaczej możesz pociąć oringi, a wtedy masz problem. Oringi przed wsadzeniem rurki w złączkę możesz posmarować wodą, łatwiej wtedy wchodzi, ale podstawa to i tak bardzo dobre obrobienie końca rurki.

 

Różnica spora, bo 0,75-1,00mm, będą się robić zagięcia na łukach, ale nic z tym nie zrobisz.


  • 0

#7 jasnemocne

jasnemocne
  • Autor tematu
  • Amator

  • 29 postów

Napisano 08 październik 2018 - 18:23

Woah, dzięki, na niebawem może uda się dorwać opalarkę z dokładna regulacją temperatury i będę się douczał :D

Czyli oring pod pierścieniem ma sam "dojść" do odpowiedniej pozycji? Jak znam życie jutro z uporem maniaka spróbuje wygiąć rurkę by zrobić zamkniety obieg res/pompa :D
  • 0

CPU: Ryzen 7 1800X Mobo: Gigabyte AX370 Gaming 5 GPU: EVGA 1080Ti FTW3 RAM: 2x8GB 3200Mhz Trident Z RGB SSD: 840 Evo 256GB, 850 Evo 1TB, 960 Evo 256GB HDD Seagate IronWolf 2TB PSU: XTR 650w xfx


#8 Zawisz

Zawisz
  • Gaduła

  • 257 postów

Napisano 08 październik 2018 - 18:39

Dobra opalarka to podstawa, bez tego ani rusz :).

 

Oring pod pierścieniem będzie się przesuwał razem z pierścieniem i oprze się o górę złączki, a następnie rozpłaszczy uszczelniając wszystko, jak tylko zaczniesz skręcać pierścień z podstawą.

 

Złączki na rurki, to nie złączki kompresyjne na węże, więc jak mocno pociągniesz za rurkę, to ją wyciągniesz ze złączki.

 

Powodzenia z gięciem :).


  • 0

#9 jasnemocne

jasnemocne
  • Autor tematu
  • Amator

  • 29 postów

Napisano 09 październik 2018 - 12:31

Zdam raport o ile dostanę opalarke jutro. Moja dwubiegowa (ciepło i mordor) kompletnie się do tego nie nadaje.


@edit
Pierwsze gięcia zakończone. Ku mojemu zaskoczeniu wyszło co najmniej dobrze. Starty w rurkach... co dziwne brak. Dzisiaj pewnie ogarnę lepszy aparat od mojego obecnego kalkulatora i coś poskrobie.

 

Spoiler


Użytkownik jasnemocne edytował ten post 09 październik 2018 - 12:31

  • 0

CPU: Ryzen 7 1800X Mobo: Gigabyte AX370 Gaming 5 GPU: EVGA 1080Ti FTW3 RAM: 2x8GB 3200Mhz Trident Z RGB SSD: 840 Evo 256GB, 850 Evo 1TB, 960 Evo 256GB HDD Seagate IronWolf 2TB PSU: XTR 650w xfx


#10 Pan Kierownik

Pan Kierownik
  • Bywalec

  • 119 postów

Napisano 11 październik 2018 - 15:02

PMMA są super jeśli budujesz układ oparty na prostych rurkach a zgięcia na złączkach. Wyginanie ich w wysokiej temperaturze idzie bardzo topornie i bardzo łatwo rurkę zniszczyć. Zaletą PMMA jest krystaliczna przezroczystość.


  • 0

#11 Zawisz

Zawisz
  • Gaduła

  • 257 postów

Napisano 11 październik 2018 - 15:39

PMMA są super jeśli budujesz układ oparty na prostych rurkach a zgięcia na złączkach. Wyginanie ich w wysokiej temperaturze idzie bardzo topornie i bardzo łatwo rurkę zniszczyć. Zaletą PMMA jest krystaliczna przezroczystość.

 

Bez przesady, zbudowałem kilka układów na PMMA z rurkami mającymi po kilka gięć na jednym odcinku. Wszystko to kwestia odpowiedniego mierzenia i temperatury. Próg wejścia jest jednak wyższy niż w przypadku PETG.


  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych