SonAndros 2 Napisano 15 Września 2018 Udostępnij Napisano 15 Września 2018 WitamPewna sytuacja. Zakupiliście przez internet smartfona. Z odbiorem w sklepie lub wysyłkowo. Udajecie się do sklepu bądź odbieracie towar od kuriera. Akurat sytuacja dotyczy zakupu z odbiorem w sklepie, więc na miejscu podczas wydawania towaru przez sprzedawce stwierdzacie, że pudełko było wcześniej rozpakowane, a sam telefon posiada niechlujnie nałożone folie ochronne. Sprzedawca zarzeka się, że towar jest nowy. Był jedynie włączony w celu sprawdzenia czy działa. Nigdy nie był używany. Dość podejrzane, ponieważ kto rozpakowuje w takim celu Iphony?! Z tego co się orientuje są sprzedawane w ofoliowanym kartoniku. Nie wiem jak inne marki pakują towar. Odmawiacie zapłaty, ponieważ macie podejrzenie, że telefon był po prostu wcześniej przez kogoś użytkowany, pochodzi ze zwrotu. Sklep nie jest w stanie wymienić na inny egzemplarz, ponieważ.... nie ma go już na stanie. Atmosfera robi się napięta, zaczyna się gadanie, że trzeba będzie czekać i takie tam. Byłem świadkiem takiej sytuacji i tak się zastanawiam czy mam obowiązek przyjąć taki towar, czy też mogę się domagać wymiany na produkt, którego stan nie wskazuje na to, że był wcześniej przez kogoś "obmacywany"? Cytuj Link to post Share on other sites
roman106 124 Napisano 15 Września 2018 Udostępnij Napisano 15 Września 2018 Był jedynie włączony w celu sprawdzenia czy działa. Sklep nie ma prawa otwierania fabrycznego opakowania, żeby sprawdzić czy działa bez obecności klienta. To jest wymówka na wciśnięcie sprzętu, który został wcześniej zwrócony. Cytuj Link to post Share on other sites
krzysiekdtg 64 Napisano 15 Września 2018 Udostępnij Napisano 15 Września 2018 @up Czemu? Przecież w tym momencie to jego własność i nie może nią dysponować? Problemem jest, że sprzedaje go wtedy jako nowy... Na prośbę klienta sprzedawca przy nim często otwiera opakowanie. Sam tak kilkakrotnie robiłem przed zakupem @SonAndros Nie, nie masz obowiązku przyjęcia takiego towaru (a nawet jeśli go przyjmiesz, masz 14 dni na zwrot), ale sklep ma także prawo nie posiadać innego egzemplarza, więc domaganie się nie ma celu. Proste? Cytuj Link to post Share on other sites
raiders 2494 Napisano 15 Września 2018 Udostępnij Napisano 15 Września 2018 (edytowane) @up Czemu? Przecież w tym momencie to jego własność i nie może nią dysponować? Problemem jest, że sprzedaje go wtedy jako nowy... Na prośbę klienta sprzedawca przy nim często otwiera opakowanie. Sam tak kilkakrotnie robiłem przed zakupem @SonAndros Nie, nie masz obowiązku przyjęcia takiego towaru (a nawet jeśli go przyjmiesz, masz 14 dni na zwrot), ale sklep ma także prawo nie posiadać innego egzemplarza, więc domaganie się nie ma celu. Proste? Jak kupujesz z odbiorem osobisty w sklepie to nie przysługuje ci prawo zwrotu towaru w ciągu 14dni nawet jeśli złożyłem zamówienie na odległość tj telefonicznie czy przez www. To prawo przysługuje ci tylko przy zakupie na odległość i dostarczenie przedmiotu wysyłkowo tj kurier poczta. Jeśli odbierasz tel osobiście i widzisz ze było coś z nim nie tak tj pudełko otwarte, ślady palców na obudowie itp itd nie masz obowiązku płacenia i odbierania takiego sprzetu i możesz się domagać nowej ofoliowanej sztuki lub rezygnuje z zakupu bez konsekwencji. Jeśli pudełko jest otwarte to masz szansę że probuja ci wcisnąć tel że zwrotu. Sklepy takie jak media expert itp maja modele wystawowe które możesz sobie pomacac itp a jak decydujesz się na zakup to dostajesz model w zafoliowanym pudełku i takiego powinieneś się domagac. Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka Edytowane 15 Września 2018 przez raiders Cytuj Link to post Share on other sites
roman106 124 Napisano 15 Września 2018 Udostępnij Napisano 15 Września 2018 @up Czemu? Przecież w tym momencie to jego własność i nie może nią dysponować? Sklep nie jest właścicielem sprzętu, tylko pośrednikiem w sprzedażny. Czasem na opakowaniu są plomby i informacja w stylu "sprawdź przy zakupie czy plomba nie jest zerwana. Jeśli jest zerwana, zapytaj sprzedawcę". Oczywiście sklep może sprzedać rozpakowany produkt, ale klient musi się na to zgodzić. Tłumaczenie się "bo sprawdziliśmy tylko czy działa" jest bzdurą i źle świadczy o sprzedawcy. Sklep może mieć rozpakowany towar w celach demonstracyjnych, ale taki towar np. na zachodzie sprzedawany jest w obniżonej cenie. Klient może zażądać towaru w oryginalnym opakowaniu i jeśli takowego nie będzie na stanie, może zgodzić się na kupno towaru z wystawy. Ale sprzedawca nie może wciskać mu kitu " wszystkie otwieramy, bo dla dobra klienta sprawdzamy czy działa". Pewnie na sklep przychodzi 50% niedziałających produktów. 2 Cytuj Link to post Share on other sites
krzysiekdtg 64 Napisano 16 Września 2018 Udostępnij Napisano 16 Września 2018 (edytowane) Jak kupujesz z odbiorem osobisty w sklepie to nie przysługuje ci prawo zwrotu towaru w ciągu 14dni nawet jeśli złożyłem zamówienie na odległość tj telefonicznie czy przez www. Na pewno? Upewnij się zanim coś napiszesz... Sklep nie jest właścicielem sprzętu, tylko pośrednikiem w sprzedażny. Tu możesz mieć rację, za bardzo się na tym nie znam. Ale na podstawie moich niewielkich doświadczeń z pracy stwierdzam, że to zależy od samej firmy posiadającej ten sklep. Edytowane 16 Września 2018 przez krzysiekdtg Cytuj Link to post Share on other sites
jarrino 3909 Napisano 16 Września 2018 Udostępnij Napisano 16 Września 2018 (edytowane) Nie, odbiór osobisty rzeczy kupionej w e-sklepie nie powoduje utraty przez konsumenta prawa do odstąpienia od umowy, chyba że regulamin sklepu internetowego, w którym kupiliśmy dany towar wyłączył możliwość zwrotu towaru odebranego i opłaconego w sklepie. Jednak rzeczy te muszą zostać spełnione łącznie, tzn. towar powinien zostać odebrany i opłacony w sklepie, a nie jedynie odebrany (czyli płatność nastąpiła wcześniej). Czytajcie regulaminy sklepów w zakresie możliwości zwrotów przy odbiorze i płatności w siedzibie sklepu! Sytuacja braku możliwości zwrotu towaru kupionego przez internet będzie miała miejsce także wtedy, gdy na stronie e-sklepu jedynie zarezerwujemy towar, a zapłacimy za niego w sklepie stacjonarnym. Przykład: Niektóre sklepy maja w swojej ofercie oprócz sprzedaży internetowej także REZERWACJĘ towaru w sklepie (m. in. Media Expert, Euro, Promod). Jeśli dokonamy takiej rezerwacji (a nie zakupu), i za towar zapłacimy w sklepie, wtedy nie przysługuje nam możliwość zwrotu tego towaru Edytowane 16 Września 2018 przez jacekgothic Cytuj Link to post Share on other sites
Chelsey 87 Napisano 16 Września 2018 Udostępnij Napisano 16 Września 2018 Co do samego otwierania telefonów to np. w x-kom często normalnie otwierają zaplombowane pudełka gdy chce się zobaczyć dany model. Nawet jak go finalnie nie kupisz to nie ma problemu, żeby Ci pracownik go przyniósł i dał 'pomacać'. Sam to przerabiałem. Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.