Skocz do zawartości

Coś lepszego niż ZyXEL FSG2200HNU


Idź do rozwiązania Problem ogarnięty przez Longhorn,

Recommended Posts

Witam,

Posiadam router ZyXEL FSG2200HNU. Umiejscowiony jest obok mojego PC, na 1 piętrze. Tam z zasięgiem nie mam problemu. Jednak jeśli chodzi o parter, jakość sygnału jest słaba i często zrywa sygnał. Obok jest drugi dom, tam to już w ogóle.

Jego specyfikacja:
 

Przepustowość 300 Mbps

802.11n

2x anteny o zysku 2 dBi

To chyba jedne z ważniejszych rzeczy, nie znam się na routerach, ale pełną specyfikację macie tu: klik
 

Czy wystarczy kupno jakiegoś wzmacniacza sygnału, jakiś wzmacniacz domowej roboty, czy może trzeba kupić inny router? Jeśli tak, to ile może mniej więcej kosztować? Dostałem go wraz z wykupieniem umowy w firmie Multiplay, a z tego co go testuję... to trochę kiepsko działa.

Dziękuję za odpowiedzi :)

P.S Posiadam internet światłowodowy 250Mb/s.


Załączam zdjęcia wszystkich urządzeń, abym potem nie kupił czegoś, co nie będzie współgrać z moim netem :P
https://imgur.com/a/dqj2u52

Edytowane przez Zawik
Link to post
Share on other sites

To nie takie proste, taki ONT musi być autoryzowany u operatora i ustawiony wg jego wymagań. Jest opcja, że nawet nie udostępnia dostępu do panelu administracyjnego z konfigiem. Znacznie prościej postawić swój router, jako drugi w sieci. Dla najlepszej wydajności optymalnie aby była możliwość podłączenia kablowo obecnego ZyXel z nowym routerem (access pointem). O tym, że jednym routerem pokryjesz piętra domu i jeszcze kolejny budynek zapomnij.

Link to post
Share on other sites

Hmm... bo w drugim domu ledwo co łapie zasięg, może jest jedna kreska... jakaś wymiana anten na mocniejsze może dałaby radę?

Zakup drugiego routera.. Jeśli bym kupił drugi, to umieścić go na parterze, czy może w drugim domu? Jeśli bym go kupił, to wystarczy wejść w ustawienia routera i pozmieniać tam wszystkie wartośći w ustawieniach przy pomocy np. jakiegoś poradnika z YouTube i wszystko będzie hulało?