Skocz do zawartości


Uwaga, ta strona używa Cookies
Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.
Dowiedz się więcej    
Akceptuję
Zdjęcie

Szukam substytutu badziewnego routera od UPC!


Najlepsza odpowiedź djgromo, 18 wrzesień 2018 - 13:05

Pewnie niepowiązany problem, ale jakiś czas temu miałem duży problem z netflixem przy 250mbit łączu. Wyglądało to tak, że z czasem coraz bardziej obniżało mi jakość streamu, aż w końcu nie dało się nic obejrzeć bo przestało się buforować. Męczyłem się przez miesiąc, szukałem podpowiedzi w internecie. Dokopałem się do jakiegoś tematu gdzie ktoś napisał, że UPC wypuściło aktualizację modemów gdzie zmienili protokół z ipv4 na ipv6. Trzeb było do nich zadzwonić czy tam napisać (już nie pamiętam jak to załatwiałem) i poprosić o przestawienie z ich poziomu znowu na ipv4. Od tego momentu wszystko mi normalnie działało. Problem z netflixem miałem na wszystkich urządzeniach (2 TV, konsola. telefon, PC) i to zarówno przy połączeniu przewodowym jak i wifi.

Przejdź do postu


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
6 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gnyp3k

Gnyp3k
  • #tothestars

  • 108 postów
  • Miejscowość:Polska, Kraków.

Napisano 17 wrzesień 2018 - 18:17

Witam. Od dłuższego czasu podjęliśmy rodzinną decyzję związania się z firmą UPC. Co prawda mieliśmy z nimi już TV więc doszliśmy do wniosku domówienia internetu.... Jako, że potrzebuje stabilnego, szybkiego łącza (minimum te 10mb/s downloadu i z 1mb/s wysylania) to wzięliśmy dość ciekawą pozycję i taką, na jaką było nas stać, czyli Fiber 120mb/s. Niestety, wraz z syfnym routerem od nich, który już w kuriozalny sposób szarpie moje nerwy. Poczynając od tego, że nawet strumienia 720p oglądnąć się nie da (Nie jest to wina przeglądarki/komputera/telefonu....) 2. działa to tak, że raz fajnie lata, raz do du*y. Niestety, BOK też nie chcę za bardzo pomóc, więc jedyne co pozostało to wymiana routera.

 

Do tej pory posiadam Connect Box Compal CH7465LG-LC

Urządzenia, na których używam często tego internetu: Huawei P9 lite / Laptop Samsung np310e5c-a01pl

 

Nie umiem w ogóle znaleźć info dot. Tego modemu, czy to może ja mam coś źle skonfigurowane, że czasem ten internet ssie jak lte w plusie... Nie wiem, prosiłbym o pomoc. ew. podanie jakiś modemów, które uciągną opcję Fiber Link 120mb/s od UPC w pełnej krasie.

 

Dziękuję za pomoc, odpowiedzi plusuje!

 

@ Żeby było śmieszniej... speedtest sprzed 3 minut

https://imgur.com/a/CXWr8XS

 

Aa, no i dodam że to internet gdzie podpinam antenę taką jak np. Do TV/Dekodera.


Użytkownik Gnyp3k edytował ten post 17 wrzesień 2018 - 18:47

  • 0
Działam na laptopie: Samsung np310e5c-a01pl 

Kanał YouTube

Dobry artysta kopiuje pomysły, genialny artysta je kradnie.


#2 DEX66

DEX66
  • Dyskutant

  • 203 postów

Napisano 17 wrzesień 2018 - 19:51

na początek to wyłącz opcje vpn w operze


  • 0

Intel i3 8350K 4.0GHz @ 4.4GHz | Cooler Master MasterLiquid Lite 240 | Gigabyte Aorus Gaming K3 | Corsair Vengeance LPX 2x8GB 3000MHz | MSI GeForce GTX 1070 Ti GAMING 8G Gigabyte Radeon RX 580 GAMING 4GB | BIWIN A3 120GB | GoodRAM Iridium PRO 240GB | Western Digital Caviar Blue 1TB | SilentiumPC Vero L1 500W | SilentiumPC AR7 TG RGB | Samsung UE40J5200AW


#3 Gnyp3k

Gnyp3k
  • Autor tematu
  • #tothestars

  • 108 postów
  • Miejscowość:Polska, Kraków.

Napisano 17 wrzesień 2018 - 19:58

na początek to wyłącz opcje vpn w operze

To nie jest wina VPN. (Przynajmniej nie widzę różnicy). Tak samo działa na różnych telefonach/przeglądarkach/komputerach...

No jedyny plus, że jednak po wifi działa to lepiej, niż po kablu (O dziwo kabel też wymieniany i nic...)


Użytkownik Gnyp3k edytował ten post 17 wrzesień 2018 - 20:00

  • 0
Działam na laptopie: Samsung np310e5c-a01pl 

Kanał YouTube

Dobry artysta kopiuje pomysły, genialny artysta je kradnie.


#4 cooger

cooger
  • Too old to die young.

  • 7719 postów
  • 3DMark 06:666

Napisano 18 wrzesień 2018 - 07:18

Jeśli to jest ONT do światłowodu to tego urządzenia nie podmienisz, możesz za nim dołożyć AP, ale skoro masz problem po kablu to nic nie da. Zgłoś problem dostawcy.


  • 0

Ekspert działu: Routery i sprzęt sieciowy / Kącik retro komputerów/ Głośniki, słuchawki i urządzenia audio/ Pełne zestawienie Ekspertów

Zanim wyślesz mi PW z linkiem do Twojego postu zastanów się czy naprawdę go nie widziałem.

Za hajper777: "Nie jestem jakimś mega hejterem żeby jarać sie barwą dzwieku do 100% wydajności"

Poszukuję: Abit BH6, TH7, KG7; Asus: A7M. Masz niepotrzebny stary sprzęt komputerowy (min.13 lat)? Napisz PW.


#5 Longhorn

Longhorn
  • Maniak

  • 3281 postów

Napisano 18 wrzesień 2018 - 07:46

To akurat wygląda na modem kablowy, nie światłowodowy. Co nie zmienia faktu, że możliwości zmiany na własny brak w wypadku UPC.

Jeśli internet działa tak źle zgłaszaj problem u dostawcy, aż do skutku. Jako "life hack" podpowiem, że możesz wyłączyć modem w trakcie rozmowy z konsultantem. Na pewno gdy nie będzie miał widocznego urządzenia w sieci pomimo twojego potwierdzenia znacznie szybciej wyśle techników niż tylko po zapewnieniach "zacina mi youtube".


  • 0

i5 4690K | 2x4GB 2400MHz | Asus GTX 1060 6GB | SSD 256GB + 2TB + 250GB | Thermaltake SmartSE 630W | Thermaltake Commander GS-III | LG 22MP65 | CM Storm Devastator | Win 10 Pro | Microlab Solo7c * Dell Vostro 5471 + Dell Latitude E5430 + E7240


#6 cooger

cooger
  • Too old to die young.

  • 7719 postów
  • 3DMark 06:666

Napisano 18 wrzesień 2018 - 08:42

To akurat wygląda na modem kablowy, nie światłowodowy. 

 

Sugerowałem się tym: Fiber Link 120mb/s. Modelu nie sprawdzałem.


  • 0

Ekspert działu: Routery i sprzęt sieciowy / Kącik retro komputerów/ Głośniki, słuchawki i urządzenia audio/ Pełne zestawienie Ekspertów

Zanim wyślesz mi PW z linkiem do Twojego postu zastanów się czy naprawdę go nie widziałem.

Za hajper777: "Nie jestem jakimś mega hejterem żeby jarać sie barwą dzwieku do 100% wydajności"

Poszukuję: Abit BH6, TH7, KG7; Asus: A7M. Masz niepotrzebny stary sprzęt komputerowy (min.13 lat)? Napisz PW.


#7 djgromo

djgromo
  • Gaduła

  • 412 postów

Napisano 18 wrzesień 2018 - 13:05   Najlepsza odpowiedź

Pewnie niepowiązany problem, ale jakiś czas temu miałem duży problem z netflixem przy 250mbit łączu. Wyglądało to tak, że z czasem coraz bardziej obniżało mi jakość streamu, aż w końcu nie dało się nic obejrzeć bo przestało się buforować. Męczyłem się przez miesiąc, szukałem podpowiedzi w internecie. Dokopałem się do jakiegoś tematu gdzie ktoś napisał, że UPC wypuściło aktualizację modemów gdzie zmienili protokół z ipv4 na ipv6. Trzeb było do nich zadzwonić czy tam napisać (już nie pamiętam jak to załatwiałem) i poprosić o przestawienie z ich poziomu znowu na ipv4. Od tego momentu wszystko mi normalnie działało. Problem z netflixem miałem na wszystkich urządzeniach (2 TV, konsola. telefon, PC) i to zarówno przy połączeniu przewodowym jak i wifi.


  • 0

Słuchawki: HD58X Jubilee | HD650 | LCD-2C | HD579 | HD660s | G4me One | HD555 (modded)

PC: Ryzen 1700, 2x8 GB Corsair LPX 3000 MHz, MSI X370 XPower Titanium, InWin 303, Radeon 5850, Samsung 960 Evo, Philips 349X7FJEW

HC: LG OLED 55 C6, Sony X700, Denon X1300W, STX Electrino 250 + Electrino 150E + Electrino C150, Xbox One X, PS4 Pro





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych