Skocz do zawartości

Podkręcanie I5 3470?


Recommended Posts

Siema

3 miesiące temu złożyłem komputer, z nowych i używanych części.

Zauważyłem, że ostatnio w grach jak gta 5, są spadki fps 

Grając na b.wysokich i msa x2 cieszyłem się stałym 60 fps, a teraz mam spadki do 50fps

Czy moglibyście mi doradzić czy podkręcanie w moim przypadku będzie bezpieczne, i do jakiego taktowania bezpiecznie będę mógł go podkręcić? 

Specyfikacje:

 

Karta graficzna: Asus GTX 1050ti

Procesor: Intel Core I5 3740 3.2GHz 4 rdzenie 4 wątki (Używany 3 lata w biurze, nie grany)

Płyta główna: MS 7797 (wiem że słaba)

RAM: Crucial 2x4gb DDR3 1600MHz

Zasilacz: Be Quiet 450w

 

PS: mógłby mi też ktoś wytłumaczyć lub dać link do filmu jak się podkręca procesor bo w podkręcaniu proca jestem akurat zielony)

 

Link to post
Share on other sites

Procesor bez K to tylko krecenie szyna, a plyta takowego nie wytrzyma, mozesz cos karte podkrecic ale nie zauwazysz duzo roznicy w gta 5 w miescie bo tam wazniejszy jest procesor. Nic z tym nie zrobisz szczerze. zjedz z wygladadzaniem na OFF i wlacz FXAA i powinno byc ok

Edytowane przez Aress
Link to post
Share on other sites

zmniejsz detale z b.wysokich, na wysokie, wyłacz msAA, 1050ti miałem i w GTA5 wiem , że kombinowałem z detalami, żeby mieć powyżej 60 kl/s

prosty test, ustaw sobie rozdzielczość np na 1600x900 i daj detale na low/med i zobacz ile będziesz miał klatek, jeśli dużo więcej niż masz obecnie, to wiadomo, że to wina grafiki , że ci spada do 50

Link to post
Share on other sites

Dobra, a jeżeli miałbym zamiar kupić tę płytę i wymienić ram na ddr3 4x4gb 2133mhz, dało by się go podkręcić?

Dodam, że mam chłodzenie Spartan 3 LT


Dobra, a jeżeli miałbym zamiar kupić tę płytę i wymienić ram na ddr3 4x4gb 2133mhz, dało by się go podkręcić?

Dodam, że mam chłodzenie Spartan 3 LT

https://allegro.pl/asus-p8h77-m-usb-3-0-sata3-lga1155-matx-fv-wa-wa-i7549628655.html

Link to post
Share on other sites