Skocz do zawartości

TP-LINK AC1200 - nie mogę wejść w ustawienia routera


Recommended Posts

Kupiłem tp-link ac1200, gdy wpisuje w przeglądarkę 192.168.1.1 lub tplinkmodem.net, wyrzuca mi napis:

Ta witryna jest nieosiągalna

 

Mam internet radiowy, router jest podłączony bezpośrednio do całej instalacji na strychu, internet po kablu jest, po wifi również jest. A mimo to w ustawienia routera wejść nie mogę. Próbowałem nawet ich aplikacji tether, i niby nie wykrywa urządzenia, mimo podłączonego telefonu z tymże routerem przez wifi...

 

Czy ktoś wie co jest grane? Strasznie mnie to irytuje.

Link to post
Share on other sites

To wina ustawień routera. Na początek musisz odłączyć od TP-link kabel Lan od urządzeń operatora. Jeśli nie uda się wtedy zalogować bezprzewodowo to niestety trzeba będzie wpiąć się do routera po kablu lub całkowicie zresetować ustawiania Tp-Linka bo najprawdopodobniej wyłączone jest DHCP, co uniemożliwia logowanie do ustawień routera. By problem logowania i wyłączonego DHCP ominąć trzeba ustawić adres początkowy routera nie na 192.168.1.1 bo to standardowy adres ale na adres z zakresu sieci operatora. Jeśli przykładowo Twój adres IP. to 192.168.10.150 to adres początkowy routera możesz ustawić na 192.168.10.100. Wtedy logowanie przez sieć będzie możliwe. DHCP w ustawianiach Tp-linka musisz wyłączyć bo adresy sieciowe przydzielają urządzenia operatora a nie Twój router. 

 

Jest też inny sposób oprócz tego co podałem wyżej. Router ma możliwość zdalnego zarządzania przez port 80. Ale żebyś miał dostęp do routera przez tą opcję musisz ją najpierw skonfigurować tu masz poradnik jak to zrobić.

 

https://www.tp-link.com/us/faq-66.html

Edytowane przez gepardmak
Link to post
Share on other sites

Sposób z tym portem 80 nie działa, bo nie mogę wejść ani w żaden z tych 3 adresów:

 

http://tplinklogin.net/

http://192.168.0.1/

http://192.168.1.1/

 

Udało mi się połączyć telefon z routerem przez aplikacje tether, ustawić dynamiczne IP, skonfigurować wszystko, jednakże nie mam internetu przez wifi tym razem z telefonem.. przez kabel w komputerze mam, natomiast telefon łączy się z routerem, ale nie z główną siecią. Próbowałem resetować router, ale nie przyniosło to skutku.

 

Myślałem że wystarczy podpiąć nowy router i będzie jak poprzednio, tylko większy zasięg, a tu takie cyrki są..

Edytowane przez Michas303
Link to post
Share on other sites

Gdzie masz wpięty kabel od operatora w port WAN swojego routera czy w jeden z 4 portów LAN? W konfiguracji portu 80 wpisujesz swój adres IP dowolnego urządzenia z którego korzystasz a nie żaden z tych adresów 192.168.0.1 lub 1.1 na końcu. Po konfiguracji adres logowania do ustawień wygląda tak. 192.168.1.1:8080  Skoro połączyłeś się z siecią przez wifi w telefonie to odnajdź funkcję DHCP w ustawianiach routera i ją wyłącz a internet powróci. Nie możesz mieć dynamicznego IP w swoim TP -Linku gdy po drodze jest jeszcze jeden router operatora a to on zwykle przydziela adresy w sieci. 

Edytowane przez gepardmak
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...