Skocz do zawartości

Problem z XMP Goodram IRDM 2x4GB 3000 Mhz


Recommended Posts

Witam,

 

Nowy sprzęt jak w sygnaturze, w biosie ram widnieje na częstotliwości 2133, próba włączenia A-XMP (niezależnie czy profil 1 -> 2800, czy profil 2 -> 3000) kończy się samoczynnym restartowaniem komputera (towarzyszą temu 3 piknięcia). Po kilku restartach komputer uruchamia się normalnie, ale znów na 2133 Mhz. 

Biosu nie aktualizowałem, nie podkręcałem ramu "na sztywno" tzn. bez używania A-XMP (nie znam się na tym). 

Jakieś sugestie?

Link to post
Share on other sites

Ok, czyli BIOS. 

Pytanie jeszcze odnośnie najbezpieczniejszego sposobu na aktualizację -> M-flash?

 

// Edit 1:

Bios zaktualizowany, automatycznie dalej 2133 Mhz

Po włączeniu A-XMP na 2933 Mhz -> czarny ekran -> reset biosu

Po ręcznym ustawieniu: 2933 Mhz, 1,350V i auto na reszcie (tCL itd...) -> czarny ekran -> reset biosu

Po ręcznym ustawieniu: 2667 Mhz, 1,200V i auto na reszcie póki co działa i jestem skłonny pozostawić taki stan rzeczy (różnica zapewne będzie tak mała, że nawet jej nie zauważę), ale...

 

Co, w jakiej kolejności i w jakich zakresach mogę przestawiać? 

 

Z góry dziękuję za wskazówki

Edytowane przez stelmi93
Link to post
Share on other sites

Możesz zostawić taki stan rzeczy, ale przynajmniej obniż opóźnienia tj. cl 14 itd, skorzystaj na stronie z kalkulatora.

 

Możesz próbować z ustawieniem cldo_vddp voltage-może pomóc LINK sprawdź po wprowadzeniu czy aby na pewno wstał na nowych wartościach.

Koleś co stworzył kalkulator pokazuje co i jak. Idea jest tego taka, że zadanie innej wartości przesuwa ten wykres i mogą odblokować się nowe częstotliwości(ofc to tylko poglądowy img)

https://www.overclock.net/photopost/data/1679992/0/0e/0e632026_c75f8520_curve.jpeg

 

Miałem podobny problem rok temu z 3200 cl16 gskilla, wymieniłem na b-die... od razu problem minął i mogłem kręcić ram na 3466. Póki co powalcz.