Skocz do zawartości

Temat o kartach Nvidia RTX Turing (TU1xx).


Recommended Posts

Normalnie, platformy do kopania nie używają SLI/crossfire tylko równolegle wykorzystują podłączone karty do kopania. Nie są one podłączone wzajemnie żadnymi mostkami, tylko podłączone każda niezależnie do mobo. Przecież w koparce możesz mieć nawet równocześnie karty AMD i Nvidia. 

Edytowane przez wojciechu15
Link to post
Share on other sites

Byłoby dziwne gdyby NVIDIA dając nowy ficzer w postaci RTX równocześnie dała też znacznie zwiększoną wydajność kart, przecież marketingowo to nielogiczne. RTX jest wystarczający żeby namówić klientów do kupna i jeszcze mocniej skopać AMD.

Oby tylko nikt nie wymyślił algorytmu koparkowego opartego na wykorzystaniu RTX :D

 

Było by dziwne jak by nie dała. Nikt tego nie będzie kupować jeśli cała nowość to te światełka. Owszem fajnie, że coś takiego jest ale mi to wygląda podobnie jak z hairworks'ami. Różnica zauważalna ale okupiona dużą mocą gpu.

Link to post
Share on other sites

Ja w ogóle nie wiem po co oni wprowadzają to całe rtx skoro nie ma sprzętu który by to należycie obsłużył. Przecież ta technologia dopiero raczkuje. Jaki tu jest sens wydawać 6k na gpu które ma z tym problemy. A praktycznie cały wczorajszy pokaz miał na celu promowanie technologii rtx....

Link to post
Share on other sites

 

 

po co oni wprowadzają to całe rtx skoro nie ma sprzętu który by to należycie obsłużył

 

RTX ma do 10Mln R/s to jest mało gdy chce się poddać temu procesowi całą scenę, dlatego stosuje się różne zabiegi celem ograniczenia do RT tylko tego, co najbardziej bije widza po oczach. Zapewne i tu zrobią pacza, ograniczą ilość R/s i gra zyska +30fps pozostając praktycznie nie do odróżnienia.

 

Piszę mało, bo do renderingu tą metodą już dawno temu (oczywiście nie w czasie rzeczywistym) na scenie używało się kilka razy więcej promieni na ramkę :)

 

 

 

ta technologia dopiero raczkuje

 

Ta technologia ma już kilkadziesiąt lat, nowością jest to, że można dziś oglądać ja w czasie rzeczywistym :)

  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites

A tak ogólnie to jakaś gra wykorzystuje w naprawdę dobrym stopniu DX12?

Działa w grze rise of the tomb raider, przy wykorzystaniu procesora 2-rdzeniowego, odciążenie jest widoczne jak i zysk fps również,

 

w przypadku użycia procesorów z większą ilością rdzeni, nic praktycznie to nie daje.

 

 

 

 

Coś jak Vulkan w DOOM'ie. Ile to już od premiery tego api minęło, 4-5 lat?

no coś koło tego (4-5 lat), ja uważam że największy zysk z DX12 ma microsoft, jest na kim testować

Link to post
Share on other sites

Ja w ogóle nie wiem po co oni wprowadzają to całe rtx skoro nie ma sprzętu który by to należycie obsłużył. Przecież ta technologia dopiero raczkuje. Jaki tu jest sens wydawać 6k na gpu które ma z tym problemy. A praktycznie cały wczorajszy pokaz miał na celu promowanie technologii rtx....

 

Dlatego że to świetny ficzer, który ludzie i tak łykną a już następna albo następna po następnej generacja RTX będzie na tyle szybka że pograsz sobie w FHD 60fps i do tego czasu ludzie będą wymieniać karty. To także niezły pomysł NVIDII na to jak sprzedać mocniejsze karty w sytuacji gdy gry i tak pisane są pod słabsze konsole. Producenci gier będą pisać je tak żeby na konsoli była tak samo szczegółowa grafika jak na PC ale na tym drugim włączysz sobie RTX i masz coś extra.

Link to post
Share on other sites

Od czasów HD6870 zmieniałem GPU co generację, Pascal'a mam obecnie drugiego, ale tym razem raczej jednak sobie odpuszczę...

 

...chyba, że nowe Metro nie będzie dawało rady na 1080Ti w 4K powyżej medium, co nie jest takie znowu nieprawdopodobne :/

Link to post
Share on other sites

Ze slupkow Nvidii mozna wywnioskowac, ze rtx 2080 jest o okolo 35-45% wydajniejszy od 1080 z wylaczonym ray tracingiem a w grach z obsluga DSLL prawie 2 razy wydajniejszy. Z kolei TechRadar testuje wersje Ti i napisal ze jest piekielnie wydajna i w 4k duzo gier dobija do 100fps na maksymalnych ustawieniach. Oczywiscie poczekamy na testy zobaczymy ;)

Edytowane przez MaCiuŚ
Link to post
Share on other sites

 

 

Te ceny są tragiczne, szczególnie za 2080Ti xD Za tyle to się kilka lat temu składało całego peceta z topowym cpu i gpu na pokładzie a teraz wołają tyle za samą kartę graficzną.

Jak tak dalej pójdzie to niedługo żeby złożyć PC na topowych podzespołach trzeba będzie wydać 20 tysięcy ... 


 

 

Tymczasem używany 1080ti jedzie do mnie.

Co dorwałeś ciekawego :D


 

 

...chyba, że nowe Metro nie będzie dawało rady na 1080Ti w 4K powyżej medium, co nie jest takie znowu nieprawdopodobne
 

Wszystko zależy od tego jak podejdą do sprawy optymalizacji , jak oleją to może być ciężko ...


Ogólnie jestem ciekawy jak te wszystkie nowinki typu RTX wpłyną na płynność w grach , o ile w singlu jest to średnio bądz mało istotne o tyle w multi odgrywa to kluczową rolę ...


 

 

Ja w ogóle nie wiem po co oni wprowadzają to całe rtx skoro nie ma sprzętu który by to należycie obsłużył. Przecież ta technologia dopiero raczkuje. Jaki tu jest sens wydawać 6k na gpu które ma z tym problemy. A praktycznie cały wczorajszy pokaz miał na celu promowanie technologii rtx....

Są ludzie którzy grają w 30 klatkach i są szczę szczęśliwi , znam takich którzy mają 25 klatek w grach i twierdzą że jest ok.I tacy ludzie taką kartę kupią ...Gdybym miał wydać 5/6 tysi na kartę , włączyć wszystkie te smaczki które oferują i podziwiać grę w 30/40 klatkach to dał bym dziecku do kopania dołków w piaskownicy zamiast łopatki ... 

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...