Skocz do zawartości

Efekty Ray Tracing vs HDR?


Recommended Posts

Witam,

 

Co sądzicie o tych technologach w grach? Według mnie Ray Tracing jest tak marny, że szkoda słów to co zostało pokazane na demkach od Nvidia to kpina. 

 

Jeżeli chodzi o HDR to uważam, że jest lepsze od 4K. Już tłumacze - wolałbym grać w niższej rozdzielczości ale z dobrym efektem HDR.

 

Podsumowując 10 razy bardziej widzi mi się konkretne HDR niż Ray Tracing, które delikatnie mówiąc jest mało widoczne i daje słaby efekt. 

 

 

Ray Tracing:

 

"Nowa funkcja pozwala w czasie rzeczywistym renderować cienie, odbicia czy okluzję otoczenia, co ma przyczynić się do jeszcze lepszej jakości animacji w grach. Technologia RTX to podobno efekt dekady rozwoju algorytmów i architektur graficznych, a szczególnie dobrze ma ona działać na układach graficznych z najnowszej generacji Volta."

 

 

 

 

 

HDR:

 

"HDR to skrót od angielskiego wyrażenia „High Dynamic Range”, które oznacza „szeroki zakres dynamiki”. W uproszczeniu, obraz o szerokiej dynamice ma bardzo dużą różnicę (rozpiętość) pomiędzy ciemnymi (czernią) a jasnymi tonami (bielą) i odpowiednio precyzyjne zestopniowanie wszystkich pośrednich tonów. Z kolei obraz o niskiej dynamice ma bardziej zgrubną gradację, a jego maksymalna jasność jest dużo niższa."

 

https://hdtvpolska.com/forza-horizon-3-hdr-test-i-recenzja-trybu-hdr-na-xbox-one-s-wideo/

 

 

 

 

 

Co o tym sądzicie? 

Edytowane przez Pankracy666
Link to post
Share on other sites

Moim zdaniem jedno i drugie jest mocno przereklamowaną marketingową papką :) Ray Tracing ma szansę skończyć podobnie jak HairWorks - czyli będzie obecne w grach, ale nikt tego nie będzie włączał, bo wydajność spadnie o 75%. HDR niby fajnie wygląda, ale żeby zobaczyć to w pełnej okazałości trzeba mieć telewizor/monitor z górnej półki, bo na pozostałych ekranach efekt jest symboliczny.

Link to post
Share on other sites

Tak powiem - gó**o chłopaki wiecie. Praktycznie w każdym filmie czy serialu który oglądacie jest coś renderowane (czyli jest raytracing). Nie jest to nic nowego, technologia ta ma ponad 40 lat już. Do tej pory sprzęt ograniczał możliwości zastosowanie tego w czasie rzeczywistym, teraz się to zmienia. Może dema jeszcze nie oddają możliwości w 100%, poczekajcie trochę. Kilka lat minie i gry będą wyglądały fotorealistycznie. Takie biadolenie "znawców", że jest to tylko "przereklamowana marketingowa papka", zachowajcie dla siebie. 

Edytowane przez vandam
Link to post
Share on other sites

@up na razie efektu "wow" rtx nie osiągnął, natomiast ceny za karty zdecydowanie wywołały efekt "wtf".

 

Będzie przyzwoity content, w którym ten "nowy" wodotrysk pokaże pazur to społeczność przyjmie rtx z entuzjazmem.

 

Ja natomiast zacieram rączki, bo wraz ze zniknięciem pierwszych pre-orderów na Turingi zaczynają się pojawić na ebayu pierwsze V64 po bardzo ciekawych dla mnie cenach (okolice MSRP V56).

Link to post
Share on other sites

Po pierwsze rozwodzenie się na czymś czego praktycznie nie ma w grach - wg doniesień Tomb Raider w słabym jeszcze stopniu, a w Metro walczą o 60fps przy FHD na 2080Ti, - jeśli to pojawi się się za kilka miesięcy z łatkami - nie ma SENSU.

 

Po drugie:

"Nvidia has released a press release to confirm that RTX technology refers to both AI and Ray Tracing, which means that almost half of the "RTX Games" below will lack any support for Ray Tracing. In fact, more of the titles below support Nvidia's AI-driven DLSS (Deep Learning Super Sampling) than real-time Ray Tracing, with 16 games supporting DLSS while 11 support Ray Traced elements.

 

Remember that RTX support in games does not guarantee support for Ray Tracing. RTX is a catch-all term for both Nvidia Ray Tracing and AI technologies, which means that RTX-enabled games need not feature Ray Tracing at all."

Link to post
Share on other sites

Tak powiem - gó**o chłopaki wiecie. Praktycznie w każdym filmie czy serialu który oglądacie jest coś renderowane (czyli jest raytracing). Nie jest to nic nowego, technologia ta ma ponad 40 lat już. Do tej pory sprzęt ograniczał możliwości zastosowanie tego w czasie rzeczywistym, teraz się to zmienia. Może dema jeszcze nie oddają możliwości w 100%, poczekajcie trochę. Kilka lat minie i gry będą wyglądały fotorealistycznie. Takie biadolenie "znawców", że jest to tylko "przereklamowana marketingowa papka", zachowajcie dla siebie. 

 

Naturalnie nie wszyscy jesteśmy expertami, w tym ja też nim nie jestem. 

 

Opieram się na tym co nvidia pokazała na kilku filmikach (mocno się tym chwali i zachwyca) i dla mnie to - porażka na całej linii.

 

Co do HDR efekt robi WOW!!! i dlatego jestem za tym. 

Link to post
Share on other sites

Tak powiem - gó**o chłopaki wiecie. Praktycznie w każdym filmie czy serialu który oglądacie jest coś renderowane (czyli jest raytracing). Nie jest to nic nowego, technologia ta ma ponad 40 lat już. Do tej pory sprzęt ograniczał możliwości zastosowanie tego w czasie rzeczywistym, teraz się to zmienia. Może dema jeszcze nie oddają możliwości w 100%, poczekajcie trochę. Kilka lat minie i gry będą wyglądały fotorealistycznie. Takie biadolenie "znawców", że jest to tylko "przereklamowana marketingowa papka", zachowajcie dla siebie. 

Rozmawiamy o grach komputerowych (post autora), a tutaj jeszcze przez ładnych parę lat, jak sam napisałeś, nic się nie wydarzy.

Link to post
Share on other sites

Tak powiem - gó**o chłopaki wiecie. Praktycznie w każdym filmie czy serialu który oglądacie jest coś renderowane (czyli jest raytracing). Nie jest to nic nowego, technologia ta ma ponad 40 lat już. Do tej pory sprzęt ograniczał możliwości zastosowanie tego w czasie rzeczywistym, teraz się to zmienia. Może dema jeszcze nie oddają możliwości w 100%, poczekajcie trochę. Kilka lat minie i gry będą wyglądały fotorealistycznie. Takie biadolenie "znawców", że jest to tylko "przereklamowana marketingowa papka", zachowajcie dla siebie. 

 

No nie wiem czy gó**o wiemy...  :D Wyluzuj, czasami tutaj trzeba do ludzi dystansu. 

Nikt nie neguje RT. Jest to "WOW" i na pewno będzie. Ale przez 3-4 generacje GPU możemy o nim zapomnieć i o kant du*y rozbić przy takiej wydajności. Potem? Jasne, shut up and take my money - ale teraz nawet nie warto na to patrzeć.

 

Jesteśmy tu i teraz, mamy generacje PASCAL & TURING więc zostańmy w teraźniejszości - to co z RT będzie za kilka lat mamy głęboko w poważaniu bo pieniądze wydajemy tu i teraz. %-)

 

A obecne zdanie devów nowego Metro weryfikuje wydajność w SOTTR... Kupowanie serii 2000 dla RT jest meh i nieopłacalnym interesem. Chyba że masz hajs na 2x2080Ti + LC żeby kręcić do oporu. 

 

Fakt faktem (tu nie można tego podważyć, chyba że ktoś jest hipokrytą) ale real time RT połączony z HDR za 4-5 lat może stać się ogólnodostępny. Obecne gry będą wyglądać jak kupa. Fotorealizm? Zbliża się szybkim tempem ale to nie jest coś na rok 2018.

 

Czy jest szansa na lepsze kombo i RT+HDR? Nie ma alternatywy, przynajmniej teraz. Po prostu producenci nam sztucznie to ograniczają i będą dawkować wydajność przez następne parę lat. 

  • Popieram 3
Link to post
Share on other sites

@Up piknie napisane, + to "dawkowanie" będzie w trybie ekskluzywnego strzyżenia owieczek, bo skoro na chwilę obecną 2080ti łapie ostrą zadyszkę przy cięższej scenie z "RTX Mode On" (wiem wiem, dopracują tego TR jeszcze) to na 2060 czy 2050ti z RTX zostanie kupa... :/

 

Baaardzo bym chciał, żeby chociaż namiastka fotorealizmu weszła do gier, na przyzwoitym poziomie i z nieskopaną optymalizacją, bo jak dalej jedną z ładniejszych gierek ma być Wiedźmin z 2015 roku (pisany po DX11) to chyba trzeba będzie się wypisać z tego biznesu. 

Link to post
Share on other sites

RT to o nie jest żadna NOWA TECHNOLOGIA. 

Ray Tracing ma tyle lat, ile komputery! ;)

Na Amigach 500/600/1200 czy na 386 z  20 lat temu "było to znane". 

Sprzęty były milion razy za wolne. 

Obecnie są... tylko troszkę za wolne. :)

 

Tu nie idzie o efekt, ale metodę.

 

To, jakby oceniać pracę po wyniku w matematyce.

Patrzysz na wynik... no jest... prawidłowy.

I coś Ci to mówi? No... niewiele (oprócz faktu, że jest).

 

Ale jak zobaczysz, że jeden koleś liczy to na kartce tydzień, drugi liczydłem godzinę, a trzeci pyknie to kalkulatorem w sekundę, to zrozumiesz, że osiągnęli to samo... ale jak kosmicznie RÓŻNYM nakładem pracy.

 

Kiedyś RT było, jak to liczenie na kartce (scenę renderowało się dniami - 1 klatkę!).

 

 Każdy kto dotykał kiedykolwiek "prawdziwego" 3D (tak z 10 - 15 lat wstecz, jest ktoś tu taki :P ?) i macał się z jakimś Real3D, 3DStudioMax, Lightwave3D, Softimage, Maya... i czymkolwiek innym... kto zapuszczał banalną scenę z szachownicą i szklanymi kulkami, albo figurami szachowymi... 640 x 480 albo max 800 x 600... i czekał na wyrenderowanie 1 klatki (!) godzinami (a jak poszarżował z RT, to dniami!), ten wie i czuje, jaka to rewolucja. Z wypiekami oglądało się renderowane miesiącami przez stacje renderujące np. pierwsze ToyStory. Nie sądziłem, że doczekam czasów, że cokolwiek zacznie dotykać prawdziwego RT w realtime! A jednak.

 

Teraz mamy "fazę liczydła" - ogromny skok vs liczenie ręczne na papierze, ale jeszcze niezadawalające (ale już blisko).

A za generację lub dwie (rtx3xx/4xx), wskoczymy z RT na etap kalkulatora = szybko, bezbłędnie, bezboleśnie i za nieduże pieniądze.

 

Ktoś powie, ale po ...uj marnować sprzęt i moce, skoro efekt taki sam?

 

To się nazywa postęp. 

Z liczeniem też kiedyś ktoś zadał sobie trud, poświęcił na badania pieniądze, poświęcił czas (a że z czasem zrobił na tym kasę, to inna para kaloszy) ;), żebyśmy do dziś NIE MUSIELI LICZYĆ WĘGLEM NA KARTCE! 

 

Mnie marzy się, żeby ten RT był taką rewolucją (poczekamy na testy), jak niegdyś "akceleratory" (3dfx voodoo). Wtedy było jeb...cie! Nie dosyć, że gra zaczynała wyglądać porażająco (wygładzone tekstury), to dostawała kopa +100% fps! I to było coś. Jeżeli RT ma dać efekt, ale ścinając fps, to zadu nie wyrwie, jak ongiś.

 

Podsumowując to co napisał Pankracy. Dodam, że ta technologia upowszechni się zapewne dopiero po 2020 jak wyjdzie nowa generacja konsol PS5 etc. i wtedy pewnie dopiero gry zaczną ją szerzej wykorzystywać. Do tej pory może to w końcu trochę ogarną i będzie można też z tego korzystać na kartach ze średniej, a nawet i niższej półki, jak dziś w przypadku teselacji i wtedy dopiero będzie to miało jakiś sens. Więc póki co nie ma sensu sobie w ogóle tym zawracać gitary, szczególnie za taką cenę. Jeśli testy pokazą miezy rtxam a gtx'ami 2xxx wydajność rzędu 20-40%, to lepiej czekać na fajne przeceny gtx1080ti i czekać na niej do wyjścia konkretnych RTXów 3xxx

Edytowane przez serafin1
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Mnie marzy się, żeby ten RT był taką rewolucją (poczekamy na testy), jak niegdyś "akceleratory" (3dfx voodoo). Wtedy było jeb...cie! Nie dosyć, że gra zaczynała wyglądać porażająco (wygładzone tekstury), to dostawała kopa +100% fps! I to było coś. Jeżeli RT ma dać efekt, ale ścinając fps, to zadu nie wyrwie, jak ongiś.

 

 

Ale to jest rewolucja tyle że obecna generacja kart nie pozwala generować w czasie rzeczywistym obrazu w rozdzielczości FHD z raytracingiem per pixel. Jednak dzięki temu że ficzer został dodany do segmentu kosumenckiego to z czasem kolejne generacje będą coraz szybsze a cena dla ludzi a nie studiów graficznych.

Link to post
Share on other sites

HDR daje świetny efekt pod warunkiem posiadania odpowiedniego TV, monitora.
Raytracing w czasie rzeczywistym to bardzo poważny krok do przodu. Wymaga on jednak potwornej mocy obliczeniowej także powszechnie stosowany będzie dopiero za x generacji, ewentualnie jak ktoś wspomniał być może projektanci nowych konsol położą na to większy nacisk i może coś z tego wyjdzie. (O ile sprzęt na to pozwoli)
To, że nvidia wzięła to za świetne narzędzie marketingowe podczas promowania nowych układów to inna sprawa.

Link to post
Share on other sites

 

Jak go wymusić?

Ściągnij reshade i "zainstaluj" z listy fakeHDR. 

 

To jest zupełnie co innego. Jeśli niemasz odpowiedniego odbiornika czyli TV z HDR to nie zobaczysz tego efektu. Można wymusić np Reshade itp ale to i tak nie ma startu do prawdziwego HDR.

 

To tak jakbyś porównywał oglądanie filmu np Star Wars Ostatni Jedi 4K na starodawnym ekranie LCD z nowoczesnymi telewizorami np OLED, LED itp. 

Link to post
Share on other sites

HDR słabo się upowszechnia, jest zbyt kosztowne a mnogość sztandarów tego nie ułatwia. Przy obecnych cenach urządzeń to rozwiązanie może podzielić los popularnego niegdyś 3D. RT to nowość, prawdopodobnie to kolejny bajer w grach, który działa jak wygładzanie krawędzi i maksymalnie zarzyna sprzęt. Jego wpływ na wygląd gry może być znikomy ale marketing zrobi z tego cuda na kiju. Pożyjemy zobaczmy chwilowo nie ma się czym podniecać.

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...