Skocz do zawartości

Jaki procesor wybrać do gniazda AM3 ?


Recommended Posts

Witam. Przychodzę tu z prośbą o poradzenie się was. Widzę, że to jedyne forum, na którym specjaliści odpowiedzą krótko i zwięźle. Mianowicie chciałbym odmłodzić komputer, mój procesor jest stary (AMD Athlon II X2 260) i chciałbym go wymienić na nowszy. Chcę, żeby był szybki i wydajny, cena nie gra roli. Oczywiście jest to gniazdo AM3. Poleci mi ktoś coś dobrego ? Nie znam się za bardzo na procesorach, dlatego przychodzę tutaj. Mam jeszcze dwa pytania:

1. Co wiąże się z wymianą procesora, czy coś trzeba jeszcze wymienić ?

2. Komputer służy głownie do montażu i czasem do grania. Mam ważne dane na kompie. Czy przy zmianie procesora pliki się usuną ?

 

Dziękuję i liczę na szybką odpowiedź :D

Link to post
Share on other sites

Możesz tam wsadzić nawet Phenoma II 1100T ale ja osobiście bym tego nie robił bo to dość budżetowa płyta.

 

Uzbieraj sobie z 1000pln i zrób przesiadkę na np Athlona 200GE + jakieś mobo (polecam AsRocka AB350m Pro4) + 8 GB ramu w dualu. Taki zestaw zapewni ci wyższa wydajność jak obecny zestaw z możliwością rozbudowy

Link to post
Share on other sites

Czyli polecasz mi taki zestaw ? Za bardzo to się nie znam, ale mam nadzieję, że zapewni mi to dobrą wydajność i szybkość. 

Jeśli jesteś w stanie, to poproszę o odpowiedzenie na te pytania, gdyż jest to dla mnie ważne.

1. Co wiąże się z wymianą procesora, czy coś trzeba jeszcze wymienić ?

2. Komputer służy głownie do montażu i czasem do grania. Mam ważne dane na kompie. Czy przy zmianie procesora pliki się usuną ?

 

PS. A ten procesor i płyta głowna zapewni mi o wiele lepsze działanie ? I oco chodzi z "+8GB ramy w dualu". Wiem, że dla ciebie wydaję się to głupie, ale na budowie komputera ani jego specyfikacjach kompletnie się nie znam :D 

Link to post
Share on other sites