Skocz do zawartości

Recommended Posts

Witam, 
Kupiłem  router, Huawei b593-s12 wszystko podłączyłem i co do samego działania internetu, to nie mam zastrzeżeń. Mam LTE w orange i najbardziej zależało mi na zmianie NAT na konsoli, w sumie dlatego kupiłem ten sprzęt. Dowiedziałem się, że będzie mi do tego potrzebne VPN. Wykupiłem VPN w orange i z zadowoleniem przechodzę do ustawień routera i nigdzie nie ma? Nadmienię, że menu jest tylko w języku ang i niemieckim, tak pewnie to sprzęt z Niemiec. Czy da się np wgrać nowy firmware żeby mieć opcję VPN? Czy w tym sprzęcie to niemożliwe?
Proszę o pomoc, jak się nie da nic zrobić to odsyłam.
Jestem kompletnie zielony w sprawach środowiska sieciowego.

Po informacji o aktywowaniu usługi VPN w orange, wszedłem w menu routera i przy każdym resecie zmienia się IP. To znaczy, że VPN działa? Mając podpięty telefon do sieci i sprawdzając w speedteście ip zewnętrzne zaczyna się od ffff, to znaczy, że mam zmienne?

Przepraszam za ogólny chaos, ale jak okaże się, że nic się nie da zrobić to mam 2 tyg na odesłanie sprzętu.

Link to post
Share on other sites

Ustawień dotyczących de facto VPN na tym routerze nie znajdziesz, jednak ustawienia APN już tak, a to powinno wystarczyć do konfiguracji Orange VPN

Tak naprawdę nazwa jest myląca, bo usługa nie zawiera się w ramach VPN znanego w typowej formie. To wg regulaminu

 

Usługa polega na przydzielaniu Państwu publicznego adresu IP podczas dostępu do sieci Internet realizowanego przez Państwa z wykorzystaniem numeru aktywnego w jednym z Planów Taryfowych oraz dostępnych dla takich Planów Taryfowych standardów bezprzewodowej transmisji danych oferowanych przez nas w Mobilnej Sieci Orange, zwanych dalej „Technologiami Mobilnymi”.

Domyślnie w przypadku internetu mobilnego masz IP zmienne, dopiero wykupując usługę Orange VPN statyczny zyskałbyś stały adres. Jednak w twoim wypadku nie jest to konieczne, nie chodzi o możliwość dostępu z zewnątrz.

Link to post
Share on other sites