Skocz do zawartości

Temat o kartach Nvidia RTX Turing (TU1xx).


Recommended Posts

Battlefieldem w celach testowych bym nie pogardził :)

 

BF V firestorm zapowiada się bardzo fajnie.

 

 

 

Z tego co zauważyłem na benchmarku są normalni ludzie. Nawet jeśli mają zdanie na zasadzie "RTX umrze" to jakoś po ludzku piszą i potrafią przyjmować argumenty. To co się dzieje przykładowo na pclabie to jest patola. Tam jeden z drugim krzykacz jakieś bełkoty uprawia i namawia na kupno używanych GTX 1070 z koparek :D

 

Tu jest ok aczkolwiek amdkowcy wciskający gdzie popadnie ryzeny i radeony trochę przeginają :D

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

r1023 dlatego chciałbym za free dostać bf V xD chociaż jak wyjdzie firestorm to i tak z kolegami pewnie kupię co by protestować co dice zrobiło w tym trybie no i przy okazji zobaczylbym rt jak wyjdzie aktualizacja w kwietniu, aż ciekaw jestem jak moja 1080ti sobie poradzi pewnie porównywalne wyniki do titan v nawet słabsze, może g sync uratuje 30 fps xD i będzie to jakoś wyglądać

W końcu na mainstreamowej platformie można zrobić sli przy x16 x16 z takim 9900k np.

Link to post
Share on other sites

r1023 dlatego chciałbym za free dostać bf V xD chociaż jak wyjdzie firestorm to i tak z kolegami pewnie kupię co by protestować co dice zrobiło w tym trybie no i przy okazji zobaczylbym rt jak wyjdzie aktualizacja w kwietniu, aż ciekaw jestem jak moja 1080ti sobie poradzi pewnie porównywalne wyniki do titan v nawet słabsze, może g sync uratuje 30 fps xD i będzie to jakoś wyglądać

W końcu na mainstreamowej platformie można zrobić sli przy x16 x16 z takim 9900k np.

 

SLI z PLX to nie to samo co natywka, przerabiałem to. Do tego więcej rdzeni, cache, quad channel - swoje robi. Ale możliwe, że stestuje jak to śmiga na Z390 z tym mobo :)

 

GTX 1080Ti jest około 30% wolniejszy od TITAN V, także DXR który ledwo na TITAN V zipie, będzie o tyle w przybliżeniu gorzej na 1080Ti latał.

 

E:

 

TITAN V vs RTX 2080Ti w Tombie, ustawienia Ultra + DXR Ultra + TAA, DLSS OFF. Włączenie DLSS w 1440p oraz 4k (w 1080p nie da się włączyć dla 2080Ti) daje jakieś 20 fps w 1440p i 15 fps w 4k, później dorzucę zestawienie z RTX 2070 oraz TITAN RTX. No ale widać, jak nawet do 300% TITAN V obrywa od RTX 2080Ti. Więc na Pascalach grywalne będzie może medium, low i to na GTX 1080 / GTX 1080Ti

 

54515903_2265831413735593_85980480171503

Edytowane przez EH_Gosu
  • Popieram 4
Link to post
Share on other sites

@up kurde grafik to masz napięty a dalej coś dokładasz i dokładasz hehe cierpliwośco życzę bo przy tym testowaniu yo trzeba jednak się o siedzieć i o grzebać

Już widzę placzkow na forach i w komentarzach "eeee nvidia dała rt a mam 5 fps na mojej 1060 reeee gowniana firma lecą na kase"

  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites

@up kurde grafik to masz napięty a dalej coś dokładasz i dokładasz hehe cierpliwośco życzę bo przy tym testowaniu yo trzeba jednak się o siedzieć i o grzebać

Już widzę placzkow na forach i w komentarzach "eeee nvidia dała rt a mam 5 fps na mojej 1060 reeee gowniana firma lecą na kase"

 

No testów mam od groma, dzień w dzień. Jak skończę to co wziąłem na siebie + składanie kompów dla entuzjastów oraz stacji roboczych to miesiąc od tego cholerstwa odpoczywam. W końcu w coś pogram, a nie testy, testy :) No i wyjazd jakiś walnę. Co do płaczków, norma. Łzy im pomagają ;-)

Link to post
Share on other sites

Wyjdą nowe mocniejsze karty i tez będą za słabe do RT bo ilość efektów będzie większa. Świadomy konsument nie kupuje teraz RTXa tylko dlatego ze obsluguje RT, kupuje bo sa to najwydajniejsze na rynku GPU a RT mozna potraktowac jako po prostu dodatek, który wcale nie działa tak zle jak zakładano na poczatku. Ludzie za dużo sie o ten raytracing spinają.

Edytowane przez serafin1
  • Popieram 3
Link to post
Share on other sites

Niektóre gry ludzie kupują niezależnie od tego czy im chodzą nawet w tych 60FPSach. Do wieśka 3 wydano mody znacząco obniżające grafikę i ludzie w to jakoś grali. Gry Ubisoftu optymalizacją w ogóle nie grzeszą, specjalnie lepiej od innych gier nie wyglądają (wg mnie) a ludzie i tak kupują i grają. Gry Paradoxu również, optymalizacji słaba do tego polityka DLC też trochę nie bardzo, ludzie i tak grają.

Dobra gra się sprzeda dobrze nawet jak jet źle zoptymalizowana

Edytowane przez Presidente
Link to post
Share on other sites

 

 

Gry Paradoxu również, optymalizacji słaba
 

 

Nie ma co psioczyć, wiadomo, że tam nie ma super dużo do roboty jeżeli o gpu chodzi, ale w EU IV i CK2 nawet na lapku z i5 2340m (2c/4t) i gt920m nie czułem specjalnego dyskomfortu, a na lapku z i7 4700hq (gdzie turbo max 3.3Ghz) i jakimś słabiutkim w grach quadro (k2100m?) w ogóle problemu nie było. 

Link to post
Share on other sites

Test RT w Tomb Raider:

https://www.youtube.com/watch?v=ywDdjKIEzfQ

 

Pół roku czekania i nic ciekawego nie pokazali, kolejna gra w której lepiej trzymać się od RT z daleka. I tak jak wspomnieli, RT w sumie trzeba traktować jako bonus do karty, a nie jako faktyczny "ficzer" warty uwagi, szczególnie poniżej 2080Ti. I żeby nie było, mówię to jako właściciel RTXa  ;)

Edytowane przez mrova
Link to post
Share on other sites

To se pograj w Cities Skylines. Wiadomo, że ta gierka nie leci po GPu, ale jak ma się wgra masę modów, zbuduje się większe miasto to szybkość symulacji potrafi ostro spaść mimo wskazywanego względnie wysokiego FPSa. A CPU i GPU żadne niewykorzystywane w 100%

Link to post
Share on other sites

Grałem na wspomnianym 4700hq. Fakt, że od dłuższego czasu siedzę na PC z 8700k (na którym ogrywam CS do dzisiaj), a wcześniej 4690k więc mogę mieć przekłamany pogląd przez upływ czasu, ale dramatu na 4700 sobie nie przypominam. BTW mody mają to do siebie, że zawsze ostro uwalają optymalizację, więc tym bym się nie sugerował. W ogóle super duży świat ma to do siebie, że uwali procek, bo symulacja ruchu drogowego, czy innych czynników będzie zjadać każde dostępne zasoby, a po zmodowaniu gdzie autor moda w ogóle się nie przejmuje optymalizacją to już w ogóle.

Edytowane przez wojciechu15
Link to post
Share on other sites

Ja akurat aż tak dużo modów nie używam akurat - głównie te w jakiś sposób poprawiające transport, poprawiające pewne błędy. Taka tam paczuszka maks z 15 modów. Ale przy dużym mieście potrafi nawet bez modów też ostro zjechać z wydajnością. A jak widzę jakieś gejmpleje w necie na multum modów z jakimś mocnym Intelem  z GTXami pokroju 1070/80 conajmniej i widzę te 15 FPSów no to tak trochę nie bardzo. 

https://www.youtube.com/watch?v=vgL9c8Bld_Y&t=36s

Duże miasto, bez modów, mocny procek. Wprawdzie te powyżej 30 FPSów jest cały czas co w takiej grze aż tak nie przeszkadza, ale szybkość symulacji dnia pewnie ostro spada - szczególnie, że przy dużych miastach mogłoby w końcu uśredniać jakoś te simy  a  nie cały czas każdego oddzielnie (ewentualnie symulować indywidualnie tylko tych jak jakoś zoomujemy. 

Link to post
Share on other sites

@up tylko że czujesz straszny niedosyt jak na 1080ti i 8700k masz w miastach po 70fps w takim odyssey np.

 

CPU. Ogrywałem AC jeszcze na TITAN X Pascal (5% szybsza od GTX 1080Ti , 5% wolniejsza od TITAN Xp). 3440x1440p maksowane i po 60-80 fps było w tej rozdziałce, nawet w miastach. Ale 7980XE miał co robić. Te gry Ubi z otwartym światem siekają proce solidnie.

Test RT w Tomb Raider:

https://www.youtube.com/watch?v=ywDdjKIEzfQ

 

Pół roku czekania i nic ciekawego nie pokazali, kolejna gra w której lepiej trzymać się od RT z daleka. I tak jak wspomnieli, RT w sumie trzeba traktować jako bonus do karty, a nie jako faktyczny "ficzer" warty uwagi, szczególnie poniżej 2080Ti. I żeby nie było, mówię to jako właściciel RTXa  ;)

Też kwestia lokacji w tym Tombie z RT, mi tam ogólnie się podoba chociaż największe wrażenie zrobiło na mnie GI w Metro. Z kolei Tomb ma piękną implementacje mGPU z DXR dzięki czemu mogę wykorzystać w pełni potencjał sprzętu no i w 4k maks + DXR ultra jest te 70/80+. Oby devsi mGPU tak ogarniali pięknie jak w Tombie to będzie można maksować wszystko nawet na 2x RTX 2080 (bez Ti).

Link to post
Share on other sites

 

 

CPU. Ogrywałem AC jeszcze na TITAN X Pascal (5% szybsza od GTX 1080Ti , 5% wolniejsza od TITAN Xp). 3440x1440p maksowane i po 60-80 fps było w tej rozdziałce, nawet w miastach. Ale 7980XE miał co robić. Te gry Ubi z otwartym światem siekają proce solidnie.

To czy gra będzie gorzej chodziła w wyniku CPU czy GPU to mnie już niewielu obchodzi. Szczególnie jak nie wiem co właściwie stara się przeliczyć dana gierka i tego nie widzę

Link to post
Share on other sites

@@Presidente, Taki urok gier z symulowanymi wieloma zmiennymi. Weźmiesz takiego supreme rullera od battlegoat to gra z każdą godziną rozgrywki zwalnia na skutek zwiększającej się liczby jednostek. Nawet civilization ostro zwalnia symulację tury przy większej liczbie SI. O grach z serii total war nie wspominając. 

Link to post
Share on other sites

No właśnie chodzi o to aby ten konkretny uroczek czekania na turę w Warhammerze 2 Total Waru mi zniknął. Pierwsza tura w dużej kampanii Mortal Empires to jakieś 40 sekund - przynajmniej u mnie na Ryzenie 2600. Mniej to ja potrafiłem czekać na modach w poprzednich seriach TW. 

 

Edit: A już nie mówiąc o tym, że co bym nie grał. To jak gram gdzieś z dala od danego miejsca to tam i tak wygrywa zawsze jedna frakcja - gram gdzieś w dżungli to zanim dojdę w rejony imperium to tam już Choas rozwalił wszystko na północy a orkowie na południu - wynik zawsze taki sam

Edytowane przez Presidente
Link to post
Share on other sites

@EH_Gosu ja niestety nie mam 18 rdzeniowca a i tak mówisz że miał dużo do roboty, od ubisoft far cry są dość dobrze zoptymalizowane z tego co pamiętam

No są miejsca w grach z otwartym światem (szczególnie Ubi) gdzie takie procki robią robotę. Ogólnie do topowego single GPU w zupełności wystarcza mocne mainstreamowe CPU (8700K jest ok) ale są wyjątki. Np. "Metro Exodus" z PhysX On ma buga i nie liczy na GPU tylko na CPU, efekt bywa taki :D

 

51637194_319624938896089_507277935354524

Edytowane przez EH_Gosu
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...